3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

روتختی کودک

روتختی کودک، رنگ و بوی تخت کودک را تعیین می‌کند و در ایمنی و راحتی کودک شما نقش مهمی دارد. به هر حال، تخت نوزاد جایی است که کودک شما زمان زیادی را در آن سپری می‌کند؛ به ویژه در ماه‌های اولیه، زیرا بیشتر نوزادان تا 18 ساعت در روز می خوابند. پس ایجاد یک فضای خواب راحت و جذاب برای کودک امری ضروری است. چه در حال دکوراسیون یک اتاق کودک با جزئیات کامل باشید و چه قراردادن تخت نوزاد در اتاق خواب خود، خرید روتختی نوزاد می تواند جالب باشد. هنگام خرید سیسمونی کودک، هیجان خرید این قسمت از وسایل کودک خود را به راحتی می توانید احساس کنید، به خصوص دیدن پارچه های مختلف، رنگ‌ها و گزینه‌های چاپی موجود، ممکن است به شما القا کند که رنگ خاصی را برای رنگ آمیزی اتاق کودک خود انتخاب کنید، یا ایده تزئینی جدیدی به شما بدهد. روتختی کودک و روتختی نوزادی در جنس‌ها، طرح‌ها و مدل‌های گوناگون در برند‌های مختلف خارجی و ایرانی در بازار موجود است، از ملحفه‌های تک گرفته تا ست‌ لحاف نوزادی ترک با ضربه گیرهای تخت نوزاد و که هرکدام قیمت‌های متفاوتی دارند. ملحفه‌های تخت خواب کودک اغلب به صورت ست عرضه می‌شوند که علاوه بر ملحفه، شامل ضربه گیر و لحاف نیز می شوند، وسایل تخت خواب نیز به طور جداگانه فروخته می شوند. این مقاله دارای دو قست است که در قسمت اول ملزومات و لوازم جانبی تخت کودک و بررسی ویژگی‌های روتختی مناسب کودک را برایتان گردآوری و در قسمت دوم به بررسی نکاتی که هنگام خرید روتختی نوزاد و تزئین تخت نوزاد باید در نظر بگیرید خواهیم پرداخت.

روتختی کودک

‌‌

‌در این مقاله خواهید خواند:

  • ملزومات تخت کودک
  • لوازم جانبی تخت کودک
  • ویژگی‌های بهترین روتختی کودک

ملزومات تخت کودک

پد تشک تخت / محافظ

  • پد تشک کودک و یا محافظ ضد آب از مشکلات ناشی از حوادث و نشت مواد به درون تشک، حشرات و آلودگی‌ها و لکه دار شدن تشک محافظت می کند.
  • همچنین برای مقابله با ریزگردها و مواد حساسیت زای موجود در تشک نیز می توانند ضد آلرژی باشند.
  • دو روکش تشک ضد آب تهیه کنید تا همیشه یک زاپاس در مواقع لزوم داشته باشید.
  • اندازه آنها به اندازه یک تخت گهواره نصب شده است، در لبه ها کشسان هستند و کاملاً روی تشک قرار می گیرند.
  • پدهای تشک کودک معمولاً از پنبه یا الیاف مصنوعی ساخته می شوند و باید تشک را به طور ایمن بپوشانند.
  • محافظ تشک پلاستیکی و ضد آب و زیپ‌دار در بازار موجود است.
  • هرگز از روکش پلاستیکی به عنوان روکش تشک استفاده نکنید زیرا خطر خفگی دارد.
  • محافظ تشک تخت کودک باعث افزایش طول عمر تشک می‌شود.
  • استفاده ازمحافظ تشک مناسب می‌تواند تجربه یک خواب راحت و قابل تنفس را برای کودک کوچک شما فراهم کنند.
  • می‌توانید برای شستشوی محافظ تشک دستورالعمل شستشوی آن را بخوانید.

ملحفه تخت کودک

  • تهیه ملحفه ای که قالب تشک شود، ضروری ترین وسیله برای تخت کودک است.
  • هرگز نباید از روتختی تخت به جای ملحفه استفاده شود.
  • ملحفه باید کاملاً روی تشک قرار بگیرد و قالب تشک کودک باشد تا در حین حرکت و تکان خوردن کودک جمع یا شل نشود.
  • اکثر ملحفه های گهواره برای ایمن نگه داشتن آنها گوشه هایی تعبیه شده است.
  • بیشتر ملحفه‌های تخت کودک دارای اندازه های استاندارد هستند، بنابراین هنگام خرید حتماً شکل و اندازه مناسب تشک تخت خواب کودک خود را انتخاب کنید.
  • از خریدن ملحفه‌ی گشاد و بزرگ برای تخت کودک خودداری کنید.
  • جنس ملحفه مرغوب و مناسب کودک از نخ پنبه و یا ترکیب نخ  پنبه با فلانر سبک است.
  • هرگز برای کودک ملحفه و روبالشی جنس  ساتن و پلی استر نخرید زیرا باعث تعریق وگرمای زیاد و در نتیجه خواب بد کودک خواهد شد.
  • برخی از والدین شکایت دارند که ملحفه‌ها هنگام شستشو کوچک می شوند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از انداختن در ماشین لباس‍شویی، دستورالعمل های شستشوی آن را خوانده باشید.

 روتختی نوزاد پسربیشتر بخوانید:  تشک مناسب گهواره کودک

‌‌لوازم جانبی تخت کودک

لوازم جانبی تخت خواب کودک، مانند روتختی، لحاف و بالش کودک، عناصر تزئینی هستند که می توانند ظاهر تخت کودک را کامل کنند. با این حال، هنگام خواباندن نوزاد تازه متولد شده، این قطعات نباید روی تخت باشند زیرا ممکن است روی صورت نوزاد افتاده وباعث بسته شدن مجرای تنفسی و درنتیجه خفگی او شود.

پتو نوزادی

مانند سایر لوازم تخت خواب، تا زمانی که کودک شما به اندازه کافی برای استفاده از تخت خواب خود بزرگ نشود، به پتو نوزادی نیز نیاز ندارید. تا آن زمان برای گرم نگه داشتن نوزاد در طول شب از قنداق استفاده کنید. در بین سایر اقلام روتختی نوزاد، این مدل پتو می‌تواند نقشی تزیینی در طول روز داشته باشد.

بالش نوزاد

از نظر اکثر والدین، ​​حدودا تا اولین سال زندگی نوزاد، او به بالش احتیاجی ندارد، حداقل تا زمانی که کودک بتواند با خیال راحت روی آن غلت بزند. اما همانطور که نوزاد شما به مرحله نوپایی خود می رود و به خصوص زمانی که به انتقال او از گهواره به تخت کودک فکرمی کنید، کاملاً طبیعی به نظر می رسد که تخت خواب کوچولوی شما نیز باید یک بالش کوچک داشته باشد.

ضربه گیر/ روکش گارد

روکش‌های محافظ تخت کودک روی گارد تخت قرار می‌گیرد و باعث جلوگیری از جویدن نرده ها توسط کودک می‌شود. (مخصوصا هنگام دندان درآوردن)

ست روتختی نوزاد:

خرید ست روتختی نوزاد به شما این امکان را می دهد تا اتاق کودک خود را یک باره تکمیل کنید. بهترین ست‌های روتختی کودک به طور معمول شامل ترکیبی از ملزومات و لوازم جانبی است. ست ها می توانند از 2 تا 13 قطعه باشند. یک ست روتختی کودک معمولا شامل یک ملحفه، روبالشتی، پتو یا لحاف و روکش گارد باشد.

مدل تشک و بالش نوزادبیشتر بخوانید: استفاده از بالش برای نوزاد

‌‌ویژگی‌های بهترین روتختی کودک

قابلیت شستشو درماشین

اگر همه چیز در تخت کودک شما (از تشک تا روتختی) قابل شستشو در ماشین باشد، زندگی بسیار راحت تر خواهد شد. اگر بتوانید همه چیز را به ماشین لباسشویی بیندازید، از استرس و اضطراب جلوگیری کرده و در وقت صرفه جویی خواهید کرد.

سالم و ارگانیک

بسیاری از والدین پارچه‌های ارگانیک یا فاقد مواد شیمیایی را برای ملحفه های تخت نوزاد خود انتخاب می کنند. اگر کودک شما پوست حساسی دارد و مستعد جوش است، ملحفه های ارگانیک یا فاقد مواد شیمیایی را انتخاب کنید. همچنین ملحفه ها را در مواد شوینده بدون مواد شیمیایی ساخته شده برای پوست های حساس بشویید.

پارچه نخی ونرم

اکثر روتختی‌های کودک از پنبه یا مخلوط پنبه-پلی استر ساخته می شوند. مخلوط های با پنبه بالا یا ملحفه‌های 100٪ پنبه برای نوزادان ترجیح داده می شود، اما در صورت تمایل امتحان کنید. خواب کودک و واکنش او به پارچه های مختلف را کنترل کنید تا متوجه شوید چه چیزی برای او بهتر است. تغییر پارچه های فصلی نیز معمول است. ملحفه‌های پنبه ای فلانل گرما را حفظ می کنند، که برای کودکی که در زمستان متولد می شود ایده آل است، در حالی که ورقه های مخلوط پنبه باعث گردش هوا می شود و کودک را در ماه های تابستان خنک نگه می دارد.

ممنون از این‌‌که تا این لحظه همراه ما بودید؛ امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. حتما قسمت دوم مقاله را در مورد نکاتی که هنگام خرید روتختی نوزاد و تزئین تخت نوزاد باید در نظر بگیرید بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟