3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

پدر و مادر بودن علاوه بر اینکه شاد و هیجان انگیز است، همچنین یک چالش بزرگ است، پر از استرس و نگرانی. حقیقت این است که تا زمانی که خودتان آن را امتحان نکنید، هیچ‌کس نمی‌تواند یاد بگیرد چگونه با موفقیت پدر و مادر شود. و درست مانند یادگیری هر چیز جدید، حتماً چند اشتباه مرتکب خواهید شد و این کاملاً خوب است. با این حال، گاهی اوقات دانستن چند نکته می‌تواند تفاوت را برای اجتناب از برخی از رایج ترین اشتباهات والدین جدید ایجاد کند. برای یادگیری بیشتر این مطلب را بخوانید.


1- وحشت و استرس برای هر چیز کوچک

وحشت و استرس برای هر کار کوچکی که کودک شما انجام می‌دهد یا انجام نمی‌دهد کاملاً طبیعی است. تنها چیزی که می‌بینید این است که یک موجود کوچک و شکننده همیشه به محافظت شما نیاز دارد و همین باعث نگرانی شما می‌شود! فقط به یاد داشته باشید، نوزادان در واقع بسیار قوی‌تر از آن چیزی هستند که ما فکر می‌کنیم. سعی کنید در مورد اینکه زیاد یا کم گریه می‌کنند، زیاد یا کم شیر می‌خورند، یا اینکه پوشک‌های کثیف زیادی درست می‌کنند خیلی حساس نباشید. نگرانی مداوم می‌تواند منجر به اضطراب شود  و این برای شما یا کودکتان هیچ سودی ندارد. در عوض، آرام باشید، نیازهای کودک خود را تامین کنید و شک و تردیدهای خود را توسط متخصصان کودک برطرف کنید.

2- اجازه نمی‌دهید که کودکتان گریه کند

 گریه کردن بخشی از کودکی است،  روش ارتباطی کودک با والدینش از طریق گریه است. بچه می‌تواند با شکم سیر و پوشک خشک باشد ولی باز هم گریه کند تا شما بغلش کنید .شما کودک خود را خوب می‌شناسید. اگر فکر می کنید چیزی اشتباه است، فوراً با پزشک خود مشورت کنید. اگر کودک شما تب، بثورات پوستی، استفراغ یا شکم متورم دارد و به طور مداوم گریه می‌کند، با پزشک خود تماس بگیرید تا کمک کند.

 

3- تغذیه بر حسب تقاضا

بسیاری از والدین فکر می‌کنند که نوزاد با گریه کردن یا بیدار شدن از خواب به آنها اطلاع می‌دهد که گرسنه است. شاید درست به نظر برسد اما این بهترین روش نیست که فقط بر اساس تقاضای او، تغذیه شود. در چند هفته اول، کودک شما باید هر دو یا سه ساعت یکبار تغذیه شود تا به درستی رشد کند، حتی اگر به نظر گرسنه نباشد.

 

 


4- از مراقبت‌های دهانی غفلت می‌کنند

اغلب والدین جدید از مراقبت از دهان نوزاد خود غافل می‌شوند. بهداشت دهان و دندان برای نوزادان نیز مانند بزرگسالان اهمیت دارد. بنابراین، دفعه بعد مطمئن شوید که لثه‌های کودک خود را پس از شیر دادن به او با یک پارچه نرم مرطوب پاک کنید. فلوراید موجود در آب به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می‌کند، بنابراین بعد از 6 ماهگی اجازه دهید نوزاد شما بعد از غذا خوردن چند جرعه آب بنوشد.

5- تا دیر وقت بیدار ماندن بعد از خواب نوزاد

همانطور که کودک شما برای رشد نیاز به خواب دارد، شما نیز به خواب نیاز دارید. محرومیت از خواب برای والدین یک واقعیت رایج و دشوار است، بنابراین تا آنجا که می‌خواهید به برنامه خود برسید، استراحت را در اولویت قرار دهید. به یاد داشته باشید که برای مراقبت از شخص دیگری، باید تا آنجا که می‌توانید سالم و آرام باشید.


6- بردن نوزادان به مکان های شلوغ

مطمئناً می‌خواهید کودک خود را به کل خانواده خود معرفی کنید یا کوچولوی خود را به مرکز خرید ببرید… اما آیا این بهترین ایده است؟ در طول دو ماه اول زندگی کودک، محافظت از او در برابر میکروب‎ها و بیماری‌ها بسیار مهم است و مکان های شلوغ یا تجمعات بزرگ معمولاً جایی هستند که میکروب‌ها رشد می‌کنند. به یاد داشته باشید که سیستم ایمنی نوزاد شما هنوز در حال رشد است و او بسیار آسیب‌پذیر است.

 


بیشتر بخوانید:
۶ بیماری شایع در کودکان و نوزادان که باید بدانیم

 


 7-
مقایسه خود با والدین دیگر

واقعیت این است که همانطور که هر نوزادی متفاوت است، سایر والدین نیز تجربه و روش‌های خاص خود را برای انجام کارها دارند. هیچ فایده ای ندارد که خود را با والدین دیگر مقایسه کنید. بچه‌های شما مثل هم نیستند و شرایط شما نیز احتمالاً متفاوت است. بنابراین در مورد کارهای که برای کودک خود انجام می‌دهید استرس نداشته باشید.


8- مقایسه نقاط عطف رشد نوزادان با یکدیگر

والدین جدید اغلب احساس می‌کنند که هیچ کس در اطراف آنها نمی‌تواند با آنها ارتباط برقرار کند، البته به جز سایر والدین جدید! اما خطری که با انجام مداوم این کار به وجود می‌آید این است که کودک خود را با او مقایسه می‌کنید. شما با وسواس در مورد نقاط عطف کودک صحبت خواهید کرد و سعی می‌کنید اطمینان حاصل کنید که کودک شما به طور طبیعی رشد می‌کند و همچنین سعی می کنید علائم مشکلات رشد را نیز تشخیص دهید. این یک اشتباه بزرگ است که می‌تواند شما را به وحشت و نگرانی بی‌دلیل بکشاند.

تنها کسی که می‌تواند به طور دقیق به شما بگوید که آیا کودک شما از نظر پزشکی خوب است یا خیر، متخصص اطفال است. آنها این کار را با کمک نمودارهای رشد انجام می‌دهند، و یادگیری نحوه تفسیر نمودار رشد کودک کاری است که اگر اغلب در مورد رشد کودک خود وسواس دارید، باید انجام دهید.

 

9- خارج نشدن از خانه

وقتی گفتیم «کودکتان را به مکان‌های شلوغ نبرید»، منظورمان این نبود که «برای همیشه خودتان را در خانه‌تان حبس کنید و کلید را دور بیندازید». در حالی که درست است که سیستم ایمنی نوزادان ضعیف است، هوای تازه و کمی آفتاب در واقع برای او و شما  خوب است. به پیاده روی در فضای سبز یا بازدید از پارک محلی فکر کنید.



10- جدی نگرفتن تب نوزاد

تب در نوزادان به ویژه در سه ماه اول زندگی آنها می‌تواند جدی باشد – به استثنای افزایش احتمالی درجه حرارت آنها پس از تزریق واکسن. بعضی از والدین ممکن است تب را با این که بچه فقط گرمش است اشتباه بگیرند. حواستان باشد این یکی از اشتباهات مادران تازه کار در این سن نوزاد است. اگر فکر می‌کنید کودکتان گرمش است، درجه دمای بدن او را اندازه بگیرید. اگر دمای بدنش بیش از ۳۷ باشد، فورا با پزشک اطفال خود تماس بگیرید.

 


بیشتر بخوانید:
علل تب و درجه حرارت بالا در کودکان

 


کلام آخر:
اگرچه پدر و مادر شدن یک سفر منحصر به فرد  و لذت بخش است، اما گاهی اوقات می‌تواند طاقت فرسا باشد. و درست مثل همیشه وقتی یاد می‌گیرید کار جدیدی انجام دهید، اشتباه می‌کنید، بالاخره هیچ کس کامل نیست! امیدواریم این راهنما شما را با برخی از رایج‌ترین اشتباهات والدین جدید آشنا کرده باشد، تا با خیال راحت بتوانید بر دوست داشتن فرزند دلبند خود تمرکز کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟