3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

همانطور که در قسمت اول اشاره کردیم، با وجود گزینه‌های زیاد و متنوع روتختی کودک در بازار، انتخاب گزینه‌ی درست، کار چالش برانگیزی برای والدین است، اگر مطمئن نیستید کدام روتختی برای کودک شما مناسب‌‌تر است نگران نباشد، ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. اگر به راهنمای انتخاب بهترین روتختی برای کودک نگاهی انداخته باشید، خواهید دید که ما ابتدا به طور کامل به بررسی ملزومات و لوازم جانبی تخت کودک و بررسی ویژگی‌های روتختی مناسب کودک پرداخته ایم. در این قسمت نیز روتختی مناسب و نکاتی راه هنگام خرید و تزیین تخت نوزاد باید به آنها توجه کنید برایتان گردآوری کرده‌ایم.

در این مقاله خواهید خواند:

  • روتختی نوزاد
  • بهترین راه برای محافظت از نوزاد در برابر SIDS
  • نکاتی را هنگام خرید روتختی کودک باید در نظر داشته باشید
  • لوازم تزئینی گهواره نوزاد

 ‌

روتختی نوزاد

بازار، مملو از ضربه‌گیر و سایر وسایل نرم مخصوص تخت خواب نوزاد است که والدین فکر می‌کنند وجود آنها برای نوزاد ضروری هستند (یا حداقل بی ضرر هستند) و فضای خواب کودک را زیبا و سرحال می کنند. اما نتیجه نهایی، به گفته متخصصان، این است که هر چیز نرم و اضافی در تخت نوزاد جز یک ملحفه‌ که به درستی روی تشک فیکس شده باشد، برای نوزادان غیر ایمن است. ست روتختی نوزاد به همان اندازه که زیبا هستند، اما به راحتی می توانند باعث خفگی کودک شوند. وجود بالش، پتو، لحاف و گارد در تخت نوزاد، احتمال وقوع سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را بالا می‌برد. متخصصان آكادمی اطفال آمریكا توصیه می‌کنند که نباید از آنها در تحت نوزاد استفاده كنید. همچنین حیوانات پارچه ای و ابری که به عنوان هدیه دریافت خواهید کرد، هرگز نباید درون گهواره نوزاد بروند. شاید تزئین تخت نوزاد با یک تشک ایمن و ملحفه (بدون ضربه گیرهای مجلل ولحاف و غیره) خیلی زیبا نشود و باب میل شما نباشد، اما مطمئن باشید که کودک شما بدون آنها در یک محیط امن تر می خوابد.

دکوراسیون اتاق کودکبیشتر بخوانید: رنگ مناسب برای خرید سیسمونی پسرانه

بهترین راه برای محافظت از نوزاد در برابر SIDS

  • نوزاد را در طول شب به پشت بخوابانید.
  • کودک خود را در شش ماه اول در اتاق خواب خودتان نگه دارید.
  • کودک خود را در دوران بارداری و پس از تولد عاری از دخانیات نگه دارید.
  • هرگز با کودک روی مبل یا صندلی نخوابید.
  • اگر شما یا همسرتان مشروب خورده اید، سیگاری هستید، مواد مخدر مصرف کرده یا به شدت خسته‌اید، درکنار کودک خود نخوابید.
  • تخت کودک خود را تمیز نگه دارید. تمام آنچه که آنها نیاز دارند یک سطح صاف و ملحفه ساده است.
  • اطمینان حاصل کنید که کودک بیش از حد گرم نمی شود. دمای مناسب اتاق بین 16 تا 20 درجه سانتی‌گراد است و هرگز از کیسه‎های آب گرم یا محصولات مشابه استفاده نکنید.

نکاتی را هنگام خرید روتختی کودک باید در نظر داشته باشید

  • طرح روتختی کودکتان را با توجه به دکوراسیون اتاق او انتخاب کنید.

هنگام خرید روتختی کودکانه ، به رنگ و نقش دیوار اتاق کودک دقت کنید. اگر دیوار اتاق طرح‌دار است یا با کاغذ دیواری پوستری و های طرح‌دار وگل دارپوشیده شده است؛ بهتر است روتختی‌های ساده و یا روتختی‌هایی با طرح‌های خلوت و نقش و نگار ساده انتخاب کنید و اگر دیوار اتاق ساده است می توانید روتختی‌های طرح دار و شلوغ انتخاب کنید.

  • هنگام انتخاب روتختی جنسیت نوزاد را در نظر بگیرید.

روتختی دخترانه شیک در بازار معمولا رنگ های شاد و روشنی دارند و دارای طرح و نقش های اسپرت و فانتزی با تناژ رنگی صورتی و طرح‌های عروسکی، میوه ای، گل و قلب می باشند. روتختی نوزاد پسر معمولا در طرح‌های اسپرت و ساده و یا در طرح‌های شخصیت های کارتونی معروف با رنگ های مشکی، سورمه ای، آبی، قرمز، زرد و طوسی در بازار وجود دارد. می‌توانید در سایت pinterest  از مدل‌ها وطرح‌های مختلف ایده بگیرید.

  • روتختی کودکان را با توجه به ابعاد ومدل تخت خریداری کنید.

اندازه‌ی روتختی نباید از ابعاد تخت کوچکتر یا خیلی بزرگتر باشد. قبل از خرید  ابعاد تخت را اندازه گیری کنید و با خود همراه داشته باشید تا روتختی مناسب آن را انتخاب کنید.

  • لوازم تزئینی گهواره نوزاد

سعی کنید در زمان خرید گهواره نوزاد زیاد به تزئینات و لوازم جانبی دل نبندید و سادگی و زیبایی را در کنار هم انتخاب کنید. با این کار، هم سرویس خواب نوزاد شیک به نظر می‌رسد و هم از بروز خطرات احتمالی جلوگیری کرده‌اید. سعی کنید برای تزئینات سرویس خواب نوزاد بیشتر روی طرح و رنگ تکیه کنید و تا حد امکان، از وسایلی که آویزان می شوند یا روی تخت نصب می شوند خودداری کنید.

روتختی پسرانهبیشتر بخوانید: نکاتی که والدین هنگام خواباندن نوزاد باید بدانند

کلام آخر: حتی اگر نباید از پتو، لحاف یا روتختی در تخت کودک خود استفاده کنید، این‌ وسایل جانبی اتاق کودک می تواند به عنوان تشک مخصوص بازی یا پد ورزشی برای وقتی که کودک سینه خیز می‌رود یا روی شکم قرار می‌گیرد، استفاده شود. طبق انجمن فیزیوتراپی آمریکا ( APTA) بسیاری از نوزادان وقت کافی را روی شکم خود نمی گذرانند. کمبود وقت شکم و تاخیر در رشد می تواند توانایی کودک در یادگیری مهارت های اساسی مانند جویدن، گرفتن، خزیدن، ایستادن و راه رفتن را تحت تأثیر قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟