3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

رنگ اتاق نوزاد پسر

اتاق خواب باید محیطی آرام باشد تا بتوانید در آن به آرامشی بکر برسید و تجدید قوا کنید. فضایی آرام که راغب باشید زمان زیادی را در آن سپری کنید، مطالعه و تمرکز کنید و هنگام خواب نیز به آنجا احساس خوبی داشته باشید. خواب شبانه از مهمترین فرآیندهای زندگی هر فرد است و سبب می‌شود خستگی و استرس کار روزانه از وجود فرد دور شود و با روح و جسمی شاداب برای روز جدید آماده شود. از این رو اتاق خواب نقش مهمی در خانه و در روحیات فرد دارد.اتاق خواب هر فرد فضایی کاملا شخصی است و سبک و نوع دکوراسیون اتاق خواب هر فرد تنها به سلیقه فردی او بستگی دارد، حتی اگر آن فرد پسر نوجوان خانواده با خواسته‌ها و سلیقه‌ای عجیب و غریب باشد. دکوراسیون اتاق خواب پسرانه کار آسانی نیست. بهتر است پدر و مادر برای طراحی اتاق فرزندان خود از طرح و نقش‌های مناسب با خلق و خوی پسر خود استفاده کنند و علاوه بر این لازم است دکوراسیون داخلی اتاق پسرانه را به سبکی طراحی و ترسیم نمایند که علاوه بر داشتن کارکرد مناسب، شگفت‌انگیز و جذاب باشد. تم اتاق می‌تواند مطابق شخصیت فرزند شما باشد. اگر هنوز نوزاد است و انتخاب صد در صد با شماست بهتر است رنگ‌های ملایمی را انتخاب کنید که ذهن کودک را آرام کند و در کنار آن رگه‎‌هایی از رنگ‌های گرم و شاد به کار ببرید که خلاقیت فرزندتان را بیدار کند.

 

این مقاله دارای دو قست است که در قسمت اول انتخاب رنگ و در قسمت دوم به معرفی محبوب‌ترین طرح‌ها برای اتاق خواب پسرانه می‌پردازیم.

 

 

رنگ اتاق نوزاد پسر 

 

مراحل انتخاب رنگ اتاق پسرانه

 

ابتدا سن فرزندتان را در نظر بگیرید. اتاق نوزاد و رنگ‌آمیزی اتاقی که کودک شما اغلب اوقات را در آن می‌خوابد، متفاوت است با اتاق نوجوانی که پر است از ایده و هیجان و نیاز دارد تا فضایی متفاوت و شخصی برای خود داشته باشد. برای ایجاد ترکیب مناسب برای رنگ اتاق خواب پسرانه می‌توانید ابتدا رنگ پایه را انتخاب کنید. اگر پایه رنگ آبی را انتخاب کنید، ترکیب آن با رنگ‌های زرد، زرشکی یا سرخابی، نارنجی و حتی سفید، می‌تواند ترکیبی مناسب باشد. در صورتی که رنگ سبز رنگ انتخاب شده‌ی شماست، بهتر است حتما با رنگ دیگری مانند زرد یا آجری ترکیب شود. انتخاب رنگ اصلی و پایه، ارتباط مستقیم با سلیقه و روحیه فرزند شما دارد. در گام بعدی تعیین کنید که چه ترکیباتی با وسایل اتاق هماهنگی بیشتری دارد. بر اساس همه وسایلی که در اتاق وجود دارد می‌توان از ترکیب رنگ‌ها یا طراحی‌های مناسب استفاده کرد.

 

 

رنگ دکوراسیون اتاق نوزاد

بیشتر بخوانید: چه کار کنیم تا اتاق بزرگ‌تر به نظر بیاید

 

 

در انتخاب رنگ اتاق پسرانه محدودیت‌ها را در نظر داشته باشید

 

منظور از محدودیت، محدودیت‌های فضا شامل نور، رنگ وسایل اتاق، سن فرزند و علایق او است که باید هنگام انتخاب رنگ اتاق پسرانه در نظر گرفته شود. علاوه بر این ابعاد و ساختار اتاق نیز مهم است. کوتاه بودن سقف اتاق یا زیاد بلند بودن آن می‌تواند عامل محدودکننده باشد. در صورتی که قصد طراحی دارید نیز می‌توانید برای بزرگ نشان داده فضا از طرح‌های افقی استفاده کنید. در صورتی که فرزند شما هنوز نوزاد است برای رنگ اتاق پسرانه توجه ویژه‌ای به رنگ و طراحی سقف اتاق نشان دهید زیرا احتمالا زمان زیادی که فرزند خواب است تصویر و رنگ سقف اتاق پیش چشمش خواهد بود.

 

 

بهترین رنگ‌های اتاق خواب پسرانه 2021

 

رنگ‌ها معجزه‌ی دکوراسیون هستند که دنیای جدیدی برای ما خلق می‌کنند. رنگ اتاق خواب اهمیت بیشتری نسبت به سایر قسمت‌های خانه دارد.

 

شاید تصور کنید آبی بهترین رنگ دیوار اتاق پسرانه است؛ بله! آبی با داشتن طیف رنگی گسترده از لطیف‌ترین تا تیره‌ترین رنگ‌ها را به اتاق خواب کودک شما می‌آورد و کلاسیک‌ترین ایده انتخاب رنگ برای تخت و وسایل اتاق پسرانه است. اما می‌توانید خود را از رنگ آبی جدا کرده و تنوع بیشتری را به اتاق فرزندتان بیاورید.

 

 

رنگ خنثی در اتاق پسرانه

 

 

رنگ‌های خنثی مناسب برای نوزاد پسر، رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش به همراه مکمل آن‌ها برای پسران در سنین ۶ تا ۹ سال و رنگ‌های کلاسیک و تیره‌تر برای پسر نوجوان بهترین انتخاب‌ها هستند.

 

در این مورد شما می‌توانید از طیف رنگ طوسی، مشکی و یا رنگ‌های ملایمی همچون لیمویی نیز بهره ببرید. البته فراموش نکنید که علاوه بر زیبایی اتاق‌خواب، فرزند شما باید درون آن احساس راحتی نموده و آن را دوست داشته باشد. در این مورد می‌توانید روحیات پسربچه‌ی خود را نیز درنظر بگیرید، مثلاً اگر فرزند شما، بیش‌فعال است سعی کنید از رنگ‌های خنثی بیشتر بهره بگیرید، و در مقابل اگر فرزند شما مشکل تمرکز در هنگام درس خواندن دارد، شاید بهتر است دیوار پشت میزتحریرش را به رنگ زرد رنگ‌آمیزی کنید چراکه رنگ زرد باعث تمرکز بیشتر می‌گردد. شاید فرزند شما به رنگ‌های شاد مانند صورتی و قرمز نیز علاقه نشان دهد، لطفاً با گفتن حرف‌های کلیشه‌ای که این رنگ مخصوص دخترهاست و تو نمی‌توانی رنگ صورتی را دوست داشته باشی، مانع از ابراز احساسات کودک خود نشوید و به حرف‌هایش گوش دهید. به ویژه نوجوانان در سنین حساسی هستند که بسیار مغرورند و حرف‌های شما می‌تواند تأثیرات بلند مدت و یا حتی مخربی روی ذهن آن‌ها بگذارد. همانطور که می‌دانید انتخاب رنگ‌ها متناسب با جنسیت، ساخته و پرداخته ذهن انسان‌ها بوده و در واقعیت نمی‌توان این مسئله را دارای صحت دانست. البته که شما به عنوان والدین فرزند نوجوان خود، بهترین‌ها را برای او آرزو دارید اما بهتر است در مورد برخی مسائل مطالعه بیشتری داشته و از تأثیر رفتار خود بر ذهن کودک آگاه باشید.

 

 

ایمنی و سلامت در انتخاب رنگ اتاق پسرانه

 

به طور کلی زمانی که قصد دارید برای اتاق فرزند خود رنگی انتخاب کنید خصوصا اگر هنوز در سنین کودکی است و احتمال می‌دهید که برای کشف محیط پیرامون خود به صورت مداوم دست به دیوارها بزند، خصوصا اگر تهویه مناسبی برای اتاق وجود ندارد، در انتخاب رنگ دقت کنید و حتما رنگ‌هایی استفاده کنید که حلال آن‌ها آب باشد و استانداردهای سلامت و کیفیت را داشته باشد.

 

 

چه رنگی برای چه سنی؟!

 

رنگ دیوار اتاق پسرانه و چیدمان آن در هر سنی ویژگی‌های خاص خود را دارد. در ادامه می‌خواهیم اتاق پسر را در نوزادی، کودکی و نوجوانی با هم بررسی کنیم.

 

اتاق خواب نوزاد و کودکان زیر ۳ یا ۴ سال از رنگ‌های روشن و خنثی پوشیده می‌شود. چیدمان‌های رنگی و رنگ‌های تند در این زمان جایز نیست.

 

نوزاد که نمی‌تواند رنگ‌ها را به خوبی تشخیص دهد؛ نیاز به مکانی آرام و خلوت برای استراحت دارد. به صورت کلی رنگ‌های روشن مانند رنگ سفید در کنار طوسی کمرنگ در چندسال اخیر از محبوب‌ترین ترکیب‌های رنگی برای اتاق نوزاد پسر بوده ‌است. همچنین استفاده از ست‌های چوبی می‌تواند گرما و آرامش بیشتر اتاق را تأمین نماید.

 

 

رنگ های شاد اتاق پسرانه

 

 

در کنار این رنگ‌ها می‌توانید از رنگ‌های تند مثل قرمز و نارنجی به صورت تأکیدی در چند نقطه از اتاق استفاده کنید. در ضمن کاغذ دیواری‌های طرح‌دار که طرح‌هایی ساده و بچگانه به نمایش می‌گذارند به شما در دکوراسیون اتاق نوزاد پسر کمک خواهند کرد.

 

از سن ۶ تا ۹ سالگی که کودکان بیشتر زمان خود را در اتاق مشغول بازی یا استراحت هستند، رنگ دیوار اتاق پسرانه می‌تواند تأثیر بیشتری روی فرزند شما داشته‌باشد. در این زمان اتاق کودک علاوه بر محل خواب، محل یادگیری و تمرکز اوست و انرژی زیادی به او می‌دهد. پس بهتر‌است در انتخاب رنگ و چیدمان آن دقت بیشتری داشته‌ باشیم.

 

رنگ‌هایی که برای اتاق پسرانه بچگانه به کار می‌برید، باید ترکیبی از رنگ‌های خنثی و رنگ‌های گرم باشد. آبی روشن، خاکستری، طلایی مات و کمرنگ، سبز ارتشی و زیتونی در کنار رنگ‌های گرم ترکیب رنگی فوق‌العاده‌ای به اتاق کودک شما می‌بخشد.

 

رنگ‌های گرم را رنگ غالب اتاق کودک قرار ندهید. پسرها معمولاً در این سن انرژی بالایی دارند و ماجراجو می‌شوند. رنگ‌های گرم مثل قرمز، نارنجی و زرد اگر به میزان زیاد در دکوراسیون و چیدمان اتاق خواب پسرانه به‌کار رود انرژی او را بیشتر کرده و احتمالاً شما را کلافه خواهد کرد.

بچه‌ها از 9 سالگی به بعد در تزیین و ایده‌پردازی برای دکور اتاق خود مشارکت می‌کنند، که بهتر است چیدمان اتاق را طبق سلیقه آن‌ها انجام داد. رنگ مورد علاقه برای دیوار اتاق پسرانه در این سن معمولاً رنگ‌های تیره‌تر است. آبی تیره مایل به سورمه‌ای، خاکستری تیره، سبز و مشکی از رنگ‌های موردعلاقه پسرها در سنین نوجوانی است. البته فراموش نکنید، زمانی که رنگ دیوار اتاق پسرانه را تیره انتخاب کردید، وسایل و تخت باید رنگی روشن‌تر داشته‌باشند تا ترکیب رنگ زیبایی درست کنند.

 

اگر این مطلب مورد توجهتان قرار گرفت قسمت دوم را نیز اینجا مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟