3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

یکی از وسایل کاربردی و بسیار زیبایی که می‌تواند زینت‌بخش اتاق کودک باشد، تخت خواب نوزاد است؛ اما نوزاد در چشم بر هم زدنی بزرگ‌شده و تخت خواب کوچک وی دیگر به کارش نخواهد آمد. تخت خواب‌های قدیمی یکی از مواردی است که در صورت داشتن فضای مناسب، می‌توانند به عنوان یادگاری حفظ شوند. متأسفانه، اکثر والدین به دلیل محدودیت و کمبود فضا، پس از رشد کودک آن‌ها را می‌فروشند یا اهدا می‌کنند. اما واقعیت این است که شما می‌توانید از تخت‌های قدیمی در دکوراسیون خانه مجددا استفاده کنید. در این مقاله ایده‌هایی جالبی به شما معرفی کنیم که با اجرای آن‌ها می‌توانید، این تخت خواب‌های بازنشسته را دوباره به فضای داخلی و خارجی خانه خود آورده و از آن‌ها برای کاربری‌های دیگری استفاده کنید.

نیمکت چوبی

چرا هزینه‌های زیادی را در مبلمان فضای باز صرف کنید؟ تخت نوزاد را به یک نیمکت چوبی راحت تبدیل کنید. این تخت خواب‌ها به‌سادگی می‌توانند یک نیمکت زیبا در گوشه‌ای از فضای باز شما باشند و برای گذراندن یک عصر دل‌نشین از آن‌ها استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق کودک

‌‌کاناپه راحت

از یک گهواره قدیمی یک کاناپه راحت درست کنید فقط کافی است تشک و کوسن‌های رنگارنگ به تخت اضافه کنید و آن را در نشیمن خود قرار دهید.

دکوراسیون اتاق نوزاد

 

قفسه مجلات

با جدا کردن یک طرف نرده‌های تخت خواب نوزاد و قرار دادن آن در گوشه ای از اتاق، یک قفسه مجله برای سازماندهی مجلات خود ایجاد کنید.

مدل تخت خواب پسرانه

 

کلبه‌ی چوبی

این تخت خواب‌ها حتی می‌توانند هنوز هم در اتاق‌خواب کودک شما به‌جای استراحت، محلی برای بازی کردن آنها باشند؛ تنها کافی است قاب چوبی را به گوشه از اتاق برده و با تکه‌ای پارچه برای آن سقف ایجاد کنید. در کف آن‌هم یک تشک نرم قرار دهید و از آن‌یک کلبه چوبی زیبا برای کودک خود بسازید.

مدل تخت خواب دخترانه

 

باغچه ای زیبا

تخت نوزاد می‌تواند بستری برای ایجاد یک گلخانه زیبا و یا باغچه‌ای کوچک برای گیاهانتان باشد؛ تخت چوبی را توسط ظرفی مناسب از خاک پرکنید و سپس گیاهان خود را در آن بکارید، یادتان باشد بستر تهیه ‌شده باید بتواند پاسخگوی نیاز گیاهانتان باشد پس فکر همه‌جا را بکنید، مثلاً برای آن‌یک سیستم تخلیه آب یکپارچه در نظر بگیرید. حال این بستر آماده را داخل بهارخواب خود قرار دهید و از باغ کوچک شخصی‌تان لذت ببرید.

مدل تخت خواب پسرانه نوجوان

 

رخت آویز

یک طرف گهواره را به یک بند رخت تبدیل کنید! آن را به درب اتاق لباسشویی خود نصب کنید و در صورت نیاز می توانید آن را بیرون بیاورید و در صورت عدم نیاز آن را کنار بگذارید.

سرویس خواب نوزاد پسر

‌‌

‌‌صندوقچه اسباب بازی

هر کودکی نیاز به صندوقچه اسباب بازی دارد. این مطمئناً یکی از آن قطعاتی است که کودکان شما می خواهند در آینده برای فرزندان خودشان نگه دارند!

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

‌‌صندلی

برای اتاق کودک خود یک صندلی با تخت نوزاد درست کنید. باور نمی کنید این کار چقدر شایان ستایش است! همچنین می توانید صندلی را در هر جای خانه که بخواهید استفاده کنید.

 میز تحریر بچه گانه

 

میز تحریر

یک روش عالی و کاربردی برای استفاده مجدد از تخت کودک ساختن یک یک میز تحریر بچه‌گانه است.  حتی می‌توانید یکی از تخته‌ها را مانند تخته سیاه نقاشی کنید و جعبه‌های گچ، مداد رنگی، مقدار زیادی کاغذ کاردستی و غیره را به میز کوچک اضافه کنید و آن را تبدیل به یک میز هنری کنید.

 میز تحریر بچه گانه

‌‌

محل نگهداری ابزار

با چسباندن سبدها، سطل ها و شیشه ها برای نگهداری وسایل کار دستی خود،  بر روی فنر گهواره یا نرده‌ی تخت، آن را به محل نگهداری ابزار کار دستی تبدیل کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاده می‌کنید نرده تخت خواب دخترانه ‌ساده به سازماندهی وسایل و زیبایی اتاق خواب دختربچه کمک شایانی کرده است.

سرویس خواب نوزاد دخترجدیدترین ایده‌های طراحی دیوار اتاق کودک و نوجوان

‌تابلوی اعلانات

فنرهای تخت خواب نصب شده بر روی دیوار به عنوان تابلوی اعلانات برای یادداشت های کوچک عمل می کنند.

مدل تخت خواب پسرانه

‌‌

‌‌تاب

تاب همواره برای بزرگ‌سالان هیجان‌انگیز است؛ توسط طناب‌هایی قوی صندلی کودک را به سقفی آویزان کنید که بتواند وزن صندلی و شما را تحمل کند، سپس داخل آن را با کوسن‌های پارچه‌ای رنگی پر کنید.

دکوراسیون اتاق نوزاد پسرانه

‌‌جاکفشی

از نرده‌های تخت نوزاد به عنوان جا کفشی برای تمام کفش‌های پاشنه بلند استفاده کنید.

کلام آخر: همانطور که می بینید، دلایل زیادی برای نگه داشتن این گهواره در مدت طولانی پس از بزرگتر شدن نوزاد وجود دارد، به خصوص اگر برای نوزاد بعدی قابل تعمیر نباشد. با همین وسایل ساده می‌توان وسایل خلاقانه و کاربردی بسیاری ساخت. برای استفاده از وسایل قدیمی تنها کافی است نگاهی خلاقانه و هوشمندانه داشته باشید؛ از هر وسیله قدیمی می‌توان استفاده‌ای بهینه کرد و از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد. تهیه گهواره در سیسمونی نوزاد در سال‌های اولیه کودک بسیار کاربردی است و در آینده ‌می توان از آن به عنوان یک مبلمان راحت، میزتحریر، رخت آویز، باغچه‌ای کوچک و … استفاده کرد.

امیدواریم این ایده‌ها الهام بخش شما برای استفاده مجدد از گهواره کودک باشد. کدام یک از این ایده‌ها مورد علاقه شما است؟ با ما به اشتراک بگذارید. ایده‌های بیشتر را در pinterest  ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟