3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

طراحی اتاق کودک

طراحی اتاق کودک به عنوان یکی از مهم ترین قسمت‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی تلقی می‌شود. شاید در ابتدا این طور به نظر بیاید که طراحی یا تغییر دکوراسیون اتاق کودک هزینه زیادی در بر دارد، اما در واقع این چنین نیست و شما می‌توانید با به کارگیری راهکارها و ایده‌های ساده و در عین حال جذاب که هزینه چندانی در بر ندارد، به یک طراحی زیبا و مقرون به صرفه دست یابید. در این مطلب از بامبینو چگونگی اجرای این ایده‌ها و هم چنین ایده‌هایی کاربردی در جهت چگونگی استفاده بهینه از فضای اتاق خواب کوچک کودک را برایتان ارئه می‌دهیم.

طراحی اتاق کودک

‌‌1. رنگ آمیزی اتاق کودک

فراموش نکنید که انتخاب رنگ یکی از مهم ترین نکته‌هایی است که باید در هنگام طراحی اتاق کودک در نظر داشته باشید. یک رنگ جدید روی دیوارها تأثیر زیادی در تغییر فضای اتاق خواهد داشت. بچه‎‌ها معمولا خیلی زود از همه چیز خسته می‌شوند، بنابراین شاید تغییر رنگ دیوار در اتاق فکر خوبی باشد. شاید این بار بتوانید با  توجه به شخصیت کودک خود رنگ کاملا متفاوتی را امتحان کنید.

2. استفاده چند منظوره از وسایل

با بزرگ تر شدن کودک، به طور قطع به یک میز تحریر برای انجام تکالیف درسی و همچنین به فضای بیش تر برای نگهداری از کتاب‌ها و لوازم التحریر و دیگر وسایل مدرسه احتیاج می‌شود. در این صورت بهتر است در هنگام طراحی و انتخاب وسایل اتاق کودک، به دنبال یک میز که هم فضای کافی برای انجام فعالیت‌های درسی و هم فضای مناسبی برای نگهداری از کتاب و وسایل مربوطه دارد، تهیه نمایید. با این کار دیگر نیاز به خرید میز جدید در آینده نمی باشد. در طراحی اتاق کودک بهتر است از انتخاب یک تم که فضای شلوغی ایجاد می‌کند، خودداری نمایید. به‌ جای این کار می‌توانید از رنگ مورد علاقه کودک و وسایلی که کودک به آن‌ها علاقه دارد، استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که استفاده از باکس‌های تزئینی، سبدهای تزئینی، شلف دیواری و دیگر المان‌هایی از این دست، نه تنها می‌توانند درجهت زیبایی اتاق به کار گرفته شوند، بلکه می‌توان از آنها برای نگهداری وسایل نیز استفاده کرد.

3. بازسازی وسایل قدیمی

اگر به اطراف خود نگاهی بیاندازید یا سری به انباری خانه بزنید متوجه خواهید شد که وسایل زیادی هستند که می‌توان با انجام یک بازسازی، از آن‌ها در دکوراسیون اتاق خواب کودک استفاده کرد. بازساری وسایلی مانند یک صندلی قدیمی می‌تواند در طراحی اتاق کودک، تاثیرگذار باشد. برای انجام این کار می توانید از خلاقیت کودک نیز استفاده کرده و به او اجازه بدهید که با رنگ کردن این گونه وسایل، نمونه ای زیبا و قابل استفاده بسازد.

4. استفاده از وسایل تزئینی مناسب

استفاده از وسیله‌های تزئینی در اتاق کودک مانند سایر قسمت‌های خانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهتر است برای انتخاب این وسایل، سلیقه و نظر شخصی کودک و روحیات او را در نظر بگیرید. استفاده از عروسک‌ها واسبای‌بازی‌ها می‌توانند بهترین گزینه برای تزئین اتاق کودک در نظر گرفته شوند، همچنین به یاد داشته باشید که از شلوغ کردن فضای اتاق کودک خودداری نمایید، زیرا زیاده روی در تزئینات باعث ایجاد هرج و مرج شده و ممکن است باعث آزردگی کودک شود.

5. استفاده از دیوار به عنوان تابلو نقاشی

شاید این ایده در نظر بسیاری از پدران و مادران ایده خوبی نباشد، اما نقاشی بر روی دیوار با استفاده از ماژیک‌هایی که به راحتی از روی سطوح شسته می شوند، از ایده‌هایی است که باعث ایجاد نمای کاملا متفاوت در اتاق می‌شود. این کار در جهت طراحی دیوار اتاق کودک صورت می‌گیرد. بنابراین این امکان برای شما وجود دارد که به جای خرید انواع کاغذ دیواری گران قیمت، به فکر خرید ماژیک هایی با این قابلیت بوده و از کودک بخواهید با استفاده از خلاقیت خود تصویری زیبا بر روی دیوار نقاشی کند. این کار نه تنها هزینه زیادی در بر ندارد، بلکه در جهت افزایش خلاقیت کودک نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین پاک کردن اثر این گونه ماژیک‌ها از روی دیوار بسیار آسان می باشد. گزینه دیگر این است که به بچه‌ها اجازه دهید دیوار را هر طور که دوست دارند تزئین کنند. یک دیوار تخته سیاه به آنها پیشنهاد دهید و آنها را هیجان زده می شوند که هر روز چیز جدیدی ارائه دهند.

دکوراسیون اتاق کودک

‌6. تغییر پرده اتاق کودک

از گزینه‎های دیگری که می‌توانید از آن برای تغییر دکوراسیون اتاق کودک کمک بگیرید، تغییر پرده اتاق کودک است. نصب برخی از پرده‌‌های مدرن همیشه تأثیر شیکی بر روی اتاق کودک دارد و این امر برای همه فضاهای دیگر نیز صدق می کند.

7. استفاده بهینه از فضای اتاق

اگر فضای اتاق به اندازه‌ای نیست که بتوان از وسایل مختلف در آن استفاده کرد، باید به دنبال راهکارهایی برای استفاده بهینه و صحیح از آن باشید. برای مثال اگر اتاق کودک به اندازه ای نیست که بتوان در آن از یک میز تحریر استفاده کرد، می توانید با نصب یک تخته محکم بر روی یک دیوار و قرار دادن یک صندلی رو به روی آن وسیله‌ای مانند میز تحریر برای استفاده کودک ایجاد نمایید. اگر اتاق فضای کافی برای قرار دادن دو تخت خواب کودک در یک اتاق خواب مشترک کودکان را ندارد، خرید تخت دوطبقه کودک بهترین گزینه‌ی انتخابی برای اتاق خواب‌های مشترک است. همان طور که قبلا گفته شد می توانید از انواع باکس و سبدهای تزئینی برای قرار دادن وسایل در آنها نیز استفاده نمایید.

8. تغییر روتختی کودک

می‌توانید چند روتختی جدید تهیه کنید و کمی محیط را تغییر دهید. می‌توانید چند ست روتختی کودک با رنگ و تم‌های مختلف خریداری کنید. به این ترتیب دکوراسیون به طور منظم تغییر می کند. می توانید بالش‌های قدیمی را با بالشت‌های جدید و تازه جایگزین کنید.

9. استفاده از شلف های دیواری

استفاده از شلف‌های دیواری از ایده‌های کاربردی در جهت تزئین کلیه قسمت‌های خانه می‌باشد. بنابراین می‌توان از آن ها در اتاق کودک نیز استفاده کرد. شلف‌ اتاق کودک در شکل‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است. از شلف‌ها می‌توان برای قراردادن وسایلی مانند عروسک و کتاب استفاده کرد.

10. یکی از دیوارها را به یک گالری هنری تبدیل کنید

برای زیبا به نظر رسیدن اتاق خواب، شما به نقاشی های گران قیمت احتیاج ندارید. در حقیقت، یک ایده‌ی عالی، استفاده از نقاشی ها و کارهای هنری است که بچه ها خودشان خلق کرده‌اند. استفاده از کاردستی کودکان برای تزئین اتاق آنها، بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند در طراحی اتاق خواب کودک به کار گرفت. برای انجام این کار می‌توانید از کودک بخواهید که با انواع پارچه‌ها، کاغذهای رنگی و … نسبت به ساخت یک کاردستی زیبا اقدام کرده و سپس از آن در طراحی اتاق کودک استفاده نمایید. این کار نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه به کودک اجازه می‌دهد، تا توانایی خود را محک زده و این کار باعث افزایش اعتماد به نفس در آن ها نیز می‌شود.

شلف اتاق کودک

‌کلام آخر:استفاده از ایده‌های کاربردی که در این مقاله برایتان گردآوری کرده‌ایم، می‌تواند به شما در اجرای یک طراحی زیبا و مقرون به صرفه کمک کند. به یاد داشته باشید که از سلیقه و نظرات شخصی کودک برای طراحی اتاق کمک بگیرید. ایده‌های بیشتر برای خلاقانه طراحی اتاق کودک را در  pinterest  ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟