3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

تخت خواب نوزاد پسر

وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون و ایجاد تغییر و تحول در فضای اتاق کودک می‌شود اولین فاکتوری که به ذهن خطور می‌کند، رنگ آمیزی جدید است. رنگ اتاق کودک باعث می‌شود فضا، تم و الگوی مورد نظر دکوراسیون برجسته تر به نظر بیاید. وقتی تصمیم به طراحی اتاق خواب کودک می‌گیرید سعی کنید مناسب‌ترین رنگ را انتخاب کنید، زیرا رنگ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. در حالی که اغلب والدین علاقه دارند اتاق خواب کودک را به فضایی رنگارنگ و شاد تبدیل کنند، راه‌های زیادی برای رنگ آمیزی و طراحی دکوراسیون اتاق کودک با سایه‌هایی از رنگ طوسی نیز وجود دارد. در این مقاله کاربردهای رنگ طوسی را در دکوراسیون اتاق کودک بررسی می‌کنیم.

 

روانشناسی رنگ طوسی

وقتی در مورد روانشناسی رنگ صحبت می‌کنیم، رنگ خاکستری یک رنگ محافظه کارانه و پایدار است. منعکس کننده و انتقال دهنده هوش، قابلیت اطمینان و آرامش است. خاکستری رنگ سازش و آرامش است و از آن برای ایجاد احساس خونسردی و رهایی از دنیای خارج که هرج و مرج است استفاده می‌شود.

تطبیق پذیری رنگ طوسی با سایر رنگ‌ها

اتاق خواب کودک به رنگ طوسی نوعی ظرافت، زیبایی و آرامش را به ارمغان می‌آورد و نمایانگر یک سبک ساده و بی آلایش است. رنگ طوسی را می‌توان با تنوعی از سایه‌های گرم و دنج گرفته تا تناژهای خنک و زیبا ترکیب کرد. تطبیق پذیری رنگ طوسی با هر نوع سبک دکوراسیونی باعث شده این رنگ به عنوان سایه‌ای خنثی که فضای اتاق را تعریف می‌کند در نظر گرفته شود. اگرچه در اجرای الگوهای مختلف رنگی، آگاهی از جنسیت کودک در درجه اول اهمیت قرار دارد، اما رنگ طوسی بهترین گزینه برای طراحی اتاق خواب کودک بدون در نظر گرفتن جنسیت کودک است. رنگ طوسی برای دکوراسیون اتاق مشترک کودکان با جنسیت‌ متفاوت هم مناسب می‌باشد. با استفاده از پس زمینه خاکستری به همره الگوهای چاپی شیک می‌توانید به فضای اتاق جذابیت بیشتری ببخشید. اضافه کردن یک رنگ دیگر به فضای اتاق با توجه به جنسیت کودک نیز ایده‌ای جالب است. به جای رنگ آمیزی دیوارها با رنگ صورتی، قرمز، آبی یا نارنجی بهتر است از این رنگ‌ها در اکسسوری ها و اجزای دیگر اتاق استفاده شود.

بیشتر بخوانید: جادوی ترکیب رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب کودک – قسمت اول

 

تزئین دیوار اتاق کودک

به جای اینکه تنها با تکیه بر رنگ‌های روشن به طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود بپردازید به سمت الگوهای پیچیده و هندسی بروید تا به دکوراسیونی جذاب و ایده آل دست یابید. حضور الگوها، بافت‌ها و اشکال متنوع، محیطی ترغیب کننده و پویا برای کودکان آرام به وجود می آورد. برای ایجاد یک نقطه کانونی در فضای اتاق می‌توانید اسم کودک خود را با استفاده از لامپ‌های نئون، طراحی و بر روی دیوار خاکستری رنگ نصب کنید. استفاده از ستاره‌ها، خطوط راه راه، کاغذ دیواری و استینسل‌های دیواری در دکوراسیون خاکستری، جذابیت آن را بالا برده و کودکان را نسبت به  اتاق علاقمندتر می‌کند.

 تخت خواب نوزاد پسر

‌‌

‌درک هوشمندانه فضا

یکی از محدودیت‌های ایجاد اتاق خواب زیبا و مدرن، کوچک بودن فضاست. استفاده از رنگ طوسی به عنوان پس زمینه باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می‌شود. این رنگ خستگی و یکنواختی رنگ سفید را از بین می‌برد، بنابراین جایگزین مناسبی برای رنگ سفید است. ترکیب این رنگ با رنگ زرد یا فیروزه ای ایده ای عالی در دکوراسیون اتاق خواب کودک به شمار میرود، زیرا استفاده از این رنگ‌ها به جای رنگ‌های تیره، فضای اتاق خواب کوچک را دلبازتر نشان می‌دهند.

Emile Azan، عضو موسسه طراحی داخلی انگلیس، می‌گوید:

“چه کسی می‌گوید بچه ها فقط رنگ‎های پاستلی را دوست دارند؟ رنگ‌های سیاه و طوسی یک طرح جسورانه ایجاد می‌کنند. با طراحی دکوراسیون اتاق به سبک ساده با کفپوشی روشن و جذاب، اتاق کودک را به مکانی بسیار زیبا و دلباز تبدیل نمائید. فضای اتاق را روشن نگه دارید و رنگ‌های کمی برای نشاط به اتاق اضافه کنید.”

رنگ خاکستری این امکان را به شما می‌دهد که با رشد کودک بتوانید در دکوراسیون اتاق کودک نیز تغییر ایجاد کنید. با انتخاب یک پس زمینه طوسی شیک و اضافه نمودن لایه های جدید اکسسوری و استینسل‌ها، اتاق خواب کودک خود را در هر زمان که می‌خواهید به روز نمایید. این ایده یکی از مقرون بصرفه ترین روش‌های تغییر دکوراسیون است و شرایط را برای تغییر و ارتقاء دکوراسیون اتاق بر اساس رشد کودک فراهم می‌نماید. رنگ خاکستری از نظر بصری فضایی دنج ایجاد می‌کند و تاثیر بسزایی در ایجاد آرامش در اتاق خواب کودک شما دارد. این رنگ به شما این جسارت را می‌دهد که به جای استفاده از رنگ سفید به عنوان پس زمینه، از رنگ جذاب خاکستری استفاده نمائید. بیشتر رنگ های روشن وقتی با رنگ خاکستری به شیوه‌ای زیبا ترکیب می‌شوند، فضا را به صورت خیره کننده‌ای دگرگون می‌سازند. یکی از مزایای استفاده از رنگ خاکستری این است که بعد از گذشت زمان می‌توانید از رنگ‌های دیگر برای ایجاد تنوع در زمینه طوسی اتاق خود استفاده نمائید.

 

رنگ طوسی در دکوراسیون اتاق کودک پسرانه

اگرچه برای رنگ آمیزی اتاق کودک پسرانه تعداد زیادی پالت رنگی زیبا و منحصر به فرد برای انتخاب وجود دارد و طیف‌های چشمگیر قرمز، زرد و سبز گزینه‌های انتخابی بسیار خوبی هستند، حتی رنگ‌های پاستلی می تواند مناسب اتاق پسرانه باشد، اما اگر به دنبال چیزی واقعا متفاوت هستید، یک سایه تیره و خنثی را امتحان کنید و با  انتخاب رنگ طوسی، دکوراسیون اتاق کودک را مدرن کنید ! برای ایجاد نقطه ی کانونی در اتاق خواب کودک پسرانه، تخت خواب نوزاد پسر را طوسی انتخاب است.

دکوراسیون اتاق کودک

‌‌

‌‌سایه مناسب را انتخاب کنید

سایه‌های زیادی از خاکستری وجود دارد و هر کدام حالت خاص خود را ایجاد می کنند. خاکستری‌ ملایم، رنگ‌های آبی را برجسته می‌کنند و می‌توانند در سایه‌های روشن، مات به نظر برسند. رنگ‌های خاکستری تیره ‌تر نیز تناژهای زرد را برجسته می‌کند. برای اینکه فضای اتاق کودک شما روشن و شاد به نظر برسد، یک خاکستری ملایم را در یک سایه روشن تا متوسط انتخاب کنید.

 

روی بافت تمرکز کنید

گنجاندن تنوع غنی از بافت‌ها (پرده، روتختی کودک و فرش) یکی دیگر از روش‌های عالی برای ایجاد زیبایی بصری در اتاق کودک است. این امر به ویژه در مورد فضاهای خنثی که خواستار توجه بیشتر به جزئیات هستند، صادق است. فرش و پرده‌ها را با انتخاب طیف‌های مختلف رنگ طوسی لایه بندی کنید.

‌‌کلام آخر: انتخاب رنگ طوسی برای اتاق کودک بسیار شیک و معقول است. خواه به دنبال یک طرح رنگی باشید که برای سال‌ها محبوب و کاربردی باشد یا یک رنگ خنثی از جنسیت، رنگ طوسی گزینه‌ای عالی برای انتخاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟