3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

استیکر اتاق کودک و نوزاد

زمانی که حرف از تغییر دکوراسیون به میان می‌آید، معمولا هزینه‌های زیاد این کار باعث می‌شود تا خانواده‌ها از آن صرف نظر کنند اما راه‌هایی هم وجود دارد که بدون صرف هزینه‌های زیاد و سرسام آور بتوان تغییراتی در دکور اتاق ایجاد کرد و آن را بهبود بخشید. برای انجام برخی کارها تنها نیاز به کمی وقت و حوصله نیاز دارید اما بعد از انجام آن‌ها، نتیجه کار می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. با ما همراه باشید تا برخی از این ایده‌ها را با هم بررسی کنیم.

 

 

استیکر اتاق کودک و نوزاد

 

 

۱. استیکرهای دیواری

 

تغییر رنگ‌آمیزی دیوارها یا استفاده از کاغذ دیواری جدید در شرایط فعلی خیلی کم هزینه نیست و ممکن است برای انجام آن‌ها دچار شک و تردید شوید. اما این به این معنی نیست که نمی‌توانید تغییری در دیوارها ایجاد کنید. در این مواقع استیکرهای دیواری به کمک شما می‌آیند. این استیکرها علاوه بر هزینه پایینی که دارند، با داشتن تنوع در طرح و رنگ می‌توانند مکمل خوبی برای طرح پرده و فرش اتاق کودک باشند و به اتاق آن‌ها روحی تازه بدهند. این برچسب‌ها به راحتی قابل جداسازی هستند و به رنگ اتاق خواب کودک هم آسیبی نمی‌زنند.

 

 

 

 

 

ایده های استفاده از کاغذ رنگی

۲. کاغذ رنگی

 

علاوه بر استیکرهای دیواری که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانید از کاغذ رنگی هم استفاده کنید. این کار علاوه بر اینکه هزینه پایین‌تری نسبت به استیکر‌ها دارد، همچنین اجازه می‌دهد تا خلاقیت بیشتری به خرج دهید. با استفاده از تا کردن و یا بهم چسباندن تکه‌های مختلف کاغذ، می‌توانید شکل‌ها و حجم‌های سه‌بعدی ایجاد کنید که نمای بسیار زیبایی به دیوارهای می‌دهند. همچنین می‌توانید از چراغ‌های ال ای دی کوچک در پشت حجم‌ها استفاده کنید تا نورپردازی اتاق زیباتر شود و با این کار نوعی چراغ خواب خلاقانه بسازید. برای انجام این طرح، می‌توانید از بچه‌ها برای انجام کارهای ساده‌تر مانند دوربری کاغذها و چسباندن آن‌ها کمک بگیرید تا بیشتر از این کار خوشحال شوند.

 

 

استفاده از وسایل قدیمی برای اتاق کودک

 

 

۳. رنگ‌آمیزی وسایل چوبی قدیمی

 

اگر وسایلی مانند کمد و صندوق قدیمی در اختیار دارید که بلا استفاده هستند میتوانید با رنگ‌آمیزی آن‌ها و استفاده از رنگ‌های شاد، این وسایل را برای استفاده در اتاق کودکان آماده کنید. برای اینکه رنگ وسایل مختلف خیلی یکنواخت نشوند می‌توانید از ترکیب یک رنگ مشخص با مقادیر مختلف رنگ سفید استفاده کنید تا یک طیف رنگی کامل، که همگی با هم هماهنگ هستند، داشته باشید و از آن‌ها در قسمت‌های مختلف استفاده کنید.

 

 

ساخت تاب عروسکی

 

 

۴. ساخت تاب عروسکی

 

با استفاده از مقداری طناب و یک تکه چوب می‌توانید یک تاب عروسکی در کنار دیوار درست کنید. این تاب نقش یک شلف دیواری برای قرار دادن عروسک‌ها را ایفا می کند. با اینکه این وسیله فوق العاده ساده است اما نمای بسیار شیکی در اتاق ایجاد می‌کند که برای طراحی مدرن دکوراسیون اتاق خواب کودک هم می‌تواند کاربرد داشته باشد.

 

 

تزیین اتاق با وسایل ارزان

 

 

۵. پایه‌های جورابی

 

این ایده بسیار ساده است و اجرای آن تنها چند ثانیه طول میکشد. برای این کار تنها به تعدادی جوراب ضخیم طرح‌دار نیاز دارید. جوراب‌های عروسکی یکی از بهترین گزینه‌ها برای این کار هستند. کافی است بعد از انتخاب جوراب‌ها آن‌ها را تا کرده و پایه‌های میز یا صندلی را داخل جوراب قرار دهید. با این کار علاوه بر زیبا کردن ظاهر پایه‌ها، نوعی ضربه‌گیر هم به آن‌ها اضافه کرده‌اید که باعث می‌شود در هنگام کشیده شدن پایه‌ها روی سطح زمین، صدای آن‌ها باعث مزاحمت نشود. به خاطر داشته باشید که برای انجام این کار لازم نیست حتما تمام جوراب‌ها شبیه یکدیگر باشند. همین که طرح و رنگ آن‌ها با یکدیگر هماهنگی داشته باشند کافی است.

 

 

چادر سرخپوستی اتاق کودک

 

 

۶. چادر سرخپوستی

 

بچه‌ها همیشه دوست دارند با وسایل مختلفی مانند پارچه، جعبه، بالش و … فضایی کوچک و اختصاصی در محل بازی خود درست کنند و در آن به بازی بپردازند. سال‌هاست که برای این منظور، چادرهای بازی در طرح‌های مختلفی به بازار ارائه شده‌‌اند. یکی از مدل‌های جدیدتر این چادرها که در دکوراسیون‌های روز به کار گرفته می‌شوند، مدل‌های سرخچوستی هستند که ساختار بسیار ساده‌ای دارند اما ظاهر شیک آن‌ها نمای بسیار زیبایی به اتاق می‌بخشد. این ساختار ساده باعث می‌شود تا خودتان هم بتوانید با صرف کمی وقت، یکی از آن‌ها را بسازید. برای این کار تنها به چند چوب بلند، مقداری پارچه و کمی طناب نیاز دارید. کودکان علاوه بر اینکه دوست دارند در این چادرها بازی کنند، معمولا اشتیاق زیادی دارند تا در ساخت آن‌ها مشارکت کنند. در نتیجه بهتر است در هنگام ساخت چادر، بچه‌ها را هم در این کار شرکت دهید.

 

 

ریسه رنگی اتاق کودک

 

 

۷. ریسه‌های پارچه‌ای طرح‌دار

 

اگر پارچه‌های اضافی رنگی در خانه موجود دارید و نمی‌دانید چه کاری می‌توان با آن‌ها انجام داد، راه حل مشکلتان اینجاست. می‌توانید از این پارچه‌ها برای ساخت ریسه‌های پارچه‌ای استفاده کنید. برای این کار فقط به مقداری نخ نیاز دارید. نخ‌های کنفی می‌توانند برای این کار گزینه مناسبی باشند. کافی است پارچه‌ها را به شکل مثلثی ببرید و انتهای آن‌ها را دور نخ بدوزید و یا با کمی چسب آن‌ها را بچسبانید. هماهنگ کردن طرح این پارچه‌ها با پرده اتاق خواب کودک می‌تواند ظاهر زیبایی به دیوارهای اتاق ببخشد.

 

 

کوسن کودک با طرح کودکانه

 

 

۸. روتختی و کوسن

 

روتختی کودک هم از جمله اقلامی‌ست که هزینه زیادی به شما تحمیل نمی‌کند و به راحتی می‌توانید آن را با وسایل دیگر هماهنگ کرده و همچنین به صورت دوره‌ای آن را تعویض نمایید. همچنین می‌توانید چند عدد کوسن برای تخت تهیه کنید و از پارچه‌ای با رنگ یا طرح مکمل با روتختی برای روکش آن‌ها استفاده کنید. لزومی ندارد که طرح همه کوسن‌ها با یکدیگر یک شکل باشند پس خودتان را محدود نکنید و از طرح‌های مختلف استفاده کنید.

 

 

تخت خواب چهار منظوره

 

سرویس خواب نوزاد نوجوان چهارمنظوره هیپو

 

 

۹. وسایل چندمنظوره

 

وقتی بچه‌ها بزرگ می‌شوند و به مدرسه می‌روند نیازهای آن‌ها هم تغییر می‌کند و با توجه به رشدشان، به تغییر دکوراسیون اتاق خواب کودک نیاز پیدا می‌کنید. کودکان در سنین مدرسه به وسایل مختلفی مانند میز تحریر، کتابخانه و کمد نیاز دارند، پس بهتر است از ابتدای تولد وسایلی را تهیه کنید که چند منظوره باشند. تخت نوزاد دو منظوره، تخت نوزاد نوجوان چند منظوره و دراور و میزهای تعویض پوشک دو منظوره از جمله این وسایل هستند. همچنین می‌توانید برای خرید میز تحریر و دراور مدل‌هایی را انتخاب کنید که کشو‌های زیادی دارند تا بتوانید در آینده از این فضاها برای قرار دادن کتاب و لوازم التحریر کودکانتان استفاده کنید. هنگام خرید سرویس خواب کودک این نکته را در نظر داشته باشید که به جای خریدن تخت، کمد و وسایل هم رنگ، می‌توانید هماهنگی مد نظرتان را با استفاده از ست‌های روتختی و ملحفه‌ها ایجاد کنید چرا که تعویض و خرید مجدد این وسایل هزینه کمتری را طلب می‌کند.

 

همانطور که مشاهده کردید، بسیاری از ایده‌ها هیچ هزینه سنگینی ندارند و فقط به میزان خلاقیت شما وابسته هستند. بنابراین شما هم می‌توانید علاوه بر اجرای روش‌های بالا، ایده‌های خودتان را عملی کنید و از نتیجه کارتان لذت ببرید. مطمئن باشید که دیگران هم با فهمیدن این موضوع تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. پس بهتر است از همین حالا شروع کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟