3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

 

این روزها سبک بوهو یا بوهمین استایل، طرفداران نسبتا زیادی پیدا کرده، از این رو ممکن است شما نیز نام آن را شنیده یا حتی از طرفداران این سبک در دکوراسیون، استایل شخصی یا حتی پوشش باشید. بوهو سبکی است انعطاف‌پذیر که قابلیت تلفیق شدن با سبک‌های دیگر را دارد، در انتخاب رنگ‌ها دست شما بسیار باز است و پیوند و وابستگی زیادی با طبیعت دارد که این ویژگی‌ها آن را به سبکی دلنشین برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است. برای طراحی اتاق خواب به سبک بوهو در دکوراسیون در این مقاله با ما همراه باشید:

تاریخچه سبک بوهو

بوهو یا بوهمیان در واقع کولی‌ها یا مهاجرانی بودند که از بوهمیا (منطقه‌ای در کشور چک) کوچ کرده بودند. آنان به دلیل تفاوت فرهنگی با کشورهای مقصد، معمولا سبک پوشش، زندگی و سلیقه‌شان عجیب به نظر می‌رسید. از سوی دیگر، پس از آن در قرن هجدهم میلادی، بعد از انقلاب کبیر فرانسه که تغییرات زیادی در فرهنگ این کشور به وجود آورد، هنرمندان دیگر به مانند قبل، از حمایت اشراف برخوردار نبودند، در نتیجه هنر و هنرمند در فقر فرو رفت. پس از آن بیشتر هنرمندان زندگی عشایری را برگزیدند، به دنبال زیبایی‌های دنیا سفر کردند، سبک زندگی ارزانی در پیش گرفتند و حتی لباس‌های دست دو و نامطابق با مد روز را استفاده کردند. البته در طی سال‌های بعد، این سبک دلیل چهارچوب شکنی، الهام از طبیعت و سبک تلفیقی آن طرفداران خاص خود را پیدا کرد و از ماهیت آمیخته با فقر خود به طور کلی فاصله گرفت.

دکوراسیون اتاق کودکدکوراسیون اتاق خواب زرد و طوسی ترند ۲۰۲۱

‌ویژگی‌های سبک بوهو چیست؟

دکوراسیون به سبک بوهو از دل برمی‌آید و حس گرمی و دنج بودن را به بیننده القا می‌کند. در واقع می‌توان گفت که هنر تلفیق و ادغام بی‌پروایانه‌ی انواع سبک‌ها، بافت‌ها، لایه‌ها، رنگ‌ها و وسیله‌ها در آن جای دارد. برای رعایت این سبک در دکوراسیون دست شما بسیار باز است، زیرا که آن سبکی آزاد در چیدمان دکوراسیون است و به جز موارد معدود که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد شما می‌توانید بُعد هنری روح خود را در این سبک جلوه دهید. از این رو این سبک بی‌قانون و بی‌قاعده، حس لذت، آرامش و استقلال را از خود ساطع می‌کند. شاید به نظرتان برسد که تلفیق این همه از رنگ‌ها، بافت‌ها و لایه‌ها موجب ایجاد آشفتگی بصری در دکوراسیون می‌شود، اما دقیقا همین موضوع نقطه‌ی عطفی در به وجود آوردن زیبایی در این دکوراسیون است.

بوهو استایل و دکوراسیون

بازی با رنگ‌ها

برای داشتن اتاقی به سبک بوهمین، اولین قدم بازی با رنگ‌ها می‌باشد. پالت رنگی در این سبک آزاد است. رنگ‌های محیط طبیعت مثل خاکی، سبزی درختان، آبی دریا و رودها، زرد درخشان خورشید، رنگ گل‌ها و… در این سبک جایگاه ویژه‌ای دارند. هم‌چنین رنگ‌هایی با تنالیته‌ی جواهرات یا گرم و پرانرژی مانند عنابی، آبی کهربایی، ارغوانی، دارچینی، زعفرانی، بنفش سیر، پرتقالیه آتشین و… نیز جلوه‌ای بی‌نظیر به این دکوراسیون می‌بخشند. ممکن است که استفاده از تعداد زیادی رنگ پر انرژی به نظرتان خسته کننده بیاید، اما جالب است بدانید که با وجودی که استفاده از تعدد بافت‌ها، طرح‌ها و رنگ‌ در این سبک مرسوم است اما می‌توان با ترکیب آن با سبک مینیمال جلوه‌ای خاص به آن بخشید، به این صورت که با انتخاب رنگی خنثی و روشن مانند سفید، کرم یا خاکی به عنوان رنگ اصلی و پایه‌ی خود در قسمت‌های اصلی دکوراسیون مانند رنگ دیوارها، مبلمان یا… فضایی دنج و آرامش‌بخش ایجاد کنید. حال می‌توانید از رنگ‌های گرم در انتخاب اکسسوری‌ها مانند شال مبل و تخت، فرش‌، پرده، کوسن‌ها و پاف‌ها استفاده کنید و توازن را از نظر بصری در دکوراسیون ایجاد کنید.

سبک بوهو در دکوراسیون۱۱ ایده کاربردی برای دکوراسیون اتاق کوچک کودکان

‌لایه‌ها، طرح‌ها و بافت‌ها

از آنجایی که این سبک پیوندی عمیق با عناصر طبیعی دارد، وجود سنگ، چوب، حصیر، کنف، پشم و… جز طرح‌ها و بافت‌هایی است که نقش پر رنگی دارد، مثل جایگذاری تندیس‌های چوبی، سبدهای حصیری، کیسه‌های کنفی و شال‌های پشمی. همچنین استفاده از لایه‌های مختلف،‌ انواع بافت‌ها و طرح‌های گوناگون اهمیت زیادی در استایل بوهو دارد. کوسن‌هایی با طرح‌ها و بافت‌های مختلف با ترکیب نقش‌ها و رنگ‌های متفاوت زیبایی خود را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشند. استفاده از چند فرش با طرح و رنگ مختلف روی هم نیز می‌تواند یکی دیگر از جذابیت‌های این سبک باشد. پرده‌هایی چند لایه با طرح گل، مخمل یا رنگی خاص نیز پیشنهاد جذابی برای تزریق روح بوهمین به دکوراسیون شما است.

مبلمان، تزئینات و اکسسوری‌ها

در این سبک از مبلمان، میز و تخت‌هایی با پایه و پشتی کوتاه با شال‌های مبلی و کوسن‌های متعدد و رنگارنگ بر روی آن‌ها یا مدل سرویس خواب سفید استفاده می‌شود. در واقع هر چه اشیاء از نظر ارتفاع بیشتر به زمین نزدیک باشند، قوانین آن بهتر رعایت شده است. به طور مثال پالت‌های چوبی به عنوان تخت در این سبک مرسوم است. اما همواره به خاطر داشته باشید که این سبک ذاتا سبکی ساختار شکن، آزاد و بدون قانون است و حتی با دخیل کردن سبک‌های دیگر در این چیدمان با توجه به سلیقه‌ی شخصی‌تان خدشه‌ای به آن وارد نخواهید کرد. تنها سبک مبلمانی که در این دکوراسیون هیچ جایی ندارد، مبلمان استیل، سلطنتی و رسمی است.

بوهمین استایل

‌همان‌طور که در مقاله‌ی دکوراسیون اتاق خواب بوهو نیز گفته شده به طور کلی اثاثیه در سبک دکوراسیون حالتی وینتیج و قدیمی دارند، البته قدیمی به معنای خراب بودن نیست، بلکه تنها گردی از حال و هوای روزهای گذشته را در خود دارند و برق و جلای نو بودن روی آن‌ها خبری نیست. در واقع تداعی کننده‌ی حس بازگشت به گذشته هستند و هر کدام از آن‌ها حامل داستانی زیبا از روزهای دور را برای بیننده القا می‌کنند. پس برای تهیه‌ی مبلمان و اسباب دیگر می‌توانید به بازارچه‌ها یا مغازه‌ای سر بزنید که وسایل دست دو می‌فروشند. از دیگر زیبایی‌های این سبک می‌توان به اهمیت اکسسوری‌ها اشاره کرد، تزئیناتی مانند مکرومه‌بافی، صنایع دستی از سراسر دنیا، استفاده از شمع، فانوس، آباژورهایی با با رنگ‌های گرم و ملایم و استفاده‌ی بی‌مرز از گیاهان سبز و زیبا در آن جای دارند. با آویزان کردن گیاهان از سقف، جایگذاری آن‌های روی میزها، پشت پنجره و در هر کنج و گوشه‌ای علاوه بر انجام عمل تصفیه هوا، حس طراوت، تازگی و نشاط را به فضا تزریق می‌کند، بدون آن‌که باعث بی‌نظمی در ترکیبات رنگی دکوراسیون شود. گیاهانی مانند انواع کاکتوس، سرخس، سانسوریا، پتوس و… گزینه‌هایی مناسب و راحت برای کسانی هست که در نگهداری گیاهان حرفه‌ای نیستند.

ممنون که تا این لحظه ما را همراهی نمودید،‌ امیدواریم که مقاله‌ی فوق شما را برای چیدمانی خاص و زیبا در سبک بوهو یاری نموده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟