3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

مبلمان اتاق کودک

خرید سرویس خواب نوزاد و تخت خواب کودک با وجود این همه تنوع در بازار می‌تواند کاری سخت و گیج‌کننده باشد و والدین را با این چالش روبه‌رو کند که چه مدل سرویس خوابی برای کودک خود بخرد؟ جای نگرانی نیست! فقط با کمی شناخت و آشنایی با انواع مدل‌های تخت کودک و ویژگی‌های هرکدام می‌توانید بهترین انتخاب را برای کودک خود انجام دهید. در این مقاله خواهیم خواهند:

  • ‌نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب باید در نظر بگیرید
  • محبوب‌ترین مدل‌های تخت خواب کودک
  • نکات ایمنی که باید در نظر بگیرید


نکاتی که قبل از خرید سرویس خواب باید در نظر بگیرید

وقتی شروع به جستجوی سرویس خواب برای کودک خود می‌کنید، خیلی زود متوجه می‌شوید که باید چیزهای فراتر از ظاهر آن را نیز در نظر بگیرید. آیا تخت خوابی می‌خواهید که همراه کودک رشد کند یا تختی باشد که بتوانید در خانه خود حرکت دهید؟ چه مواد و جنسی را باید انتخاب کنید؟ آیا اتاق کودک شما فضای کافی برای جا دادن سرویس خواب را دارد؟ بودجه‌ی شما چقدر است؟ این‌ها مسائلی است که شما قبل از خرید سرویس خواب برای کودک خود باید در نظر بگیرید. بازار مبلمان کودک به خوبی با نیازهای مختلف خانواده‌ها سازگار شده است و سرویس خواب‌های کودک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در نتیجه شما می‌توانید سرویس خواب‌های کودک را در مارک‌ها و مدل‌های متنوع انتخاب کنید. این تنوع در انتخاب به والدین اجازه می‌دهد تا مناسب‌ترین تخت کودک را که مهم‌ترین قطعه اصلی مبلمان اتاق کودک است را تهیه کنند.


1- بودجه تعیین کنید

نائومی کو نویسنده کتاب “Your Perfect Nursery” می‌گوید: اولین مرحله كه برای انتخاب سرویس خواب کودک باید در نظر گرفت، تعیین بودجه است. “تعیین کنید که توانایی مالی شما برای خرید مبلمان اتاق کودک چقدر است و چه مقدار قصد دارید هزینه کنید؛ فراموش نکنید که هزینه‌ی حمل و نقل و سایر هزینه‌های جانبی را در نظر بگیرید. این به شما کمک می‌کند گزینه‌ها را محدود کنید. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین به شما امکان می‌دهند بر اساس قیمت انتخاب کنید، بنابراین می‌توانید به سرعت ببینید که چه گزینه‌هایی پیش رو دارید.”


2- سبک خود را انتخاب کنید

تصمیم بزرگ بعدی انتخاب سبک است. او می گوید: “خبر خوب این است که تعداد زیادی سرویس خواب کودک در دسترس است که شما مجبور نیستید سبک خود را فدای یک تخت امن و مقرون به صرفه کنید. مناسب با مدل دکوراسیون شیک اتاق کودک خود سرویس خواب انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید که از چه سبکی استفاده کنید، برای الهام گرفتن تصاویر اتاق خواب‌های کودک را در اینترنت نگاه کنید و ببینید آیا سرویس خوابی وجود دارد که شما را مجذوب خود کند.”


3- اندازه‌ی اتاق را در نظر بگیرید

قبل از خرید سرویس خواب کودک اتاق را اندازه بگیرید و جای تخت کودک، میزتعویض، کمد و سایر مبلمان اتاق را در نظر بگیرید. اگر اتاق خواب فضای کافی برای قرار دادن تمامی قطعات سرویس خواب را ندارد، فقط وسایل اساسی مثل تخت و کمد نوزادی را خریداری کنید. از شلوغ کردن و تنگ کردن فضای اتاق کودک خودداری کنید، زیرا با رشد کودک او نیاز به فضای کافی برای بازی دارد.


4- جنسیت کودک را در نظر بگیرید

امروزه سرویس خواب نوزاد در طرح‌های دخترانه و پسرانه بسیار زیبا و متنوعی تولید می‌شود که می‌توانید با انتخاب طرح مناسب با توجه به جنسیت کودک خود، جلوه خاص به اتاق او ببخشید.


مبلمان اتاق کودک
محبوب‌ترین مدل‌های تخت خواب کودک

1- سرویس خواب چندمنظوره

این گونه تخت‌ها با شرایط اقتصادی امروز بسیار مقرون به صرفه هستند. سرویس خواب چند منظوره به تخت‌های قابل تبدیل و یا تخت خواب نوزاد-نوجوان نیز شناخته می‌شوند، این تخت‎ها همان‌طور که از اسمش پیداست از نوزادی تا نوجوانی فرزند شما قابلیت استفاده دارد. وقتی کودک بزرگ‌تر شد با جدا کردن قسمت‌های اضافی (این تخت خواب‌ها بسته به مدل و طراحی معمولا دارای کمد، دراور یا میز تعویض در قسمت پایین تخت هستند.)، می‌توانید آن را به تخت بزرگ‌تر تبدیل کنید.  البته باید کلیه شرایط را در حین خرید این گونه تخت‌ها در نظر داشته باشید؛ به عنوان مثال متریال اولیه ساخت این گونه تخت‌ها بایستی باکیفیت باشند که در گذر زمان خراب نشود. مورد دوم امری سلیقه‌ای است که ممکن است در دراز مدت تمایل به تعویض آن، با کالایی با شکل و شمایل جدیدتر باشید. از همین رو توصیه می‌شود به این موارد در حین خرید توجه شده و فقط جنبه اقتصادی آن مد نظر قرار داده نشود. سرویس خواب نوزاد و نوجوان محبوب‌ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه سرویس خواب در بازار است. زیرا تا سال‌ها شما را از اختصاص بودجه‎ی مجدد برای خرید مبلمان اتاق کودک بی‌نیاز می‌کند.


تخت نوزادملاحظات سنی برای خرید تخت خواب کودک


2- تخت کنار مادر

یک سری از تخت‌ها به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که حفاظ یک طرف آن جدا شده و به راحتی در کنار تخت مادر فیکس می‌شود، این تخت‌ها معمولا قابلیت تنظیم ارتفاع دارند تا هم‌سطح با تخت خواب والدین تنظیم شوند. به این ترتیب مادر در ماه‌های اولیه تولد نوزاد، برای چک کردن نوزاد و یا شیردهی نیاز به خارج شدن از تخت خواب خود ندارد. بعدها می‌توانید آن قسمت را نصب کنید و برای کودک بالای دو سال که نیازی به شیر دهی ندارد، مورد استفاده قرار دهید. این تخت خواب‌ها با توجه به رشد و وزن کودک نهایتا تا 3-4 سالگی کودک قابل استفاده هستند.

‌‌
تخت کنار مادرنکات ایمنی برای خوابیدن کودک در کنار والدین


3- تخت خواب مسافرتی

تخت‌های مسافرتی یکی از طراحی‌های جدید در نوع خود و در بین سرویس خواب‌های نوزادی به شمار می‌روند. این تخت‌ها قابلیت جدا شوندگی قطعات را به شما می‌دهند. برخی از لوازم جانبی آن از پلاستیک و استیل ساخته و طراحی شده، که شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را جابه‌جا کنید. با خرید این تخت از دو جهت برنده هستید؛ هم در منزل تختی برای کودک خود دارید و هم در سفر از بابت جای خواب کودک خود آسوده خاطر می‌شوید. اما این تخت‌ها نهایت تا 2 سالگی کودک کاربردی است.

تخت خواب کودک

‌نکات ایمنی که باید در نظر بگیرید

در حین خرید هر چیزی بایستی به استاندارد و اصول ساخت آن توجه شود و سرویس خواب نوزاد نیز از این امر مستثنی نیست.

  • فاصله‎‌ی استاندارد بین حفاظ‌های تخت کودک

یکی از مهم‌ترین نکات در خرید سرویس خواب نوزاد، حفاظ‌هایی هستند که در کنار تخت کودک قرار می‌گیرند. این حصارها نباید به اندازه‌ای باشند که سر کودک شما در آن گیر کند یا پای کودک در آن بیفتد.

  • تخت کودک نو بخرید
    کو می‌گوید، همیشه یک سرویس خواب جدید، خصوصا تخت کودک را نو بخرید. “خرید یک تخت ‌کودک دست دوم می‌تواند خطرات ایمنی داشته باشد. تخت‌ خواب‌های دست دوم یا قدیمی ممکن است از نظر ساختاری مناسب نباشند، یا ممکن است یک قطعه دارای مشکلات ایمنی قدیمی باشند، بنابراین هرگز نباید استفاده شود.”
  • تخت را در یک فضای امن قرار دهید
    مطمئن شوید در اطراف تخت کودک شما چیزی وجود ندارد. نائومی کو می‌گوید: “هنگامی که تخت خود را تهیه کردید، مکانی که آن را قرار داده‌اید مهم است. در حالت ایده‌آل، تخت کودک باید دور از پنجره‌ها، مبلمان دیگر و رادیاتورها قرار گیرد.”
  • تخت را به درستی مونتاژ کنید
    سرویس خواب کودک خود را مطابق با دستورالعمل‌های سازنده در اتاق کودک مونتاژ کنید. مونتاژ در اتاق دیگر حمل و نقل آن ‌را سخت می‌کند.

تخت نوزاد دختر

‌کلام آخر: هرمدل سرویس خوابی که انتخاب می‌کنید، از کیفیت و ایمنی آن مطمئن باشید، از برندهای معتبر که گارانتی و خدمات پس از فروش دارند خرید کنید. فراموش نکنید آن‌چه که اهمیت دارد سلامتی و ایمنی نوزاد و کودک است. ممنون که ما را در خواندن این مقاله همراهی کردید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟