3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

تصور بسیاری از والدین این است که اتاق خواب کودک نیاز به طراحی خاصی ندارد و صرفا تهیه وسایل ضروری و اسباب بازی برای کودک کافی است. بر خلاف این باور، طراحی دکوراسیون اتاق کودک همواره چالش‌های خاص خود را دارد و تزئین اتاق خواب کودک نیاز به تلاش، تفکر و خلاقیت دارد. در طراحی دکوراسیون اتاق کودک بهتراست از انجام بعضی موارد خودداری کنید تا یک اتاق کودک ایمن، کاربردی و زیبا داشته باشید، زیرا ایجاد فضای خاص و مطابق با روحیه کودک به نوبه خود ذهن کودک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در طراحی دکوراسیون اتاق کودک موارد  زیر را انجام ندهید!!

 از مضامین و الگوهای سنگین استفاده نکنید

بسته به سن وجنسیت فرزندتان باید دکور مناسب را برای اتاق او طراحی کنید. به طور مثال اگر کودک شما در رنج سنی نوزادی می‌باشد باید از تمامی المان‌های نوزادی کمک بگیرید و از طرح‌های فانتزی و عروسکی استفاده نمایید. فراموش نکنید اتاق خواب آنها تنها فضایی است که واقعاً به آنها تعلق دارد و آنها حق دارند از گذراندن وقت در آن لذت ببرند. در طراحی اتاق نوجوان و جوان دیگر نمی توانید کودکانه طرح بزنید و حتی گاها می توانید از نظرات دخترانه و پسرانه فرزندتان برای دکور اتاقش بهره بگیرید.

فضای ذخیره سازی را فراموش نکنید

برای اینکه فضای اتاقتان خیلی شلوغ نباشد و هر چیزی به صورت مرتب سر جای خودش قرار بگیرد توصیه ما به شما عزیزان استفاده از انواع قفسه‌های ایستاده و شلف‌های دیواری در کنار  تخت و کمد نوزاد می‌باشد. منظم بودن و یا نبودن را نمی توان مختص به دخترها و یا پسرها دانست در نتیجه در فضای داخلی اتاق با نصب انواع قفسه ها می توانید نظم را به اتاق کودک بازگردانید. سعی کنید برای زیباتر نشان دادن و لوکس شدن فضا از قفسه های چوبی  و شلف‌های دیواری مدرن استفاده کنید.

دیوارها را شلوغ نکنید

اگر اتاق خواب کودک کوچک است و قصد تزئین دیوارها را دارید، از قاب‌های کوچک و در کنار هم در بالای تخت خواب کودک استفاده نکنید، زیرا به جای بزرگتر جلوه دادن دیوار اتاق کودک، آن را کوچکتر و غمگین تر نشان می دهد. همچنین از رنگ‌های تیره و کاغذ دیواری با طرح‌های شلوغ در اتاق‌ خواب‌های کوچک استفاده نکنید.

دکوراسیون اتاق کودک

‌‌

‌روی سرویس خواب بی کیفیت سرمایی گذاری نکنید

قبل از خرید سرویس خواب کودک در مورد گزینه‌های موجود در بازار تحقیق کنید. تخت کودک باید در اندازه‌ی استاندارد و مناسب با سن  و وزن کودک تهیه شود و همچنین از ایمنی لازم برخوردار باشد. از خرید تخت خواب فرفوژه و فلزی با لبه‌های تیز جدا خودداری کنید، زیرا ممکن است کودک در برخورد با آنها آسیب جدی ببیند. تشک تخت کودک نیز با کیفیت و مناسب با سایز تخت کودک باشد. متخصصان معتقدند قرار دادن هر نوع مبلمان سنگین، میز، تخت، صندلی ناپایدار در اتاق کودک می‌تواند برای کودک خطرساز باشد.

از مبلمان زیاد استفاده نکنید

در اتاق خواب کودک و یا اتاق خواب مشترک کودکان فقط وسایل ضروری و وسایلی را که برای کودک و تخت خواب دارای ارزش واقعی هستند قرار دهید. با قرار دادن مبلمان غیرضروری فضای بازی و تردد کودک را محدود نکنید.

روتختی نامرغوب خریداری نکنید

جنس روتختی کودک باید مرغوب و از الیاف طبیعی باشد. ملحفه‌های نخی بهترین نوع ملحفه برای تمام سنین هستند. روتختی با الیاف طبیعی معمولا ضدآلرژی است و پوست نوزاد و کودک را آزار نخواهد داد. روی ملحفه‌هایی با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید.

دکوراسیون اتاق نوزادراهنمای انتخاب بهترین روتختی برای تخت خواب کودک

‌‌

‌فرش‌هایی با طراح‌های خاص خریداری نکنید

فرش‌ها همیشه یکی از گرانترین وسایل در هر اتاق هستند، پس چرا اکنون که احتمالاً قرار است آن را ظرف چند سال آینده عوض کنید، فرش پیست اتومبیلرانی، سیرک، گل و … را بخرید؟ ما نمی گویم که شما باید یک فرش “خسته کننده” انتخاب کنید، فرش‌های زیادی برای اتاق کودک وجود دارد که رنگارنگ و سرگرم کننده هستند. اگر می‌خواهید در هزینه‌های آینده صرفه جویی کنید، فرشی را انتخاب کنید که با تغییر دکوراسیون جدید قابل استفاده باشد یا در جای دیگری از خانه شما کاربردی باشد.

از گیاهان در دکوراسیون اتاق کودک استفاده نکنید

در حالی که گیاهان خانگی طراوت را به فضای اتاق می بخشند، آنها همچنین می توانند به سرعت برای کودکان خردسال سمی و خطرناک باشند. قبل از آوردن هرگونه گیاه خانگی مطمئن شوید که فرزند شما به آن حساسیت ندارد. در صورتی که انواع گیاهان آپارتمانی و کاکتوس در خانه دارید، آنها را در فاصله ای دور از دسترس آسان کودکان قرار دهید.

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

 

‌از قرار دادن تلویزیون در اتاق کودک بپرهیزید

اگر چیزی وجود دارد که نباید به هیچ عنوان در اتاق کودک قرار بگیرد، آن  تلویزیون می‌باشد. مهم نیست که کودک شما در چه سنی است، خطرات داشتن یک تلویزیون باعث افزایش مشکلات مربوط به سلامتی مانند خطر چاقی، عادات غذایی غلط، نقص رشد و اختلالات خواب کودک می‌شود.

ایمنی را بگنجانید

از قرار دادن وسایل و دکوری‌های ظریف و شکننده در اطراف اتاق کودک خودداری کنید. برخی از دکوری‌ها و مبلمان اتاق کودک که در حال حاضر در شبکه های اجتماعی رواج دارد در واقع مناسب اتاق کودک نیستند. بهتر است از افزودنی هایی مانند سایبان تخت، ریسه‌های LED در اتاق کودک خودداری کنید. از نصب محکم کمد، ویترین و پرده اتاق کودک اطمینان حاصل کنید. پرده اتاق کودک با آویزهای بلند و وسایل ریز تزئینی می تواند به راحتی در دهان کودک قرار بگیرند و خطر خفگی را افزایش دهد. به توصیه آکادمی پزشکان متخصص اطفال امریکا(AAP) هیچ نوع جسم خارجی، تزیینی و کاربردی نباید در تخت نوزاذ قرار بگیرد. از نصب لوستر و آویزهای سنگین در بالای تخت کودک خودداری کنید.

مدل تخت خواب پسرانه

‌کلام آخر: ما در اینجا شما را با لیستی از نبایدهای دکوراسیون اتاق خواب کودک آشنا کردیم تا بتوانید چیدمان مناسب و ایمنی برای اتاق خواب کودک خود داشته باشد. ممنون از این که ما را در این مقاله همراهی کردید امیدواریم از مطالب آن استفاده لازم را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟