3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

پرده اتاق کودک

ممکن است پیاده سازی تمام ایده‌های رنگ آمیزی مورد علاقه شما برای اتاق کودک کار ساده‌ای نباشد، ولی خوب است که بدانید هنگام طراحی اتاق خواب کودک، تقریبا هیچ قاعده و قانونی لازم الاجرا نیست و می‌توان هر سبک، طرح و رنگی را که دوست دارید برای  دکور اتاق کودک خود انتخاب کنید. در واقع در این قسمت از خانه می‌توانید هرقدر که دوست دارید بازیگوش و خلاق باشید و این بدان معناست که رنگ‌های روشن، نقش‌های برجسته و حتی نقاشی‌های دیواری دراماتیک و … همه گزینه‎‌های انتخابی شما هستند. برای خوب جلوه دادن یک پالت رنگی زیبا در دکوراسیون اتاق کودک، برنامه ریزی دقیق و جمع آوری ایده‌ها ونظرات ممکن است بیشتر از حد معمول طول بکشد، بنابراین ما در این مقاله، برای اطلاع از چگونگی انتخاب سایه رنگ، طرح و سبک مناسب رنگ‌آمیزی اتاق کودک، نظرات طراحان داخلی را برای شما گرد آوری کرده‌ایم، با ما همراه باشید.

 

اتاق خواب را با یک نقاشی دیواری به جهان دیگر انتقال دهید

اتاق خواب‌ها مکانی برای تخیل بی حد و حصر هستند. دیوارها کودک شما را ترغیب می کند تا به بیرون از اتاق فکر کند. ساده ترین نقاشی های دیواری  نظیر نقاشی کوه، درخت و … می‌توانند محرکی برای بازی خلاقانه کودک باشد.

مبلمان اتاق کودک را با رنگ آمیزی برجسته کنید

رنگ فقط مخصوص دیوارها نیست. اگر یک سرویس خواب کودک با ظاهر بی روح دارید که می‎‌خواهید آن را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید، قلم‌موی خود را بیرون بیاورید. این روش به ویژه در اتاق کودک که شما محدودیتی برای انتخاب رنگ‌های تند و پرجنب وجوش ندارید، به خوبی عمل می کند. یا می‌توانید فقط یک قطعه‌ی بزرگ از مبلمان اتاق کودک را (مثل تخت کودک) هر رنگی که دوست دارید بزنید و به این ترتیب رنگ و روح را به اتاق کودک خود بیاورید.

 

رنگ‌های مناسب را برای اتاق کودک انتخاب کنید

جودی اسمیت مشاور رنگ در Crown می گوید: “اگر اتاق کودک را تزئین می کنید، رنگ‌های کم رنگ، آرامش بخش تر هستند، هم برای کودک و هم برای والدین. زمینه‌ای از زردهای پاستلی، آبی‌های ملایم، سبزهای گوناگون و صورتی‌های گرم می‌تواند پایه خوبی برای افزودن رنگ بیشتر باشد. همیشه می‌توانید رنگ‌های روشن تری را در نوارها، مربع‌ها یا دیوارهای نقاشی شده به این تزئینات اضافه کنید تا با رشد کودک، فضا کمی سرگرم کننده تر شود.”

یک صفحه‌ی رنگی بر روی دیوار ایجاد کنید

ناتاشا بردلی، روانشناس طراحی داخلی و روانشناسی رنگ Lick Home می گوید: “چه تخت کودک شما تاج داشته باشد یا یک تخت بی تاج باشد،  شما می توانید با افزودن رنگ‌های مشابه یا متضاد به دیوار پشت آن، یک صفحه‌ی رنگی بر روی دیوار اتاق ایجاد کنید. “شما می توانید با رنگ آمیزی رنگین کمان، ابر یا طراحی برخی از اشکال هندسی پشت تخت، فضا را برای کودک کوچک خود بسیار هیجان انگیز کنید. این باعث می شود که از چرت زدن لذت بیشتری ببرد و روال کسل کننده را به یک ماجراجویی واقعی تبدیل می کند.”

 پرده اتاق کودک بیشتر بخوانید: چه رنگی برای اتاق نوزاد مناسب است؟

 

از شابلون برای طراحی دیوار اتاق کودک استفاده کنید

یک انتخاب بسیار مناسب، ارزان، خلاقانه و راحت برای زیباتر کردن اتاق کودکتان طرح دار کردن دیوارهاست. می‌توانید با تکرار یک طرح روی یک زمینه‌ی خوشرنگ، دکوراسیون زیبایی برای اتاق کودکتان طراحی کنید. کافیست یک شابلون ساده بسازید و با استفاده از شابلون و رنگ، این تغییر چشمگیر را در اتاق کودکتان به وجود بیاورید. شابلون‌های ساده‌ای مثل ابر، ماه، ستاره، فرشته، قلب، خرس یا خرگوش یا اشکال هندسی انتخاب‌های مناسبی برای دکوراسیون اتاق کودک هستند. اگر اتاق کودک شما کوچک است سعی کنید از طرح‌های ریز روی دیوار استفاده کنید. اگر رنگ زمینه‌ی دیوارها روشن است از طرح‌هایی با رنگ تند تر و اگر رنگ زمینه دیوار تیره است از طرح‌های روشن استفاده کنید.

 

سرمایه گذاری در هنرهای سبک گرافیکی برای کودکان بزرگتر

برای کودکان بزرگتر و نوجوانان از مجموعه عظیم از هنرهای خیابانی خلاق می‌توانید برای طراحی دیوار اتاق نوجوان خود ایده بگیرید. هنر خیابانی که به آن نقاشی گرافیکی نیز می‌‍‌‌گویند، یک سبک نقاشی دیواری است که صحنه ای خارق العاده از شهر و … را با استفاده از رنگ آمیزی و اسپری رنگ به تصویر می کشد. اگر این کمی از استعدادهای هنری شما فراتر است، در نظر بگیرید که یک هنرمند حرفه ای استخدام کنید تا چیزی سفارشی برای فرزندتان ایجاد کند که بتواند به طراحی آن کمک کند.

سرویس خواب کودک

‌‌

‌‌فضای مطالعه کودک خود را با رنگ منطقه بندی کنید

ساختن یک فضای اختصاصی برای تکالیف هرگز در الویت‌های والدین هنگام طراحی اتاق خواب رویایی کودک نیست، اما اگر به آن توجه کنید خواهید دید که بعداً کودک از شما بابت آن تشکر می کند. برای کمک به ایجاد تمایز بین کار و بازی، از رنگ برای منطقه بندی فضای مطالعه‌ی او استفاده کنید.

خطوط ساده روی دیوار طراحی کنید

با استفاده از چسب های کاغذی پهن، خطوط نامرتبی روی دیوار بکشید. البته این به انتخاب شما بستگی دارد، می‌توانید با استفاده از چسب اشکال هندسی منظم بکشید. بعد از چسباندن چسب‌ها، از دو روش میتوانید استفاده کنید. روش اول و ساده تر این است که کل دیوار را با یک رنگ، رنگ آمیزی کنید، بعد از خشک شدن، چسب ها را از دیوار بکنید و اینگونه دیوار شما طرحدار خواهد بود. روش دوم این است که اشکال مختلف ایجاد شده توسط چسب‌ها را با رنگ های مختلف رنگ آمیزی کنید. بعد از کندن چسب های دیواری با اشکال رنگارنگ و زیبا خواهید داشت. حتی این کار را میتوانید همراه با کودکان و به عنوان یک سرگرمی انجام دهید.

 

دیوارهای خنثی نباید خسته کننده به نظر برسند

انتخاب یک رنگ خنثی که قابلیت تطبیق داشته باشد همیشه گزینه انتخابی خوبی است. برای جلوگیری از یکنواختی و کسل بودن می‌توانید سایر وسایل اتاق کودک را رنگی انتخاب کنید. اگر سلیقه‌های رنگی کودک شما با افزایش سن تغییر می کند، می توانید به راحتی رنگ وسایل بافت را مانند روتختی، مبل و پرده اتاق کودک و فرش را عوض کنید تا اینکه نیاز به رنگ آمیزی کل اتاق نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم خرید بهترین فرش اتاق کودک

‌‌

‌کلام آخر: برای اینکه دکوراسیون اتاق کودک شما خاص باشد می‌توانید از دیوارها استفاده کرده و طرح دلخواه خود را روی آنها پیاده کنید.  شما می‌توانید از تمام رنگ‌های مناظر، حیوانات، گل ها یا هر عکس زیبایی که می‌بینید برای طراحی دکوراسیون اتاق کودکتان ایده بگیرید و آن را روی دیوار اجرا کنید. به رنگ‌های تکراری مثل صورتی برای دکوراسیون اتاق دخترانه و آبی برای دکوراسیون اتاق پسرانه اکتفا نکنید و تلاش کنید خلاقانه ترعمل کنید تا کودکتان فضای جدیدی را تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟