3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

نظم دهی به کمد کودک

دکوراسیون اتاق خواب یکی از تأثیرین گذارترین مکان ها بر روی حالات عاطفی و روحی کودک است، طبق تحقیقات و مطالعات روانشناسی رنگ تخت‌خواب نوزاد، مبل کودک، پرده، سایراکسسوری اتاق خواب نوزاد و رنگ اتاق خواب علاوه بر سلامتی روحی و رشد شخصیت کودک تاثیرمتفاوتی بر خواب کودک دارد.

 

بنابراین برای انتخاب رنگ دیواراتاق کودک فقط نباید به جذابیت و زیبایی ظاهری آن توجه کرد، بلکه جنبه‌ی روانی و تأثیر آن برروحیه‌ی کودک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین انتخاب رنگ اشتباه به طور بالقوه   می تواند بر کیفیت خواب کودک تأثیر بگذارد، برخی از رنگ‌ها ذهن کودک را تحریک می کنند و باعث بیداری او می شوند.

 

ادامه مطلب را بخوانید تا دقیقاً بدانید که رنگ دیوارهای اتاق خواب کودک چه تأثیری روی خواب و آرامش او دارد و باید کدام رنگ‌ها را انتخاب کنید تا کودک هر شب بهترین خواب را داشته باشد.

 

 

نظم دهی به کمد کودک

بیشتر بخوانید: رنگ اتاق نوزاد

 

 

رنگ‌های گرم

 

رنگ های گرم و تند مانند قرمز، صورتی، نارنجی و … آرام‌بخش نبوده و تأثیر آن‌ها روی انرژی کودک زیاد است، این طیف رنگ شور و هیجان کودک را بسیار بالا می‌برد و احتمالاً باعث بدخوابی و بی‌خوابی آن‌ها می‌شود، بنابراین برای اتاق‌خواب توصیه نمی‌شود. استفاده از رنگ‌های گرم بیشتر مناسب اتاق بازی کودکان است.

 

 

اتاق نوزاد صورتی

 

 

رنگ‌های سرد

 

رنگ‌های سرد مانند آبی، سبز و… برخلاف رنگ‌های گرم یک فضای ساکت و آرام ایجاد می‌کنند.البته باید توجه داشت اگر میزان استفاده آن در اتاق کودک زیاد باشد باعث ایجاد حس افسردگی و دل‌تنگی می‌شود.

 

 

رنگ سرد اتاق کودک

 

 

رنگ هایی که به خواب کودک شما کمک کنند عبارتند از:

 

 

آبی

 

آبی شاید بهترین رنگ برای اتاق خواب کودک شما باشد. آبی اثری آرامش‌بخش بر روی ذهن و بدن دارد، تمام سایه های آبی می توانند فضایی آرام را تداعی کنند، اما برای داشتن بهترین اثر به انتخاب سایه های روشن تر روی دیوارهای اتاق خواب کودک خود بپردازید. گفته می‌شود که رنگ آبی فشار خون را کاهش داده و از استرس و اضطراب نیز جلوگیری می‌کند.

 

 

رنگ آبی اتاق کودک

 

 

سبز

 

رنگ سبز اثری تسکین دهنده روی بدن دارد و می تواند یادآور طبیعت باشد برای بسیاری از افراد ، رنگ سبز نیز یک انتخاب هماهنگ و با طراوت است. این رنگ دید را بهبود می بخشد و به درمان بی خوابی در کودکان کمک می‌کند، البته مطالعات نشان می‌دهد رنگ سبز باعث افزایش تمرکز شده و توانایی خواندن را نیز افزایش می‌دهد.

 

 

رنگ سبز اتاق خواب کودک

 

 

زرد

 

اگرچه رنگ زرد همیشه باعث خواب نمی شود، اما بیدار شدن در اتاق خواب زرد حس دلپذیری را به همراه دارد. مانند آبی و سبز، سایه های روشن تری را با آن ترکیب کنید تا حس کسالت و یکنواختی ایجاد نکند.

 

 

اتاق کودک زرد

 

رنگ‌های خنثی

 

برخی از رنگ‌های خنثی ممکن است برای دیوارهای اتاق خواب کودک نیز مناسب باشند، به شرطی که خیلی تاریک نباشند. رنگ‌های خنثی شامل بژ، سفید و خاکستری ملایم است. نقره‌ای گزینه دیگری است که فضای آرام تری را ایجاد می‌کند و می‌تواند برای خواب بهتر کودک مساعد باشد.

 

 

رنگ های خنثی برای اتاق کودک

 

کلام آخر

 

قبل از انتخاب رنگ‎های تند، گرم و براق را برای اتاق خواب کودک خود، در نظر بگیرید که رنگهای روشن و خنثی برای اتاق خواب بهترین هستند. همان‌طور که گفته شد تحقیقات نشان می دهد رنگ اتاق خواب کودک بر خواب او تاثیر‌گذار است، بنابراین  از انتخاب رنگ‌های براق خودداری کنید، چون رنگ براق نور را منعکس می‌کند و به نوبه‌ی خود مغز را تحریک می‌کند، درعوض رنگ‌های مات را جایگزین آن کنید.

 

علاوه بر رنگ دیوار، مهم است که به جنبه های دیگر اتاق خواب کودک ( تشک تخت کودک،نورپردازی، دمای اتاق و …) توجه کنید تا او را به خواب بهتر ترغیب کنید.

 

همچنین بخوانید:” ۶ دلیل دیر خوابیدن بچه ها و مضرات آن

 

نظرات و پیشنهادات خود را با ما اشتراک بگذارید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟