3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

رنگ سال 2021

رنگ سال 2021 چه رنگی است؟ این روزها حتما به گوش شما نیز خورده است که رنگ سال و ترند 2021، رنگ طوسی و زرد است. اما چه کسی این رنگ را تعیین می‌کند؟ اصلا چرا این رنگ انتخاب شده است؟ آیا این رنگ تنها در حوزه‌ی خاصی قابل استفاده است؟ با ما همراه باشید تا به بهترین جواب‌ها برای سوالات خود برسید و بتوانید رنگ اتاق خواب خود را مطابق با ترند سال بیارایید:

رنگ سال 2021

بیشتر بخوانید: چه رنگ‌هایی به اتاق خواب دخترانه جلوه بیشتری می‌دهد

‌رنگ ترند

دیگر چند سالی می‌شود که به گوش همه‌ی ما می‌خورد که شرکت “پنتون” رنگ X را به عنوان رنگ سال انتخاب کرده است. برای آشنایی خوب است بدانید که این شرکت از سال 1950 فعالیت خود را در زمینه‌ی چاپ و نشر شروع کرده است و با گذشت زمان، کسب موفقیت‌ها و گسترده شدن فعالیت‌ها به نامی شناخته شده در این صنعت تبدیل شدند و اسم آن به معنی “همه رنگ‌ها” است. شرکت پنتون از سال 2000 مسئولیت انتخاب رنگ سال را برعهده دارد. این شرکت هر سال با برگزاری دو جلسه‌ی محرمانه به مدت دو روز متشکل از نمایندگان گروه‌ها یا ستانداردسازی رنگ درسطح جهانی، رنگ سال آینده را انتخاب می‌کنند. انتخاب این رنگ بر اساس مولفه‌هایی مانند شرایط اقلیمی، اجتماعی، اقتصادی، روانی و… موجود در آن زمان انتخاب می‌شود.

دلیل انتخاب رنگ سال 2021 چه بوده است؟

برای سال ۲۰۲۱ دو رنگ زرد و طوسی به عنوان رنگ ترند سالانتخاب شده است. جالب است بدانید که پیش از این تنها یکبار در سال 2016 دو رنگ به عنوان رنگ ترند سال انتخاب شده بودند: صورتی و آبی روشن که هر دو حسی از آرامش، لطافت و متانت را در خود دارا هستند. رنگ‌های زرد و طوسی که هم‌نشینی زیبایی نیز با یکدیگر دارند قطعا با توجه ویژگی‌های روانشناختی خود و هم‌چنین شرایط فعلی حاکم بر جوامع در طی این دوسال، یعنی فراگیر شدن ویروس کرونا، رکود اقتصادی، فشارهای روانی ناشی از این اتفاقات و… انتخاب شده‌اند.

رنگ سال ۲۰۱۶

رنگ آبی و صورتی، رنگ سال ۲۰۱۶

‌ویژگی‌های رنگ زرد و طوسی

رنگ زرد نمادی از خورشید است که تماما منعکس کننده‌ی ویژگی‌هایی مثل انرژی، گرما، نیرو، شادی، مثبت اندیشی، امید، قدرتو… است. در سال 2019 طی تحقیقات و نظرسنجی انجام شده توسط روانشناس سوئیسی به نام دومیسیلهیوناوسکیت روی 125 نفر، با پخش تصاویر و موزیک‌های مختلف از این افراد خواسته شد تا بر اساس حس خود در لحظه رنگی را برگزینند؛ جالب است بدانید که بیشتر آن‌ها رنگ زرد را برای حس خوشی انتخاب کردند. کد رنگ زرد انتخاب شده برای ترند سال 2021 درسیستمHEXباکد #F5DF4D می‌باشد.

رنگ طوسی، رنگی خنثی به حساب می‌آید و ترکیبی از رنگ‌های سفید و مشکی. این رنگ با توجه به میزان تیرگی یا روشنی می‌تواند ویژگی‌های خاصی را در بر بگیرد. رنگ طوسی در طیف روشن رنگی امید بخش و نماد آرامش، استقلال، هوش و ذکاوت، سازش، اعتماد و… است. در طرفی دیگر این رنگ در طیف تیره‌تر با ویژگی‌هایی از جمله اسقامت، محکمی، سردی، افسردگی، غم و اندوه همراه است. کد رنگ طوسی انتخاب شده برای ترند سال 2021 درسیستمHEXباشناسه #939597 می‌باشد.

رنگ سال 2021 چه رنگی است

بیشتر بخوانید: جدیدترین رنگ‌ها برای اتاق خواب پسرانه

‌رنگ زرد و طوسی در دکوراسیون

مسلما در طراحی دکوراسیون نیز ویژگی‌های روانشناسی رنگ ها حفظ می‌شود. رنگ زرد و طوسی ترکیبی پرطرفدار برای علاقه‌مندان به دکوراسیون مدرن است. اولین قدم برای داشتن دکوراسیونی جذاب با ترکیب رنگ زرد و طوسی این است که بدانید رنگ زرد انرژی بسیار زیادی از خود ساطع می‌کند، از این رو بهتر است از مقداری بیشتر از 30 درصد از دکوراسیون را برای این رنگ در نظر نگیرید، زیرا که استفاده زیاد از این رنگ می‌تواند تاثیر معکوس و منفی‌ای به بیننده القا کند، به طوری که ممکن است در بیننده پس از مدت کوتاهی احساساتی مانند استرس، خستگی، خشم و… را منتقل کند.

از آنجایی که رنگ خاکستری رنگی خنثی محسوب می‌شود، می‌توان با رعایت قانون 60-30-10 ترکیب فوق‌العاده زیبایی از هم‌نشینی با رنگ زرد ایجاد کرد؛ به این صورت که با انتخاب رنگ خاکستری برای 60 درصد از دکوراسیون، رنگی خنثی مثل شیری برای 30 درصد و رنگ زرد برای 10 درصد دیگر از فضا اختصاص دهید.

پیشنهاد ما

در این زمینه پیشنهاد ما به شما این است که رنگ خاکستری را برای دیوارهایتان انتخاب کرده، و از رنگ زرد می‌توان برای اکسسوری‌هایی نظیر پرده رنگی، لوستر، فرش، کوسن، روتختی و… استفاده کرد. بدین وسیله شما با استفاده از مقدار مناسبی از رنگ‌‌ها، زیبایی خیره کننده‌ای به دکوراسیون خود ببخشید. به خاطر داشته باشید که این اندازه‌ها در زیبایی اتاق بسیار موثرند، همان‌طور که مقدار معین وانیل برای درست کردن کیکی خوشمزه تعیین کننده است. برای جلوگیری از یکنواخت شدن دیزاین اتاق خواب، انتخاب رنگ شیری که رنگی روشن و منعکس کننده‌ی نور است برای سرویس اتاق خواب و مبلمان اتاق پیشنهاد می‌شود؛ به این صورت این رنگ با تلطیف رنگ‌آمیزی اتاق،حس مثبتی به بیننده القا می‌کند.

چنان‌چه علاقه داشتید که از رنگ زرد برای دیوار استفاده کنید، بهترین روش این است که  تنها یکی از دیوارهای اتاق را برای این کار در نظر بگیرید، یعنی رنگ بقیه‌ی دیوارهای اتاق طوسی باشد. اگر اتاق مد نظر شما برای نوزاد یا کودک خردسالتان است، می‌توان با استفاده از رول دیواری یا استیکر‌های کودکانه به رنگ زرد جلوه‌ خاص و زیبایی به اتاق بخشید.

در ادامه چند دکوراسیون پیشنهادی رنگ با ترکیب این رو مشاهده خواهید کرد:

ترند 2021

دلیل انتخاب رنگ سال 2021

روانشناسی رنگ هادیزاین اتاق خواب

رنگ سال 2021 در چیدمان

‌ممنون که تا این لحظه ما را همراهی نمودید. امیدواریم که مطالب فوق شما را در برای انتخاب بهترین‌ها برای دکوراسیون اتاق فرزند دلبندتان کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟