3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

کاغذ دیواری اتاق کودک

بسیاری از والدین تصور می‌کنند خلاقیت و استعداد یک چیز ذاتی است که با نوزاد متولد می‌شود؛ این موضوع شاید تا حدی درست باشد، اما پرورش و رشد خلاقیت از جمله مهارت‌هایی است که می‌توان به کودک آموزش داد. اگرچه همه‌ی کودکان تبدیل به پیکاسو، موتزارت یا سالوادور دالی نمی‌شوند، اما همه‌ی آن‌ها با کمک والدین خود می‌توانند مهارت خلاقیت را رشد دهند و استعدادهای خود را بروز دهند. انتخاب تم درطراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک یکی از روش‌های کارآمد برای ساختن مکانی ایده‌آل برای رشد خلاقیت و شخصیت کودک است. در این مقاله ما نکاتی را که برای انتخاب تم اتاق کودک باید بدانید را برایتان گردآوری کرده‌ایم.

از کجا شروع کنید؟

اولین قدم در انتخاب تم برای اتاق کودک این است که قصد دارید چه موضوعی را به نمایش بگذارید و تا کجا می‌خواهید پیش بروید. شری بلوم طراح داخلی از کمپانی jackandjillinteriors می‌گوید: “هنگام تصمیم گیری برای انتخاب موضوع و تم اتاق نوزاد و کودک، شما باید بودجه، سن، جنسیت کودک و تغییر هر چه آسان‌تر آن با رشد کودک را در نظر بگیرید.” “وقتی صحبت از اتاق کودکان می‌شود، کودک اغلب ایده‌های خاص خود را در مورد فضا دارد. به یاد داشته باشید که علایق کودکان درست مثل سایز کفش آن‌ها خیلی زود تغییر خواهد کرد. سعی کنید یک اتاق کلی ایجاد کنید که موضوع خاصی نداشته باشد و بتواند با کودک رشد کند.”
برای رشد و پرورش خلاقیت کودک یک اتاق با فضایی کاملا تخیلی طراحی کنید. با خرید تخت خواب کودک تم‌دار، کاغذ دیواری و … اتاق خواب شگفت‌انگیزی طراحی کنید، یا اتاقی طراحی کنید که تم خاصی ندارد و موضوع را با عناصر و لوازم کوچک‌تر و ارزان‌تر مانند فرش کودکانه و پرده به اتاق اضافه کنید.

تعادل ایجاد کنید

جولی فرانک و آلسیا کورپینو از My Tiny Nest والدین را تشویق می‌کنند که از طریق شخصیت‌های مورد علاقه‌ی کودکی خود موضوع را به عناصر طراحی وارد کنند. هنگام طراحی برای بچه‌های بزرگ‌تر، ابتدا با آن‌ها صحبت کنید و نظر آن‌ها را بپرسید. مهم است که فضایی ایجاد کنید که فردیت کودک را بیان کند، در حالی که آن را با سبک دکوراسیون خانه متعادل و همسان می‌کنید. فرانک و کورپینو می‌گویند: “اطمینان حاصل می‌کنند که یک موضوع به حدی وجود داشته باشد که کودک را تحریک کند، بدون اینکه فضای اتاق را خسته کننده کند، به خصوص اینکه انتخاب موضوع با رشد سریع کودک مطابقت داشته باشد.” آن‌ها هم‌چنین معتقدند “ما از سادگی وظرافت برای تعادل بخشیدن به عناصر مضمونی و خنثی دفاع می‌کنیم. به عنوان مثال، اگر از کاغذ دیواری موضوعی در دکوراسیون اتاق کودک استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم فقط یک دیوار را با آن بپوشانید و بقیه دیوارها را ساده نگه دارید.”

کاغذ دیواری اتاق کودک

ویژگی ها و نکات طلایی انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

‌به نقاشی‌های دیواری فکر کنید

بیشتر اتاق‌های کودکان با موضوع نقاشی دیواری، زیبایی را به ذهن متبادر می‌کنند، نقاشی دیواری معمولا بسیار گران است و ممکن است در عرض دو تا چهار سال مجبور شوید آن را تغییر دهید. بنابراین اگر یک نقاشی دیواری را برای اتاق نوزاد انتخاب می‌کنید، شری بلوم پیشنهاد می‌کند که موضوعی را انتخاب کنید که با کودک رشد کند، مانند نقاشی دیواری در حومه شهر با درختان و تپه‌های چمنزار. در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از موضوعاتی مانند شاهزاده خانم‌ها یا باغ‌ها می‌توانید ایده بگیرید و با نصب تور بالای تخت یک اتاق خواب رویایی برای دخترتان طراحی کنید. موضوعاتی مانند حیوانات مزرعه یا جنگل، شوالیه‌ها و اژدها برای اتاق خواب پسرانه مناسب هستند. او می گوید: “اگر نقاشی دیواری یک موضوع کلی باشد، می‌تواند برای چندین سال به زیبایی کار کند. موضوع را با روتختی کودکانه و سایر بافت ها به کودک به اتاق اضافه کنید. از تغییر دادن این وسایل کوچک برای تغییر موضوع هر دو سال احساس بدی نخواهید داشت.”

‌خلاق باشید

اگر شما و فرزندتان یک دکوراسیون خیلی خاص را می‌خواهید، خلاقیت به خرج دهید! “اتاق کودک یکی از فضاهایی است که در هنگام طراحی و تزئین می‌توانید واقعاً خلاقیت خود و فرزندتان را نمایش دهید. تقریباً هر عنصر طراحی می‌تواند از تخیل کودک الهام گرفته شود و اجازه دادن به او برای بخشی از روند طراحی دکوراسیون اتاقش می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز باشد. طراح Glenda Hobus از کمپانی طراحی دکوراسیون Hobus Homes می‌گوید: “طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودک سرگرم کننده و عجیب و غریب، با الهام از موضوعاتی مانند یک داستان یا شخصیت مورد علاقه او و استفاده از وسایل خاص فضای شگفتی، کشف و خلاقیت را ایجاد می‌کند.” هنگام ایجاد اتاق کودک با مضمون، Hobus پیشنهاد می‌کند سه نکته را در ذهن داشته باشید.

1. به کودک اجازه دهید بخشی از روند کار باشد. این امر تخیل و خلاقیت را پرورش می‌دهد و به آن‌ها فرصتی برای اعمال استقلال می‌‎دهد.

2. مطمئن باشید که ویژگی‌های مشترکی در رنگ‌ها و الگوها وجود دارد که باید در کل فضا گنجانده شوند. توجه دقیق به انسجام هر عنصر طراحی گنجانده شده، اطمینان حاصل می‌کند که یک اتاق کودک با مضمون با موفقیت ایجاد شده است.

مبلمان اتاق کودک

‌کلام آخر: فراموش نکنید هر موضوعی که برای دکوراسیون اتاق کودک انتخاب می‌کنید نه تنها باید بیان کننده‌ی شخصیت و فردیت کودک باشد، بلکه باید در رشد خلاقیت و پرورش علایق او نیز موثر باشد. امیدواریم این مطلب در انتخاب تم مناسب اتاق فرزندتان مفید واقع گردد. ممنون که ما را همراهی کردید، پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟