3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

انتخاب رنگ اتاق کودک

انتخاب  بهترین رنگ برای اتاق نوزاد، خود روشی سرگرم کننده‌ی آماده شدن برای ورود نوزاد است. شما رنگ‌ها را نه فقط برای دیوارهای اتاق کودک، بلکه برای ملحفه‌های تخت و روتختی کودک، فرش، پرده و لوازم جانبی و برای ساختن ظاهری زیبا انتخاب خواهید کرد که محیطی مناسب برای جدیدترین عضو جدید خانواده‌ی شما ایجاد می‌کند و در عین حال سبک دکوراسیون خانواده را نیز منعکس می‌کند.

نوزادان در بدو تولد، توانایی تشخیص رنگ را ندارند اما با گذشت زمان رنگ‌ها را می بینند و تأثیر می‎پذیرند. رنگ، به هر اتاقی شخصیت می‌بخشد و مطمئنا دوست دارید که اتاق خواب کودک شما علاوه بر شاد بودن، در پرورش و رشد خلاقیت او موثر باشد. برای رنگ‌آمیزی، می‌توانید به سراغ رنگ‌های گرم یا سرد بروید، یا می‌توانید از ترکیب این دو استفاده کنید. در این مقاله خواهید خواند:

  • رنگ‌های سرد
  • رنگ‌های گرم
  • رنگ‌های خنثی

انتخاب رنگ اتاق کودک

 

 

‌‌رنگ‌های سرد

رنگ‌های سرد اثر آرام بخشی بر روی بدن دارند و می‌توانند اتاق کودک شما را جا دار و آرامش بخش کنند! به آسمان بی انتها و موج‌های متحرک فکر کنید. با این حال، رنگ‌های تیره و سرد می‌توانند تمام حس‌های بداخلاقی و افسردگی را برانگیخته کنند و باید در حد متوسط استفاده شوند.

رنگ‌های سرد علی‌رغم ماهیت تسکین دهنده‌ای که دارند، جذابیت خاصی ندارند و اگر فضا خیلی سرد باشد، می‌تواند احساس سرما و بی‌حسی کنند. برای ملایم کردن فضا، رنگ‌های سرد را با رنگ‌های خنثی خامه‌ای ست کنید و فضای خود را با پارچه‌های نرم و لوازم جانبی گرم بپوشانید.

  • رنگ آبی

رنگ آبی باعث آرامش ذهن و بدن می‌شود. فشار خون، ضربان قلب و تنفس را کاهش می دهد و احساس اضطراب و پرخاشگری را کاهش می دهد. کودکانی که در خواب مشکل دارند و یا مستعد احساسات عصبی و سایر مشکلات رفتاری هستند ممکن است از گذراندن وقت در یک محیط آبی بهره‌مند شوند. اثرات فیزیکی رنگ آبی نیز بدن را خنک می‌کند و واحه‌ای تازه کننده را در مکان های گرم و مرطوب ایجاد می‌کند.

  • رنگ بنفش

بنفش که با خرد و معنویت همراه است، بسته به سایه، ثبات رنگ آبی و انرژی قرمز را ترکیب می‌کند و ویژگی‌های هر دو را به خود می‌گیرد. بنفش یکی از رنگ‌هایی است که بدون دانستن جنسیت نوزاد هم می‌توانید آن را انتخاب کنید. رنگ بنفش احساس فاخر بودن و سلطنتی را به خوبی منتقل می کند. علاوه بر این، انتخاب این رنگ برای اتاق نوزاد می‌تواند باعث ایجاد اشتیاق، خلاقیت و منطق در کودکتان شود و احساسات لطیف نوزاد را نیز افزایش می‌دهد. به همین دلیل اگر کودک حساسی دارید در انتخاب رنگ تجدید نظر کنید.

  • رنگ سبز

رنگ سبز نماد طبیعت است و بنابراین محیطی آرام را ارتقا می‌بخشد. سبز همراه با سلامتی، بهبود و رفاه، اثر تسکین دهنده‌ای بر بدن و ذهن دارد که باعث کاهش اضطراب و افزایش تمرکز می‌شود. قرار گرفتن در معرض رنگ سبز حتی ممکن است توانایی خواندن را افزایش دهد. یک مطالعه نشان داد که با گذاشتن یک برگ سبز شفاف در بالای کتاب، دانش آموزان می‌توانند سرعت خواندن و درک خود را بهبود بخشند. بنابراین انتخاب بسیار هوشمندانه و خردمندانه‌ای برای اتاق نوزاد است که بدون محدودیت می‌توانید از آن بهره ببرید.

دکوراسیون داخلی اتاق کودکبیشتر بخوانید:  انتخاب رنگ اتاق کودک: چگونه ها و بایدها

 

 

‌‌رنگ‌های گرم

به طور کلی، رنگ‌های گرم شادی و راحتی را ایجاد می‌کنند و با ایجاد فضای وسیع و بزرگ کمی صمیمیت ایجاد می‌کنند. سایه‌های پررنگ قرمز، نارنجی و زرد می‌توانند ذهن را تحریک کرده و اثر انرژی بخشی بر بدن داشته باشند. گرچه این رنگ برای رشد و نمو مفید است، اما وقتی نوبت به خواب شبانه با کودک نوپای متوسط و بیش از حد پرانرژی می‌رسد، مزیت زیادی ندارد. بنابراین، رنگ‌های گرم بهتر است در حد اعتدال استفاده شوند.

به جای رنگ آمیزی یک اتاق کامل به رنگ قرمز پررنگ یا زرد روشن، سعی کنید یک دیوار شاخص را نقاشی کنید و چند لوازم جانبی را به آن اضافه کنید. همچنین ممکن است برای ایجاد حس تعادل و تعدیل اثرات منفی، رنگ های گرم را با سایه‌های سردتر جفت کنید.

  • رنگ قرمز

قرمز غنی و بسیار پر احساس،  بدن را تحریک و انرژی می‌بخشد و ضربان قلب، فشار خون و تنفس را افزایش می دهد. برخی مطالعات نشان می دهد که اثرات بدنی مرتبط با رنگ قرمز توانایی ورزشی را افزایش می دهد، با این حال قرمز همچنین با افزایش پرخاشگری، عدم توانایی در تمرکز و حتی سردرد همراه است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض رنگ قرمز حتی ممکن است به عملکرد تحصیلی کودک شما آسیب برساند.

  • رنگ صورتی

صورتی که مورد علاقه جهانی دختران است، رنگ همدلی و زنانگی را برمی‌انگیزد و فضایی آرام را ایجاد می‌کند. با این حال، با وجود اثر آرام بخش اولیه، رنگ صورتی با گذشت زمان تحریک می‌شود و منجر به اضطراب می‌شود. گرچه ممکن است پرنسس شما اکنون این رنگ را دوست داشته باشد، شما باید آماده باشید تا او را در آینده بخواهد رنگ اتاقش را عوض کند.

  • رنگ زرد

یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای رنگ اتاق نوزاد است. رنگ زرد برای انتقال احساس خوشحالی در اتاق نوزاد بسیار مناسب است. علاوه بر این، این رنگ بستر خوبی برای رشد خلاقیت نوزاد و کودک است. تونالیته (آهنگ رنگی) کمرنگ زرد می‌تواند سبب افزایش تمرکز و حافظه کودک شود، البته بهتر است زیاده روی نکنید! استفاده بیش از حد از آن باعث دل آشفتگی و گاهی عصبانیت می‌شود. معمولاً برای رنگ اتاق نوزاد میتوان زرد را با طوسی و خاکستری ترکیب کرد تا به یک دکوراسیون متعادل رسید.

  • رنگ نارنجی

دوستانه و خوشامدگو. نارنجی بسیاری از ویژگی‌های مثبت طیف خود را قرض می‌گیرد. نارنجی ماهیتی کاملاً اجتماعی دارد و باعث ایجاد ارتباط فردی می‌شود و مردم را در آرامش قرار می‌دهد. مانند رنگ زرد، نارنجی پررنگ نیز ممکن است باعث تحریک بیش از حد شود، بنابراین از سایه‌های پررنگ استفاده کنید.

  • رنگ قهوه ای

 شاید کمتر به این فکر افتاده باشید که از رنگ قهوه‌ای برای دکوراسیون اتاق نوزاد استفاده کنید اما این رنگ فضای اتاق نوزاد را گرم تر می‌کند و احساس امنیت خوبی به نوزاد منتقل می کند. بهترین حالت این است که آن را با یک رنگ دیگر ترکیب کنید تا تعادل بصری و احساسی خوبی پدید آید.

خرید سیسمونی نوزادبیشتر بخوانید:  دکوراسیون داخلی اتاق کودک

 

 

‌‌رنگ‌های خنثی

طیف‌های خنثی می‌توانند زمینه خوبی را برای اتاق کودک فارغ از جنسیت ایجاد کنند که قدرت بیشتری نسبت به طیف‌های پاستلی در ارتباط با رشد کودک داشته باشد. یک اتاق با دیوارهای خنثی می‌تواند با رنگ فرش، پنجره و لوازم جانبی روشن شود.

  • رنگ سفید

دکوراسیون اتاق کودک به رنگ سفید می تواند انتخاب بهترین رنگ برای اتاق نوزاد باشد؛ این رنگ احساس آرامش را به شما و نوزاد منتقل می‌کند و می‌تواند در کاهش استرس بعد از زایمان تأثیرگذار باشد؛ اما این نکته را فراموش نکنید که استفاده یکدست از آن ممکن است فضا را بی روح و افسرده کند. برای حل این مورد می توانید از وسایلی با رنگ های گرم استفاده کنید تا تعادل فضا را حفظ کنید.

  • رنگ خاکستری

درون بینی و شهودی. خاکستری باعث تأمل می شود، اما مراقب باشید، زیرا اگر با رنگ گرم ترکیب نشود، می‌تواند باعث افسردگی و ناراحتی شود. آن را با رنگ‌های روشن تر به عنوان زمینه مخلوط کنید.

طراحی دکوراسیون اتاق کودک

 

 

‌‌کلام آخر: انتخاب رنگ اتاق نوزاد، هنگام خرید سیسمونی نوزاد برای بسیاری از والدین فاکتور مهمی است؛ معمولاً پدر و مادرها با معین شدن جنسیت، رنگ اتاق را انتخاب می‌کنند و سپس متناسب با آن خرید وسایل نوزادشان را آغاز می‌کنند. اتاق کودک دخترانه با دیوارهای سبز مریم گلی، و صورتی گرم در پرده ها یا دیوار شاخص جلوه ای زیبا ایجاد می‌کند که با ورود دختر شما به دبیرستان ماندگار است. آبی و سبز ترکیبی عالی برای اتاق خواب کودک پسر است.

با تمام این اوصاف به غرایز خود اعتماد کنید، در حالی که علم روانشناسی رنگ‌ها می‌تواند تعمیم مفیدی ایجاد کند، اما شما باید به یاد داشته باشید که پاسخ‌های روانشناختی کاملاً شخصی هستند. ممکن است شما بر اساس ترجیحات فرهنگی و شخصی خود در مورد رنگی متفاوت باشید و این خوب است. اگر کوچولوی شما رنگ قرمز را دوست دارد، نگران نکات منفی نباشید. مغز برای شناسایی نیازها و علاقه‌های آنها طراحی شده است. به عبارت دیگر، اگر کودک شما خوشحال است، مغز او نیز خوشحال است!

شخصیت شناسی افراد از روی رنگ مورد علاقه شان را در namnak بخوانید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟