3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

یکی از وسایلی که نقش مهمی در دکوراسیون و زیبایی اتاق خواب کودک دارد، روتختی است. روتختی علاوه بر اینکه ظاهر و سبک دکوراسیون اتاق کودک را مشخص می‌کند و به تخت او زیبایی می‌بخشد، نقش مهمی در ایمنی و راحتی کودک شما دارد. روتختی کودک مدل‌های مختلفی دارد و معمولا ست آن شامل روبالشی، کاور ملحفه و لحاف است. انتخاب از بین مدل‌ها  و جنس‌های متنوع کار سختی است. دانستن اینکه چه چیزهایی را در هنگام انتخاب روتختی کودکان باید رعایت کنید، به شما کمک می‌کند علاوه بر اینکه تخت خواب مناسبی برای کودکان خود بسازید، دکوراسیون اتاق او را نیز زیباتر کنید.


نکات لازم برای انتخاب روتختی نوزاد و کودک:

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خرید سیسمونی برای نوزاد به جز تهیه سرویس خواب، خرید کالای خواب یا همان وسایل ضروری درون تخت نوزاد است. تقریبا همه نوزادان و کودکان به روتختی نیاز دارند تا در تخت یا گهواره مورد استفاده قرار دهند، بنابراین کیفیت ملافه‌های تخت، روتختی و تشک از ملزومات ضروری اتاق کودک است که باید مورد توجه قرار گیرد. نکاتی که هنگام خرید روتختی کودک باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

 

ایمنی

ایمنی در درجه اول است، به خصوص در مورد فرزندان ما. همین امر را هنگامی که قصد خرید تخت خواب کودک دارید را باید به آن توجه کنید. وقتی نوبت به روتحتی نوزاد می‌رسد از ملحفه‌های محکم و نخی که تشک را می پوشانند استفاده کنید. پتو و لحاف موجود در گهواره می‌توانند خطر خفگی را برای نوزادان شما در صورتی که کمتر از یک سال سن دارند را افزایش دهد. بنابراین اگر قصد استفاده از پتو یا لحاف دارید بهتر است، صبر کنید تا کودکتان از گهواره بیرون بیاید.

 

نوع و جنس پارچه روتختی کودک

روتختی کودک شما در تماس مستقیم با پوست کودک است. با توجه به اینکه پوست کودکان بسیار لطیف و حساس است، از این رو باید جنس و بافت روتختی‌شان بسیار نرم باشد تا به پوست آن ها آسیب و خراش وارد نکند. بهتر است روتختی با الیاف طبیعی مانند پنبه و کتان بخرید و تا حد امکان از الیاف مصنوعی دوری کنید تا فرزندتان حساسیت پوستی پیدا نکند.

 

سایز روتختی

روتختی نوزادها را باید کاملا مطابق با ابعاد تخت او خریداری کنید.  قبل از خرید روتختی، ابعاد تخت خواب کودک  را اندازه‌گیری کنید و سپس برای خرید روتختی کودک اقدام کنید. دقت کنید که تخت‌ها با سایزهای استاندارد دارای عرض مشخصی هستند. که اطلاع از عرض تخت می‌تواند در خرید شما موثر واقع شود. به‌طور کلی تکه‌های مختلف روتختی نوزاد در ابعاد زیر تهیه شوند:

  • تشک 70*130 سانتی‌متر
  • ملحفه 150*240 سانتی‌متر
  • لحاف 94*130 سانتی‌متر
  • بالش 28*40 سانتی‌متر
  • کوسن 40*40 سانتی‌متر
  • گاردهای کوچک 42*70 سانتی‌متر
  • گارد بزرگ 42*130 سانتی‌متر

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین روتختی برای تخت خواب

کودک

نقش روتختی در دکوراسیون اتاق کودک

بهتر است قبل از خرید ست روتختی کودک که مطابق با زیبایی و مد باشد، دکوراسیون اتاق کودک را در نظر داشته باشید. در تزیین دکوراسیون اتاق کودک ابتدا رنگ دیوارها و سایر وسایل را انتخاب کنید، تخت خواب کودک، فرش و پرده‌ی مناسب برای اتاق کودک خریداری کنید و بعد اقدام به خرید روتختی کنید. به این ترتیب انتخاب روتختی کاری آسان و راحت‌تر نسبت به انتخاب وسایل دیگر اتاق کودک است. در دکوراسیون اتاق نوجوان به علایق و سلایق فرزندان خود توجه کنید. سعی کنید نیازهای آنها را برآورده کنید تا در اتاق خواب خود کاملا احساس راحتی و آرامش داشته باشند. در حقیقت قبل از هر گونه تغییری در دکوراسیون اتاق باید اول نظر او را جویا شوید و به آنها اجازه دهید با قوه تصور خودشان اتاق مورد نظرشان را طراحی کنند.

 


طرح مناسب برای خرید روتختی ؛کودک شما دختر است یا پسر؟

برای خرید روتختی در کنار توجه به جنس و کیفیت پارچه روتختی، دوخت روتختی، سایز مناسب باید روتختی انتخاب کنید که به دیزاین اتاق خواب کودک هماهنگ باشد و طرح روتختی کاملا با فضای اتاق خواب ست شود .طرح و رنگ روتختی کودک، دو مورد بسیار نزدیک و مکمل هم هستند. در حال حاضر در بازار روتختی‌های مختلف و متنوعی وجود دارند. که هر کدام دارای طرح و رنگ های مختلفی هستند. اما اینکه شما بین تمامی طرح‌های مناسب کودکان، کدام یک از طرح‌ها را انتخاب کنید. بستگی به سلیقه شما و دختر یا پسر بودن کودک شما دارد.

دقت کنید که کودکان شما ارتباط بسیار نزدیکی با روتختی خودشان در هنگام خواب دارند. به همین خاطر بسیار مهم است که از طرح‌هایی استفاده کنید که مورد علاقه کودکان باشد. مخصوصا اگر کودک شما علاقه ای به خوابیدن در تخت خواب خودش را نداشته باشد. می‌‌توانید در هنگام انتخاب روتختی، از طرح‌ها و رنگ‌هایی استفاده کنید که کودک به آن علاقه زیادی داشته باشد.

 

  • روتختی دخترانه

مدل روتختی دخترانه یکی از عناصر بسیار مهم و لازم در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دخترانه است. روتختی‌های دخترانه نیز مانند سایر وسایل آن‌ها از تنوع بسیاری برخوردار است و فرقی نمی‌کند که اتاق برای یک دختر بچه باشد یا یک نوجوان، انتخاب روتختی مناسب بازهم چالش برانگیز خواهد بود.. دنیای دخترانه از رنگ‌های شاد و ملایمی مانند صورتی،‌سرخابی،‌ نیلی، زرد و نارنجی تشکیل شده است. روتختی‌های دخترانه هم بهتر است از همین رنگ‌ها با طرح‌های عروسکی و کارتونی یا گل‌ها انتخاب شوند.

 

  • روتختی پسرانه

روتختی پسرانه را هم مانند مدل‌های دخترانه باید از رنگ‌ها و طرح‌های مربوط به پسرها انتخاب کنید. رنگ‌های آبی، کرم، سبز، سفید و خاکستری مناسب‌ترین رنگ‌ها برای روتختی پسرانه هستند. همچنین مدل‌های روتختی از بین روتختی‌های چهل تکه، شخصیت‌های کارتونی پسرانه، اشکال هندسی، ماشین‌ها، فوتبالی و اسباب بازی‌های پسرانه انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکات درباره نقش روتختی در دکوراسیون


تزئین تخت خواب کودک

در این زمان شما باید از خلاقیت و تخیل خود با تمام پتانسیل استفاده کنید. طرح و نقش روتختی را بر اساس طرح و نقش دیوارها و تخت اتاق خواب انتخاب کنید. اگر دیوارها و تخت اتاق فرزندتان ساده و تک رنگ است، بهتر است روتختی طرح دار و رنگارنگی را خریداری کنید تا فضا را از یکنواختی خارج کند و جلوه‌ای زیبا به دکور اتاق دهد. اگر دیوار اتاق خواب دارای طرح‌های شلوغ و یا رنگ آمیزی تند است از روتختی‌های ساده با رنگ‌های ملایم استفاده کنید.

از عناصر منحصر به فرد تخت خواب مانند ملحفه، پتوهای ارگانیک کودک، بالش، کوسن، استفاده کنید تا حس راحتی و بافت را به اتاق اضافه کنید. از طرح‌ها و رنگ‌هایی استفاده کنید که الهام‌بخش بچه‌های شما باشد و توجه آن‌ها را جلب کند، اما خیلی شلوغ نباشد.  سعی کنید پارچه‌های 100٪ قابل تنفس و ارگانیک را انتخاب کنید.

تزئینات تخت خواب دخترانه و پسرانه کاملا به شرایط سنی و شخصیت آنها بستگی دارد. در بین این دو عامل سن بیشترین تاثیر را بروی تزئین دکوراسیون تخت خواب می‌گذارد. اگر اتاق را برای فرزند نوجوان خود آماده می‌کنید باید بیشتر تُن زنانه و مردانه در تخت خواب بکار ببرید که معمولا این کار توسط رنگ روتختی به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

کلام آخر: فراموش نکنید که انتخاب روتختی یک روش ظریف اما مؤثر برای کامل کردن دکوراسیون اتاق کودک و زیباتر کردن تخت او است. در نتیجه در انتخاب خود دقت لازم را داشته باشید و به نکاتی که در این مقاله گفته شد توجه کنید. به یاد داشته باشید مهم‌ترین نکته در تهیه روتختی کودک، خرید از یک فروشگاه معتبر است. بهترین و باکیفیت‌ترین کالاهای خواب را فقط می‌توانید از یک فروشگاه معتبر و با سابقه‌ای درخشان خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟