3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

توجه به جزئیات، هرچند کوچک، در طراحی دکوراسیون اتاق کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از قسمت‌های مهم و تاثیرگذار در دیزاین اتاق کودک و نوجوان تزیین دیوار اتاق آن‌ها است. برای بسیاری از طراحان داخلی و والدین، لذت بخش ترین قسمت مربوط به تزئین دیوارهاست. از خلاقیت خود استفاده کنید تا عناصری را به اتاقشان اضافه کنید که هم شخصیت آن‌ها را منعکس کند و هم با بقیه خانه شما ترکیب شود. در این مقاله چند ایده‌ی خلاقانه و جذاب برای طراحی دیوار اتاق کودک و نوجوان برایتان ارائه می‌دهیم.

 

نصب تخته سیاه بر روی دیوار

اگر کودک شما علاقه‌مند به نقاشی است یا تمایل دارد که هر دیواری را که می‌بینند روی آن طراحی کند، با اختصاص یک دیوار کامل به رنگ تخته سیاه، می‌توانید مطمئن باشید که همیشه یک منطقه مشخص برای هنرنمایی کودک وجود دارد. اگر خودتان یک هنرمند هستید این دیوار یک مکان عالی برای طراحی یک شاهکار هنری برای کودک است.

دکوراسیون اتاق کودک

‌‌طراحی دیوار اتاق کودک با کاغذ دیواری و استیکر

برای طراحی دیوار شاداب و رنگارنگ متناسب با روحیات کودکان روش‌های مختلفی وجود دارد. از جمله این روش‌ها استفاده از برچسب ها و کاغذهای دیواری سه بعدی و پوستر با طرح‌های کودکانه می باشد. استفاده از برچسب‌هایی با تصاویر پس زمینه دوست داشتنی و جذاب، در عین سادگی یکی از پر کاربردترین روش های تزئینی دیوار در دکوراسیون داخلی خانه می باشد و برای دکوراسیون دیوار اتاق کودک بسیار مناسب می باشد.

فضای بیرون را به داخل خانه بیاورید

اگر در آب و هوایی زندگی می کنید که مانع بردن کودک به پارک و بیرون  در طول سال می‌شود، بهتر است به آوردن عناصر از زمین بازی به داخل فکر کنید، برای این کار دیوارها را رنگ آمیزی کنید تا مانند درختان پارک به نظر برسد و چند سازه مانند تاب، نردبان یا حلقه های ژیمناستیک را به اتاق کودک اضافه کنید. برای دیوار اتاق نوجوانان می‌توانید  یکی از دیوارها را  برای صخره نوردی طراحی کنید.

دکوراسیون اتاق نوزاد

‌‌نصب عکس‌های خانوادگی

اگر رویای دیوار گالری عکس خانوادگی دارید، کافی است عکس‌های شاد و زیبای خود در کنار کودک را قاب بگیرید و آنها را به دیوار آویزان کنید.

 

دیوار را تبدیل به کتابخانه کنید

با تبدیل یک دیواراتاق خواب کودک به کتابخانه، کودک را به کتاب خواندن علاقه‌ مند کنید. اگرچه شاید نتوانید ابهت یک کتابخانه با قفسه‌های بزرگ را به نمایش بگذارید، اما می توانید یک کتابخانه رنگارنگ و پر زرق و برق با نصب شلف‌های دیواری ایجاد کنید که با شخصیت کودک شما مطابقت داشته باشد.

سرویس خواب نوزاد

‌‌

‌تبدیل دیوار به گالری هنری کودک و نوجوان

برخی از بهترین پروژه های دکوراسیون منزل پروژه هایی هستند که کودکان شما می توانند خودشان در طراحی آن مشارکت کنند. نقاشی‌های او را قاب گرفته و بر روی یک دیوار نصب کنید، این کار سبب تقویت اعتماد به نفس کودک می‌شود.

 اشکال هندسی رنگی را به دیوار اتاق اضافه کنید

شکل‌های روشن رنگی انرژی را به اتاق کودک و نوجوان می افزاید، بدون اینکه آن را شلوغ کند. به جای نقاشی مستقیم اشکال روی دیوار، خرید اشکال هندسی آماده را در نظر بگیرید، آنها را در طیف‌های رنگی مورد علاقه خود نقاشی کنید و سپس به دیوار بچسبانید و هر موقع که خواستید می‌توانید به راحتی آنها را از روی دیوار بردارید! برخی از الگوهای هندسی پررنگ را با رنگ‌های مختلف بر روی یک دیوار اتاق کودک ایجاد کنید و آن را به دیوار شاخص تبدیل کنید. یک گزینه‌ی انتخابی بسیار زیبا در طراحی دکوراسیون اتاق کودک، نقاشی جداول رنگارنگ در ابعاد مختلف می باشد.

طراحی دیوار اتاق کودک

‌‌تزئین و رنگ آمیزی سقف اتاق کودک و نوجوان

سقف، شاید فراموش شده ترین سطح در اتاق خواب کودک باشد، اما می تواند گزینه های زیادی برای دکوراسیون، بدون گرفتن فضای ارزشمند، فراهم کند.   طراحی آسمان پرستاره در شب با نور چراغ‌های ال ای دی یکی از ایده‌های پر طرفدار تزئین سقف است، اما گزینه های بسیار دیگری نیز وجود دارد. سقف  را می توانید برای ایجاد تضاد با دیوارهای خنثی اتاق با رنگ شاد رنگ آمیزی کنید. به این ترتیب می توانید هر بار برای تغییر دکوراسیون اتاق کودک فقط رنگ سقف را عوض کنید.

 

یک تم به دیوار اضافه کنید

دیوارها را با موضوع و تم های مورد علاقه‌ی کودک رنگ آمیزی کنید و با رشد کودک، آنها را دوباره رنگ کنید و مضمون مناسب با سن او انتخاب کنید. سپس وسایل تزئینی، پرده ساده شیک، روتختی و فرش متناسب با موضوع را به دکوراسیون اتاق کودک یا نوجوان اضافه کنید. برای دیوار اتاق پسرانه، ابرقهرمان‌های کارتونی و یا تم‌های ورزش مورد علاقه ی پسر و برای دیوار اتاق خواب دخترانه پرنسس‌ها و باربی و یونی کورن و … موضوعات پرطرفدار و جالبی هستند. برای طراحی دیوار اتاق نوزاد می توانید یک طبیعت زیبا را روی دیوار نقاشی کنید و یک ظاهر مدرن به اتاق بدهید.

مدل تخت خواب پسرانه

‌‌طراحی دیوار اتاق نوزاد                                                          

در طراحی اتاق نوزاد بهتر است دیوارها را خنثی رنگ آمیزی کنید.

تناژهای رنگ خنثی نه تنها هنوز مد هستند، بلکه به شما امکان می دهند عناصر رنگی را به روشی مقرون به صرفه به دکوراسیون اتاق نوزاد اضافه کنید و تغییر این بوم خنثی با رشد کودک آسان خواهد بود. با اضافه کردن اسم کودک  به روی دیوار چه با استفاده از حروف پارچه ای چه بر روی تابلو و… تغییری شیک و شخصی را به  دکوراسیون اتاق ببخشید. نصب قاب عکس حیوانات  بر روی دیوار یکی دیگر از گزینه‌های پرطرفدار و رایج در طراحی  دکوراسیون اتاق نوزاد است.

مدل دکوراسیون اتاق کودکهمه نکات و ایده ها برای طراحی اتاق خواب کودک

 

‌‌طراحی دیوار اتاق پسرانه

طرح‌های گرافیکی خیابانی، طرح‌های رنگی آبی، سیاه و سفید و طراحی دیوار شاخص با موضوعات ورزشی، منظومه‌ی شمسی، اقیانوس، طبیعت، ربات‌ها و آدم فضایی و… ایده‌های سرگرم کننده و شیک برای دکوراسیون دیواراتاق پسران است.

 

طراحی دیوار اتاق دخترانه

هنگام طراحی دیوار اتاق دخترانه خود، فراتر از رنگ آمیزی صورتی دیوارها فکر کنید. ایده‌های خلاقانه‌ی زیادی در این زمینه وجود دارد. ایده‌هایی فراتر از نصب قاب عکس و وسایل تزئینی و ایجاد دیوار گالری‌. چرا یک کار هنری و دستی جذاب مثلاً یک کار ملیله‌دوزی به دیوار نمی‌زنید؟ یا اینکه چرا از کارهای دستی خودتان استفاده نمی‌کنید؟ ایده‌های بیشتر را در pinterest  ببینید.

طراحی اتاق نوجوان۱۰ ایده فانتزی تزیین اتاق نوجوان دختر با وسایل ساده

‌‌کلام آخر: فراموش نکنید که نحوه‌ی دکوراسیون اتاق کودکان براحساسات آن‌ها تأثیرمی‌گذارد، طراحی دیوار اتاق کودک نه تنها باید منعکس کننده شخصیت او باشد، بلکه باید در جهت رشد و پرورش خلاقیت کودک باشد، امیدواریم ایده‌های جذاب و سرگرم کننده‌ی ذکر شده، الهام بخش شما برای طراحی  دیوار اتاق کودک دلبندتان باشد.

ممنون که ما را همراهی کردید، نظرات و پیشنهادات خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟