3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

اتاق خواب مشترک نوزاد

دنیای کودکان همیشه دنیایی پر از انرژی و رنگ است. چیدمان و انتخاب وسایل و دکوراسیون اتاق کودکان همیشه با حس خوب برای هر کسی همراه است. شخصیت و روحیات کودکان از بدو تولد در حال شکل‌گیری و رشد است، از این رو توجه به جزئيات برای انتخاب رنگ و مدل مناسب که می‌تواند تاثیر مستقیمی روی کودک شما بگذارد بسیار اهمیت دارد. در این زمان اگر شما به فکر چیدمان اتاقی مشترک برای دو کودک دختر و پسر خود هستید،‌ مسلما در این مرحله ابهامات زیادی برایتان ایجاد می‌شود. در این مقاله برای یافتن بهترین گزینه‌ها در رابطه با این موضوع با ما همراه باشید:

 

 

اتاق مشترک بچه‌ها

 

چیدمان اتاقی برای دو کودک پسر یا دو کودک دختر، انرژی کمتری نسبت به فراهم کردن اتاقی برای دو کودک دختر یا پسر نیاز دارد. زمانی که کودکان پسر یا دختر شما اتاقی مشترک را استفاده می‌کنند، با توجه به جنسیت مشترک آن‌ها تقریبا اتاقی با هارمونی و هماهنگی بیشتری را می‌توان برایشان آماده کرد، اگر چه مسئله‌ی تفاوت سنی نیز در این میان مطرح باشد.

 

 

اتاق مشترک نوزادان

 

برای چیدمان اتاق برای فرزند دختر و پسر با توجه به سنین مختلف آن‌ها، می‌توان گفت قدرت تصمیم‌گیری شما در زمان نوزادی بیشتر خواهد بود. از آن‌جایی که کودکان دوقلو شما کوچک‌تر از آن هستند که برای انتخاب طرح یا رنگ مورد علاقه‌ی خود با خواهر یا برادر دیگر به اختلاف برخورد کنند، برای ترکیب دکوراسیون اتاق خواب نوزاد پسرانه و دخترانه می‌توانید با انتخاب رنگی خنثی، کلاسیک و یا طرح چوب زیباترین انتخاب را انجام دهید.

 

 

اتاق خواب مشترک نوزاد

 

بیشتر بخوانید: سرویس خواب کودکان دوقلو

 

 

اتاقی برای دختر و پسر خردسال

 

بچه‌ها در سنین خردسالی دیگر با محیط پیرامون خود آشنا شده‌اند و معمولا دیگر دریافته‌اند که رنگ مورد علاقه‌شان چیست یا به کدام یک از شخصیت‌های کارتونی علاقه دارند. هم‌چنین آن‌ها کم‌کم مفاهیمی مانند استقلال و منطق را نیز درک خواهند کرد. از این رو زمانی که اتاق خوابی مشترک برای دختر و پسر خردسال خود در نظر می‌گیرید، ممکن است با جنجالی واقعی مواجه شوید؛ زیرا دختر کوچک شما ممکن است به داشتن تخت خواب کودک دخترانه با طرح گل یا پرنسس‌های دیزنی علاقه داشته باشد و رنگ صورتی را برای دکوراسیون اتاقش بپسندد، اما از طرفی دیگر پسر خردسال شما پافشاری برای داشتن تخت کودک پسرانه با طرح ابر قهرمان مورد علاقه‌اش می‌کند. در این زمان شما با تصمیم‌گیری درست راجع به دکوراسیون اتاق خواب کودک های خود می‌توانید باعث راضی و خوشحال شدن هر دوی آن‌ها شوید.

 

سرویس خواب و تخت کودک از اقلامی محسوب می‌شود که در هماهنگی یا ناهماهنگی هر اتاق خوابی نقشی اساسی ایفا می‌کند، و هم‌چنین از قیمت بالاتری نسبت به لوازم دیگر اتاق کودک برخوردار است؛ از این رو بهتر است در مورد انتخاب آن دقت بیشتری به خرج دهید و در خریدن آن عجله نکنید تا از هزینه کردن اضافی جلوگیری کنید. بدون ریسک‌ترین راه حل برای تهیه سرویس خوابی مناسب دختر و پسر کوچکتان، انتخاب مدلی کلاسیک با رنگ خنثی یا چوب است. در این موقع می‌توانید سلیقه‌ی کودکتان را در انتخاب اکسسوری‌هایی با رنگ یا طرح انتخابی خودشان اعمال کنید. به این صورت هم کودکانتان راضی خواهند بود و هم با انتخابی هوشمندانه دکوراسیون اتاق را از داشتن جلوه‌ای آشفته و شلوغ به خاطر تعدد طرح‌ها و رنگ‌ها حفظ می‌کنید.

 

در صورتی که اتاق خواب کودکانتان فضای کافی دارد، می‌توانید دو سرویس خواب مجزا برای هر کدام از آن‌ها، حتی در صورت تمایل با دو رنگ متفاوت تهیه کنید؛ در این مورد استفاده از رنگ‌های پاستلی، انتخاب جذابی است. در این نوع چیدمان می‌توان وسایل هر کدام از آن‌ها را به صورت قرینه در گوشه‌ای از اتاق قرار داد تا فضای مخصوص هر کدام از آن‌ها به راحتی قابل تشخیص باشد.

 

برای اتاق‌های کوچک، استفاده از تخت دو طبقه کودک کاری هوشمندانه است، در این زمان بهتر است که تخت طبقه‌ی بالا برای کودک بزرگ‌تر و طبقه‌ی پایین برای کودک کوچک‌تر در نظر گرفته شود. اما این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که تخت دوطبقه برای استفاده کودکان زیر ۶سال مناسب نیست و ممکن است که خطرآفرین باشد.

 

فرقی نمی‌کند متراژ اتاق خواب کودکانتان کوچک است یا بزرگ، هر دوی آنها نیاز دارند که فضایی شخصی خود را داشته و حتی چیدمان اتاق متناسب با سلیقه‌شان باشد، و این خواسته‌ی آن‌ها کاملا منطقی و طبیعی است. کودکان خردسال علاقه دارند که بیشتر زمان از روز را در اتاق خود به بازی کردن با اسباب‌بازی‌هایشان، نقاشی کشیدن یا کاردستی درست کردن بگذرانند. از این رو وجود میز تحریر در اتاق آن‌ها مهم است. حتی در صورت وجود فضای کافی می‌توان از دو میز تحریر به صورت قرینه استفاده کرد تا هر دوی آن‌ها بتوانند فضای مخصوص به خود را برای انجام کارها و سرگرمی‌شان داشته باشند.

 

 

سرویس خواب مشترک دختر و پسر 

 

 

سنین نوجوانی و اتاق خواب مشترک

 

با گذشت زمان و بزرگ‌تر شدن بچه‌ها، احساس نیاز آن‌ها به داشتن فضایی برای خلوت کردن بیشتر می‌شود و این موضوع در سنین نوجوانی کاملا مشهود است. در این زمان ممکن است استفاده از پارتیشن، قفسه‌ای برای جدا کردن دو فضا از یکدیگر و یا پرده، به حل مشکل شما تا حد زیادی کمک کند. اما بسته به نوع دکوراسیون و سلیقه‌ی فرزندان شما، گاهی این مرزبندی می‌تواند به صورت نامحسوس و از طریق استفاده از دو فرش مختلف اعمال شود. پسرها در این سنین ممکن است به داشتن سرویس خواب نوجوان با رنگی تیره، خاص‌تر یا حتی طرح‌هایی با مضامین خشن یا تاریک علاقه داشته باشند. دخترها نیز بسته به سلیقه‌شان ممکن است از رنگ‌های روشن و خنثی استقبال کنند. پس هم اتاق شدن آن‌ها با کودکی خردسال ممکن است باعث شود که دکوراسیون اتاق خواب باب طبع‌شان واقع نشود؛ زیرا دیگر علاقه‌ای به دیدن چیدمانی عروسکی یا رنگارنگ در اطراف خود نداشته ندارند، در صورت هم‌اتاق شدن نوجوان با کودک خردسال، سعی در درک نیازهای هر دوی آن‌ها کنید و حتما در دکوراسیون قوانین مرزبندی را برای آن‌ها اجرا کنید؛ نوع فعالیت‌های آن‌ها در این مدت نسبت به سنین کودکی تغییرات زیادی کرده است و ممکن است زمان بیشتری را در اتاق خود و در خلوت خویش بگذرانند. انجام تکالیف، درس خواندن یا وقت گذراندن در فضای مجازی بیشترین فعایت‌های آن‌ها را در برمی‌گیرد. نوجوان دختر یا پسر شما قطعا نیاز به داشتن کمدی شخصی برای خود دارد،‌ پس سعی کنید کمدی برای استفاده‌ی مشترک آن‌ها در نظر نگیرید، زیرا ممکن است با اعتراض او مواجه شوید.

 

 

اتاق خواب مشترک

 

 

با درک بهتر دنیای کودکان و نیازهایشان، دنیا را جای امن‌تر و زیباتری برای رشد مثبت آن‌ها کنیم. ممنون که تا این لحظه ما را همراهی نمودید. امیدواریم که مطالب مطرح شده در این مقاله برای شما مفید واقع شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟