3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

برنامه‌ریزی برای طراحی یک اتاق خواب کودک زیبا به آینده‌ نگری و کمی خلاقیت بستگی دارد. اتاق کودک فضایی برای تفریح و پرورش استعدادهای کودک است، تزیینات اتاق کودک با روش‌های مختلف و به شکل‌های متنوع و زیبایی انجام می‌گیرد که هر یک جذابیت خاصی به فضای اتاق کودک می‌بخشند و نیاز به صرف هزینه‌های زیاد و تهیه وسایل گران قیمت ندارد. در این مقاله مجموعه‌ای از انواع مدل تزیینات اتاق کودک با وسایل ساده را گردآوری نموده‌ایم که این ایده‌ها می‌توانند الهام‌‌بخش شما برای دیزاین زیبا و جدید اتاق کودکتان باشند.


1- گالری هنری کوچک درست کنید

شگفتی یک اثر هنری! زمانی که دیوارها را به سبک گالری‌های هنری تزئین کنید، طراحی آن به چشم می‌آید و بهترین بخش آن است که در این مدل جالب می‌توانید از تمام سبک‌های هنری مختلف استفاده کنید و اجرای آن لزوما هزینه‌ای در بر ندارد. تزئین یک دیوار رنگ‌آمیزی شده و برجسته به‌ صورت تک‌رنگ یا چند رنگی با چند قاب عکس، تابلوهای نقاشی و تزئینات دیواری روشی مناسب برای تکمیل طراحی اتاق کودک به حساب می‌آید، و کسی چه می‌داند، شاید ساخت این گالری کوچک یک پیکاسوی کوچک هم پرورش دهد!


۲- با رنگ‌آمیزی خلاقیت به خرج دهید

به جای آن که دیوار پشت تخت کودک را تنها با یک رنگ، رنگ‌آمیزی کنید، چرا خلاقیت به خرج نمی‌دهید و از ۳ یا ۴ رنگ مختلف استفاده نمی‌کنید؟ طرح نوارهای عمودی یا افقی بسیار جذاب است.

دکوراسیون اتاق کودک


۳- وسایل را به تدریج تهیه کنید

به جای خرید مجموعه وسایل اتاق کودک به صورت یک‌جا، بهتر است هر بخش از این مجموعه را به تدریج و در طول زمان جمع آوری کنید. با این کار نه تنها در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه در مواردی می‌توانید ظاهری رنگارنگ و متنوع با لایه‌های وسایل قدیمی و نو به اتاق ببخشید.


4- نصب تور بالای تخت

با افزودن چند کوسن با طرح‌های تصویری و به روز، می‌توان یک  تخت ساده و کسل کننده را به تختی بسیار شیک تبدیل کرد. برای تکمیل زیبایی اتاق کودک با نصب تور تخت به یک طراحی دلربا و رویایی دست یابید.

5- جزئیات کوچک را به صورت دستی بسازید

لازم نیست از آن دسته افراد باشید که همه کارها را خودشان انجام می‌دهند، اما بد نیست در برخی موارد، حتی در مورد جزئیات ریز، کارها را خودتان به صورت دستی انجام دهید. با ساختن یک تکه پارچه تزئینی یا چاپ کردن طرح های گرافیکی مورد علاقه خود نیز می‌توانید به گروه افرادی که «کارشان را خودشان انجام می دهند» بپیوندید.


6- از کاغذ رنگی استفاده کنید

گل‌های کاغذی یکی از تزئینات محبوب برای مهمانی‌های رویایی بشمار می‌آیند، تهیه و ساخت آن‌ها بسیار ارزان و ساده است و استفاده از آن‌ها برای دکور اتاق کودک نیز، نشاط و شادابی را به فضای اتاق می‌بخشد. برای تاثیر بیشتر از گل‌های کاغذی و کاغذ کادوهایی در اندازه‌های مختلف و طیف رنگی یکسان استفاده کنید.

تخت خواب کودک


7- تزئین به وسیله الگوها

یکی از ساده‌ترین روش‌های جان بخشیدن به اتاق کودک استفاده از الگوهای تزئینی است. با افزودن چند بالشت رنگارنگ با رنگ‌های پرنشاط و پرده اتاق خواب، اتاق کودک جان می گیرد.

8- از کاغذ دیواری‌های بزرگ استفاده کنید

کاغذ دیواری، تصاویر زیبا همراه با کمی احساس به اتاق اضافه می‌کند. برای تزئین دیوارها، کاغذهای دیواری یا برچسب‌های تزئینی بزرگ را انتخاب کنید. برخی شرکت‌های تولیدی با صرف کمی هزینه بیشتر، طرح‌ها و اندازه‌های درخواستی ارائه می‌دهند؛ این طرح‌های متنوع می‌تواند به تقویت قوه تخیل کودک شما کمک کند.

دکور کودک


9- تزئینات متحرک مورد علاقه خود را بسازید

با ساخت یک کاردستی تزئینی متحرک می‌توانید فضای اتاق کودک خود را کمی شادتر و پرنشاط تر کنید. تزئینات متحرک رایج در بازار شامل پرنده‌ها، پروانه، اشکال هندسی و… می‌شوند. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از یک حلقه چوبی، نخ ماهی‌گیری و پارچه، وسیله تزئینی متحرک خود را بسازید و یا اشکال مورد نظر خود را از روی مقوا ببرید.

10- تزیین اتاق کودکانه با ریسه

استفاده از ریسه‌های مختلفی از نور یکی از ایده‌های جذاب به منظور ایجاد فضایی دلنشین، رمانتیک و گرم در فضای داخلی منزل می‌باشد، از این ایده می‌توان برای تزیین اتاق خواب کودک و نوجوان استفاده کرد. اغلب آن‌ها به شکل رشته‌های سیمی انعطاف‌پذیر هستند که بر روی آن لامپ‌های کوچکی در شکل‌های مختلف ماه و ستاره و… در فواصل یکسان به یکدیگر وصل شده‌اند.

11- ذخیره سازی چند منظوره

هنگام انتخاب سرویس خواب نوزاد پسر و یا دختر، به محل نگهداری اسباب بازی، لباس و وسایل کودک فکر کنید. اسباب بازی‌ها، لباس‌ها و وسایل را مرتب و منظم در کمد و ویترین اتاق کودک نگه دارید. قفسه‌ها و شلف‌های دیواری انعطاف‌پذیری و کارایی را فراهم می‌کنند. این قطعات می‌توانند با کودک شما رشد کرده و با نیازهای ذخیره‌سازی متغیر آن‌ها سازگار شوند.


 شلف اتاق کودکبیشتر بخوانید: طراحی مدرن اتاق خواب پسرانه

‌12- تزئین با گیاهان آپارتمانی

طبیعت و سبزی را به اتاق اضافه کنید. گیاهان و درختان کوچک، راه‌های مقرون به صرفه‌ای برای تزئین اتاق کودک و نوجوان هستند و به ایجاد یک محیط سالم کمک می‌کنند. مطمئن شوید که گیاهان در مناطق امن قرار داده شده‌اند و سمی نیستند.


کلام آخر: همان‌طور که ملاحظه کردید، برای انجام تزیینات در اتاق کودک از انواع وسایل ساده و ابتدایی می‌توان استفاده نمود. در این روش‌ها، با صرف کم‌ترین هزینه و هم‌چنین با به کارگیری وسایل ساده و در دسترس، می‌توانید فضای اتاق کودک را به بهترین شکل دیزاین نمایید. ایده‌های بیشتر را در pinterest ببینید. ممنون که ما را در خواندن این مقاله همراهی نمودید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟