3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

چیدمان اتاق کودک

وقتی صحبت از دکوراسیون اتاق کودک و دکوراسیون اتاق نوجوان می شود، همیشه تاکید کرده ایم که حتماً از فرزند خود برای تغییر دکوراسیون و طراحی دکوراسیون جدید اتاقش نظرخواهی کنید و ایده‌های خود را با او به اشتراک بگذارید، اجازه دهید رنگ‌ها و تزئینات را خودش انتخاب کند. ممکن است مجبور شوید که برخی از ایده‌های فانتزی و کودکانه او را نشنیده بگیرید، شاید قراردادن یک سرسره کنار پنجره برای رفتن به حیاط واقع بینانه وقابل اجرا نباشد، اما انتخاب رنگ با نظر خود کودک حداقل باعث می شود فضای خاص خودش را داشته باشد. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید این مقاله را بخوانید.

چیدمان اتاق کودک

‌‌قبل از اینکه به بررسی روش‌های دوست داشتنی و خلاقانه برای تزئین اتاق خواب کودک بپردازیم، بهتر است ابتدا در مورد کاربرد آن صحبت کنیم. قبل از انتخاب رنگ و چیدمان مبلمان اتاق کودک، شما باید کاربرد و موارد استفاده اتاق او را مشخص کنید.

مشخص کنید که از فضای اتاق برای چه کاری استفاده می‌کنید

برای شروع لیستی از آنچه در دکوراسیون اتاق کودک استفاده می شود تهیه کنید. ابتدا موارد ضروری و سپس موارد غیرضروی را لیست کنید، زیرا ممکن است فضای کافی برای همه چیز وجود نداشته باشد. اتاق خواب برای خواب است، اما آیا از آن برای بازی، مطالعه، استراحت و خواندن، ساخت موسیقی نیز استفاده می شود؟ چه نوع ذخیره سازی مورد نیاز خواهد بود؟ این کار به شما کمک می‌کند تا به انتخاب مبلمان مورد نیاز خود بپردازید و هرچیز را در جای درست خودش بچینید. همچنین به این فکر کنید که کاربرد و استفاده از این اتاق برای چه مدت از سال‌های عمر کودک است و بودجه شما چقدر است، زیرا توجه به این امر در انتخاب مبلمان شما تأثیر می‌گذارد. اگر قصد استفاده از تخت و سایر مبلمان اتاق را تا سال‌های نوجوانی او دارید قطعا انتخاب یک سرویس خواب نوزاد نوجوان منطقی‌تر و به صرفه‌تر می‌باشد.

کودک را در طراحی دکوراسیون اتاقش مشارکت دهید

در مراحل اولیه برنامه ریزی اتاق خواب کودک، او را نیز درگیر کنید! جوانا لاندیس، بنیانگذار استودیو Eklektik که بسیاری از اتاق‌های خواب کودکان را برای مشتریان مشهور طراحی کرده است، توصیه می‌کند:
” اتاق کودک را مانند یک حرفه‌ای طراحی کنید. یادداشت کردن عناصر کلیدی مانند فضای ذخیره سازی، فضای مطالعه و محل خواب به شما جهت فکری می دهد. اگر به فکر خرید مبلمان جدید هستید، به فضای اتاق نگاه کنید، چیدمان جدید را برنامه ریزی کنید و فکر کنید که چگونه ابعاد و کاربرد اتاق تغییر می‌کند. روی قطعاتی سرمایه گذاری کنید که برای سالها قابل استفاده بماند؛ مانند کمد دیواری مدرن، که هرگز از مد نمی افتد. در آخر، با فرزند خود مشورت کنید و آنچه را که او می‌خواهد، در صورت امکان اجرا کنید. به احتمال زیاد، با کمی تغییر، شما می توانید مختصر آنها را راضی کرده و فضایی را ایجاد کنید که آنها از گذراندن وقت خود خوشحال شوند.”

از فضای اتاق کودک نهایت استفاده را بکنید

ناگفته نماند که هنگام طراحی و تزئین اتاق خواب کودک، باید فضای ذخیره سازی در بالای لیست شما باشد. شما به تعداد زیادی از آن و بسیاری از گزینه‌های مختلف نیز نیاز خواهید داشت.
Medina King ، مدیر خلاق MK Kids Interiors می‌گوید:
“هنگام برنامه ریزی برای طراحی اتاق کودکان، شما باید به انواع مختلف ذخیره سازی مورد نیاز، که برای چه فضایی طراحی می شود و چگونه از فضا استفاده می شود، فکر کنید.”
سن کودک نقش عمده ای در انواع ذخیره سازی و استفاده از آن خواهد داشت. کودکان 0 تا 2 ساله به کمد لباس کودک و ویترین برای وسایل بازی احتیاج دارند، همچنین باید مکان میزتعویض، صندلی پرستاری و میز کنارمبل و … را در نظر بگیرید. سنین 2 تا 7 سالگی به اسباب بازی بیشتر و کتاب نیاز دارند، کودکان دبستانی نیز علاقه به طراحی دارند و باید تخته‌ای برایشان در نظر گرفت. کودکان بزرگتر به فضای ذخیره سازی کتاب و همچنین میز تحریر برای مطالعه و همچنین ذخیره سازی لباس بیشتر نیاز خواهند داشت.

در مورد چیدمان، عملی تصمیم بگیرید

هنگامی که در مورد هر آنچه که می خواهید وارد فضای اتاق کودک کنید، تصمیم گرفتید، زمان آن فرا رسیده است که چیدمان اتاق را شروع کنید.
اورسولا دیزانر و طراح داخلی می‌گوید: ” به عنوان یک نقطه شروع، من همیشه در نظر می گیرم که چه وضعیتی برای تخت امن تر خواهد بود. این معمولاً به معنای نقطه ای تا حد امکان دور از درب اما با دید خوب روی آن است. بر اساس چیزهای دیگری که در اتاق استفاده می شود، من اتاق را بر این اساس منطقه بندی می کنم و سعی می کنم فضای خوبی برای بازی، به ویژه برای کودکان کوچکتر، آزاد کنم. ”

هنگام تزئین اتاق خواب کودک عاقلانه هزینه کنید

هنگام دکوراسیون اتاق کودک، ممکن است مشکل باشد که بدانید روی چه چیزهایی باید سرمایه گذاری کنید و در کجا پس انداز کنید؛ زیرا می دانید که احتمالاً با رشد کودک، اتاق او نیاز به تغییر مجدد دارد. مدینه طراح داخلی میگوید:
“من به خانواده ها توصیه می كنم كه هنگام طراحی اتاق كودكان هوشمندانه هزینه كنند و در مبلمان با كیفیت كه حداقل 5 تا 10 سال دوام می آورند سرمایه گذاری كنند. روی یک تخت کودک و تشک خوب سرمایه گذاری کنید. شما می توانید هزینه کمتری برای لوازم جانبی اتاق کودک مانند روتختی، پرده، کوسن، نورپردازی و … صرف کنید. اغلب با بودجه مناسب می توانید لوازم جانبی زیبا برای اتاق کودکان تهیه کنید.”
همچنین بخوانید: ۹ ایده کم هزینه و کاربردی دکوراسیون اتاق کودک

‌خلاقیت در فضای خواب اتاق کودک و نوجوان

بعد از در نظرگرفتن نکات بالا، حالا وقت آن است که کمی خلاقیت در فضای خواب اتاق کودک و نوجوان خود به خرج دهید. برای کودکان، اتاق تنها جایی برای خواب نیست; اتاق خواب کودک جای برای بازی، خنده و خلق خلاقیت است، پس طراحی فضای دکوراسیون داخلی اتاق کودک در رشد جسمی و فکری کودک تاثیری مستقیم دارد. این شعار و یا جمله‌ی تبلیغاتی نیست بلکه جزو نکاتی مهم است که علم روانشناسی کودک در رابطه با آن بسیار گفته است.‌

اکسسوری اتاق کودکبیشتر بخوانید: جدیدترین ایده‌های اتاق خواب رویایی دخترانه

با رعایت نکات زیر خلاقیت را چاشنی دکوراسیون اتاق کودک و یا نوجوان خود کنید:

۱.اختصاص دادن فضایی برای بازی یا مطالعه ی کودک یا نوجوان

تفکیک فضای خواب از کار و بازی کودک می‌تواند به آرامش بیشتر کودک کمک موثری کند، هرچند فضای اتاق کوچک باشد با یک میز یا صندلی خاص که مورد علاقه کودک باشد می‌توانید به راحتی تفکیک فضا را صورت دهید.

۲.طراحی خاص فضای خواب کودکان

اختصاص دادن فضای تخت کودک و نوجوان و کمد لباس ها در یک سمت و فضای کارو یا بازی در سمت دیگر از نمونه های صحیح تفکیک فضای کار و استراحت در اتاق خواب می‌باشد.

۳.استفاده ی کاربردی از فضاهای پرت مانند زیر پنجره

استفاده از این فضاها به عنوان فضای استراحت و استفاده از فضای زیرین آن به عنوان کشو برای جای دادن وسایل می‌تواند به کاربردی‌تر شدن اتاق خواب کودک کمک زیادی کند.

۴.استفاده از یک وسیله خاص

این وسیله می‌تواند خلق مکانی خاص برای کودک باشد، یا تاب راحتی که مورد علاقه او باشد یا یک کتابخانه اختصاصی و زیبا که با توجه به شخصیت کودک باید طراحی و انتخاب شود.

۵.خلق اتاق خواب های فانتزی

اگر پسر پر انرژی و خیال پرداز دارید یک روش برای تخلیه انرژی او در نظر گرفتن مکانی سرگرم کننده برای اتاق خواب کودک پسر می‌تواند باشد که طراحی آن مطابق با یکی ازموضوعات مورد علاقه اش باشد مانند فضا یا سیارات یا… و برای طراحی اتاق خواب رویایی دختر باید ابتدا بفهمید در فکر او چه می گذرد. او در دنیای خود یک پرنسس است؛ پس با او مثل یک پرنسس رفتار کنید. یک تخت صورتی با تور بالای تخت زیبا دقیقا همان چیزی است که دختربچه شما عاشقش خواهد شد و با داشتن همچین تختی، بین رویا و واقعیت فاصله‌ای نخواهد دید.

6. یک چادر کودک به اتاق خواب بچه‌ها اضافه کنید

اگر اتاق خواب کودک شما به اندازه کافی بزرگ است بهتراست یک چادر بازی در آن قرار دهید. همچنین با قرار دادن چند بالش وکوسن و چراغ مطالعه درون چادر بازی کودک، آنجا می تواند به یک فضای جادویی خواندن داستان هنگام خواب تبدیل شود.

7. طبیعت را به اتاق کودک بیاورید

سعی کنید تا آنجا که ممکن است از گل و گیاه در اتاق کودک استفاده کنید. گیاهان علاوه بر زیباتر کردن اتاق، اکسیژن را تأمین می کنند. گفته می‌شود که انسان در طبیعت از نظر اجتماعی و روانشناختی پیشرفت می کند. از ملافه های طبیعی مانند پنبه های ارگانیک و پارچه های کتانی در صورت امکان استفاده کنید و از مواد مصنوعی خودداری کنید. در صورت افزودن گیاهان خانگی، مطمئناً از غیر سمی بودن آنها اطمینان حاصل کنید و آنها را از دسترس نیز دور نگه دارید. آنها بر روی طاقچه های پنجره ، شلف‌های دیواری یا در برخی از سبدهای معلق آویز دوست داشتنی قرار دهید.

تخت نوجوان

بیشتر بخوانید: 10ایده فانتزی تزیین اتاق نوجوان دختر با وسایل ساده

‌‎

کلام آخر: امیدواریم با الهام گرفتن از این چند ایده ساده بتوانید یک اتاق خواب راحت وجذاب برای فرزند خود فراهم کنید. همچنین جمع آوری تصاویر الهام بخش در Pinterest به شما کمک می کند تا در سبک و سیاق اتاق کودک خلاقیت بیشتری به کار ببرید. ایده های شما برای خلاقیت در اتاق کودک و نوجوان چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟