3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکور اتاق پسرانه نوجوان

مدرن بودن تنها به استفاده از اشیاء و رنگ­‌های مدرن و مد روز بستگی ندارد، بلکه دکوراسیون، به ویژه چیدمان اتاق نوجوان به سبک مدرن باید کاربردی و بیانگر شخصیت او باشد. در دوران نوجوانی، افراد در حال گذر از مرحله کودکی به بزرگسالی هستند و در این دوران دوست دارند شخصیت خود، باورها و بینش­‌ها، علایق و به طور کلی منحصر به فرد بودن و مورد احترام بودن خود را نشان دهند، در نتیجه خیلی از مسائل اطراف از جمله، نوع لباس پوشیدن، آراستن خود، مدل موها، اجزای داخل اتاقشان و هرچیزی که ممکن است برای ما عادی بنظر بیاید و توجهمان را جلب نکند، برای آنها بسیار حائز اهمیت است. همراه ما باشید تا علاوه بر دیدن تصاویری از بهترین و مدرن‌­ترین دکوراسیون های اتاق نوجوان، برخی از نکات و ریزه­کاری هایی را معرفی کنیم که با انجام آن­ها می­توانید اتاق مورد علاقه فرزند نوجوان خود را به گونه‌­ای بیارایید تا هم او را خوشحال کنید و هم باعث شوید مدت زمان زیادی را برای انجام تکالیف مدرسه یا بازی کردن، در اتاق خود باشد و از بودن در آنجا لذت ببرد.

دکور اتاق پسرانه نوجوان

استفاده از رنگ‌ها و المان‌های مورد علاقه در دکوراسیون اتاق نوجوان

برخی از علایق نوجوانان به صورت شدید و شاید زودگذر بروز می­کند، ولی در همان مدت کوتاه دوست دارند تا به علایق و انتخاب­هایشان احترام گذاشته شود و توسط بزرگ­ترها پذیرفته شوند. نوجوانان در سن و سال­‌های بین 12 تا 18 سالگی می­توانند افرادی را الگوی رفتاری خود قرار دهند که شاید مورد پسند و پذیرش خانواده نباشند ولی والدین باید توجه کنند که در این موارد باعث ایجاد دلخوری و دلزدگی فرزند از داخل خانه ماندن و پناه بردن به هم سن و سالان و هم فکران خود نشوند. در نتیجه برای اینکه نشان دهید برای فرزند نوجوان خود و سلایق او احترام قائل هستید می‌­توانید از رنگ­های مورد علاقه، پوسترهای دیواری مربوط به تیم ورزشی، گروه موسیقی، قهرمان یا شخصیت محبوب او و حتی المان­‌هایی که از وجود آنها لذت می­‌برد (همچون دوچرخه، اسکیت بورد، ماسک‌­های تزئینی، وسایل کوهنوردی، ادوات موسیقی، لوازم آرایشی محبوب و …) در اتاق وی استفاده نمایید. (برای دیدن وسایل مورد نیاز نوزاد کلیک کنید)

و اما رنگ! در طراحی مدرن دکوراسیون، رنگ طوسی و خاکستری، به همراه رنگ­‌های پر­زرق و برقی مثل زرد، نارنجی، آبی روشن و بنفش از پرطرفدارترین و جالب­‌ترین ترکیب‌های رنگی  سبک مدرن برای اتاق نوجوانان تبدیل شده است.

دکوراسیون فوتبالی اتاق نوجوان مدرن

یکی از نکاتی که قبلاً هم اشاره کردیم، کاربردی بودن وسایل مورد استفاده در اتاق نوجوان­‌ها می­باشد. یعنی سعی کنید هرچیزی را که تهیه می­‌کنید دارای بیشترین کارایی و بیشترین جا برای قرار دادن وسایل فرزندتان باشد؛ چرا که تنها به این صورت می­‌توانید از شلختگی و پراکنده بودن وسایل فرزند خود جلوگیری نمایید و به چیدمان اتاق نوجوان خود سر و سامان دهید. مثلا سعی کنید از شلف­‌های دیواری جادار، کتابخانه بزرگ، تخت خواب مدل باکس یا تخت خواب نوجوان دارای کشو، کمد لباس جادار و غیره برای اتاق او بهره ببرید.

پوستر دیواری اتاق کودک و نوجوان

جدای از طرح و رنگ اتاق نوجوان، به وسایلی که حتما باید داخل اتاق وی وجود داشته باشد می­‌پردازیم.

در دنیای پر از تکنولوژی امروز، بیشتر نوجوانان دارای تبلت، لپ­تاپ و یا کنسول­‌های بازی هستند که نیاز دارند در مکانی صحیح و طرز نشستن صحیح با آنها مشغول شوند تا از آسیب و صدمات احتمالی به کمر و ستون فقراتشان جلوگیری شود وهمچنین زمان زیادی را روی تخت خواب خود صرف نکنند؛ حتی اگر نوجوان شما زمان زیادی را صرف بازی با این گونه وسایل الکترونیکی نمی­کند، نیازمند میز تحریر برای انجام تکالیف، ساخت ابداعات و یا قرار دادن لوازم مدرسه خود می­‌باشد. پس میز‌تحریر از وسایلی می­‌باشد که بهتر است برای فرزند خود تهیه نمایید و خوشبختانه انواع میزهای تحریر متناسب با اندازه اتاق فرزند شما در بازار موجود هستند، حتی اگر با کمبود جا در اتاق فرزندتان مواجه هستید می­توانید از طراحی های خاص و منحصر به فردی همچون تصاویر زیر ایده بگیرید.

تخت مدرن قفسه دار مناسب فضای محدود

 

برای دیدن سرویس خواب دو طبقه کلیک کنید

تخت دو طبقه میزتحریر دار کم جا

ایده های خلاقانه اتاق کودک و نوجوان

دومین موردی که می­خواهیم روی آن تأکید کنیم، استفاده از کتابخانه یا شلف­‌های طبقاتی دیواری می­باشد. این تکه‌های دکوری، علاوه بر زیبایی و کمک به ایجاد ظاهری مدرن برای اتاق فرزند نوجوان شما، باعث می‌­شوند که وسایل زیادی که مورد نیاز روزانه فرزند شما هستند به صورت مرتب و همیشه قابل دسترس قرار بگیرند، به علاوه از آنها می­‌توانید به عنوان مکانی برای قرار دادن لوازم دکوری و تزئینی جالب و کوچک که به مدرن­‌تر شدن اتاق کمک می­‌نمایند، استفاده کنید.

دکوراسیون رنگی اتاق کودک

اگر فرزند نوجوان شما دختر است، لازم است که حتما به زیبایی و زمانی که به زیباتر کردن خود می­‌گذارند احترام بگذارید و البته یک وسیله ضروری را فراموش نکیند؛ آینه!

آینه حتی برای اتاق پسرهای نوجوان نیز ضروری است، اما برای دخترهای نوجوان آینه به تنهایی کافی نمی­باشد؛ پس از میزهای آرایشی، آینه های لامپ دار و قفسه هایی که می­توان در آنها لوازم آرایشی قرار داد را غافل نشوید. هر قدر فرزند شما به داشتن اتاقی مدرن­تر برای خود اصرار داشته باشد، متناسب با سلیقه‌ی او می­‌توانید میز آرایشی مدرن­تری تهیه نمایید.

میز آرایش مدرن دخترانه نوجوان

یک مکان استراحت در نظر بگیرید

در اتاق هر نوجوانی، باید گوشه دنجی وجود داشته باشد تا فرزندتان زمانی را به فرورفتن در رویاهای خود یا ایده­‌پردازی بگذراند. این گوشه دنج می‌­تواند متشکل از یک کاناپه تک نفره، تاب، صندلی راک و یا حتی صندوق پایین تخت باشد. شما حتی می‌­توانید از این گوشه دنج برای صحبت­‌های جدی یا مشورت کردن با فرزندتان استفاده کنید.

تاب صندلی راک مبلمان اتاق خواب نوجوان

مبلمان اتاق کودک

در نهایت، به فرش و کفپوش اتاق حتما توجه نمایید.

یکی از زیبایی‌­بخش‌­ترین قسمت ها برای اتاق خواب، فرش آن می­باشد. می­توانید از فرش های مدرن برای خلق ظاهری نو و دکوراسیونی منحصر به فرد برای اتاق فرزندتان استفاده نمایید. فرش­های مدرن به انواع مختلفی متناسب با سلیقه و ترجیحات شما تقسیم می­‌شوند؛ مثلاً می­توانید فرش هایی با رنگ­های مهیج و شاد و دارای ابعاد غیر منتظم و یا فرش‌­هایی با طرح های غیرمتقارن و کمرنگ مثل فرش­‌های پتینه که به تازگی بسیار مد شده است، انتخاب کنید.

فرش مدرن رنگی اتاق کودک و نوجوان

و در پایان این مبحث، به نکته ای اشاره می­کنیم که تمامی والدین باید آن را رعایت کنند تا نوجوانانی خوشحال، راضی و صادق داشته باشند: همیشه با فرزند خود مشورت کنید و نظر او را بپرسید؛ این نکته به خصوص در مورد لوازمی که می­خواهید برای اتاقش تهیه نمایید، صدق می­کند. نوجوانان در سنی هستند که اگر نادیده گرفته شوند یا با نظراتشان به شیوه نامناسبی مخالفت گردد با واکنش­های عجیب و گاهی حتی ناگوار و خصمانه پاسخ می‌­دهند. پس بهتر است همراه و هم پای نوجوان خود باشید، نه در جبهه مقابل!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟