3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

تخت خواب دایره

انتخاب یک تخت خواب یک نفره یا حتی دو نفره با ابعاد صحیح امری بسیار مهم است چرا که اگر تخت خواب دارای ابعاد استاندارد نباشد، شما هنگام خرید تشک، دچار مشکل خواهید شد. ما در این مقاله، ابعاد استاندارد تخت یک نفره را به شما معرفی می‌­کنیم تا با اطلاعات کامل و کافی اقدام به خرید نمایید. البته همواره به یاد داشته باشید که خرید تخت از فروشگاه‌­های معتبر به نفع شماست چرا که فروشگاه‌­های معتبر و خوشنامی که سال­ها در صنعت صنایع چوبی مانند تخت و کمد فعالیت نموده‌­اند تمامی استانداردها را رعایت کرده و خیال شما بابت کیفیت آن­ها در طولانی مدت نیز آسوده است.

 

جالب است بدانید که اندازه استاندارد تخت خواب در کشور‌های مختلف متغیر می‌باشد. این تفاوت دلایل زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها میزان تزیینات روی قاب تخت خواب، سلیقه، ترجیحات مردم آن کشور، اندازه و سایز محل سکونت، کاربری متفاوت، و اندازه تشک­‌های تولید شده است. رایج‌ترین شکل تخت خواب، شکل مستطیل می‌باشد اما امروزه تخت خواب‌های دایره شکل نیز در بازار رواج یافته که طرفداران خاص خود را دارد.

تخت خواب دایره

 

امروزه اغلب خانواده‌‌ها با مشکل کمبود فضا در منازل روبه‌­رو هستند و یا می‌­خواهند تخت خواب نوجوان برای فرزندشان تهیه نمایند که متناسب با دکوراسیون اتاق نوجوان بوده و زیاد جاگیر نباشد، از همین رو سعی می‌کنند تا از تخت خواب‌های کوچک و گاهاً غیراستاندارد استفاده کنند. غافل از اینکه استفاده از این تخت‌ها اغلب ضربات جبران‌­ناپذیری به سلامتی آ‌ن‌ها وارد می‌کند. البته از نظر زیبایی‌شناسی نیز استفاده از تخت‌ خواب‌های نامناسب نتیجه‌ای جز بی‌نظمی در منازل ندارد. مهم‌ترین مسئله‌ای که پیش از هر چیز باید به آن توجه کرد داشتن احساس راحتی است، پس حتی اگر فضای محدودی دارید به جای خرید تخت­‌های غیراستاندارد و کوچک به فکر خرید تخت یک‌­نفره کم‌­جا باشید.

 

ابعاد استاندارد تخت­ها

قبل از پرداختن به اندازه‌ استاندارد تخت خواب بهتر است بدانید که در واقع سایزهای ذکر شده، اندازه تشک می‌‌باشد و اندازه کلی تخت خواب متناسب با میزان تزئینات به کار برده شده در تخت‌ها بستگی دارد، معمولاً قاب تخت خواب بین 7 تا 10 سانتی­متر بزرگ­تر از تشک ساخته می­‌شود و این به دلیل راحت­‌تر جا گرفتن تشک روی تخت می‌­باشد.

 

ابعاد تخت نوزاد

کوچکترین سایز تخت خواب مخصوص نوزادان و کودکان است. سایز استاندارد تخت خواب نوزاد دارای 130 سانتی‌متر طول و 7۰ سانتی‌متر عرض و ۳۵ سانتی‌متر ارتفاع از زمین می‌باشد، البته در نظر داشته باشید که برخی از تخت­خواب­‌های نوزاد، قابل تبدیل به تخت­خواب نوجوان نیز می­باشند که به آن­ها تخت نوزاد-نوجوان گفته می­شود و گزینه مناسبی برای یک صرفه­‌جویی آینده­‌نگرانه می­باشند چرا که فرزند شما قادر است تا سنین نوجوانی ( 12 سالگی) از آن استفاده نماید.

تخت یکنفره کودک و نوجوان

ابعاد استاندارد تخت یک­نفره

تخت‌خواب‌های یک نفره دارای سایز‌های متفاوتی‌اند که طول همگی آن‌ها ۲۰۰ سانتی‌متر می­باشد ولی با عرض‌های مختلفی ارائه می­گردند که شامل عرض ۹۰، ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ می‌باشد. برای تمامی این ابعاد تشک‌های مناسب در بازار موجود است، اما رایج‌­ترین سایز استاندارد در تخت خواب‌های یک نفره، به ویژه به عنوان تخت نوجوان طول دو متر، عرض ۹۰ سانتی‌متر و ارتفاع ۳۵ سانتی‌متر است ولی این ابعاد برای یک فرد بزرگسال شاید کمی کوچک باشد، پیشنهاد ما در این رابطه خرید تخت با عرض 100 سانتی­متر می‌­باشد؛ البته شما برای انتخاب تخت مناسب باید برخی مسائل مانند اندازه محیط، جثه فردی که می­‌خواهد از تخت استفاده نماید و سلیقه خود را نیز درنظر بگیرید. به تخت با عرض 140 سانتی متر، تخت یک و نیم نفره یا دو قلو نیز گفته می‌شود که معمولاً به صورت باکس نیز در بازار موجود بوده که از راحتی بسیار زیادی برخوردار است. (ایده‌هایی برای چیدمان دکوراسیون اتاق نوجوان به سبک مدرن)

اگر شما برای تخت نوجوان، به دنبال طرح‌­های فانتزی مثل تخت خواب اسپرت مدل ماشین و غیره می‌­گردید که گاهی تنها به صورت سفارشی ساخته می­‌شوند، حتما به فکر مرحله بعدی که خرید تشک با ابعاد مناسب آن تخت است باشید. همه چیز زیبایی نیست، در مواردی مثل کالای خواب، که بر کیفیت زندگی انسان و مسئله مهمی مثل رشد کودک و نوجوان تأثیر می­‌گذارد هیچگاه کیفیت را فدای قیمت ارزان و یا صرفا ظاهر زیبا، نکنید.



ارتفاع تخت از زمین نیز مهم است

به جز مدل باکس که فاصله کمی از زمین دارد، تخت شما اعم از یک نفره، دونفره و حتی تخت نوجوان، بهتر است 35 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد. این فاصله علاوه بر مزایای فنگ­شویی و زیبایی شناسی‌­ای که دارد، باعث می­شود هوا در زیر تشک در جریان باشد تا از رشد باکتری، قارچ و یا موارد آلرژی‌­زای دیگر جلوگیری شود، به علاوه این فاصله برای اینکه شما بتوانید زیر تخت را با جاروبرقی و یا تی تمیز نمایید نیز بسیار ضروری است.

سرویس خواب یک نفره رومانتیک بامبینو

 

سرویس خواب یک نفره مدل رومانتیک


فروشگاه بامبینو با بیش از 30 شعبه در سراسر کشور، ارائه دهنده خاص‌­ترین و زیباترین تخت­‌های یک‌­نفره استاندارد با عرض 100 و 120 سانتی­متر می‌­باشد که کیفیت کم‌­نظیر محصولات خود را تا سال‌­ها تضمین می‌نماید. از انواع مدل‌­های تخت یک‌­نفره بامبینو دیدن نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟