3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

استفاده از اصول فنگ شویی برای ایجاد یک اتاق پرورش دهنده و حمایت کننده برای کودک شما شامل مواردی غیر از تزئین زیبای فضا است. این امر در مورد ابراز عشق، مراقبت و پرستش بی قید و شرط شما نسبت به کودک و همچنین اطمینان خاطر از پشتیبانی شما در طول زندگی است که با هم خواهید داشت. انرژی خوب فنگ شویی در اتاق کودک باعث آرامش، تغذیه و حتی تقویت انرژی کودک شما می‌شود و او را با الهام، هیجان و شگفتی پر می‌کند. برای اینکه بتوانیم از مزایا و اصول فنگ شویی در اتاق کودک بهره ببریم، در درجه اول بهتر است بدانیم فنگ شویی چیست و چگونه می‌توان آن را در اتاق کودک اجرا کرد.

فنگ‌شویی چیست؟

در واقع هنر باستانی مربوط به شرق، مخصوصا چین باستان است. از این هنر برای بالا بردن سلامتی، انرژی، شادی و خلاصه داشتن حس خوب به زندگی استفاده می‌شود.این روش هندسی باستانی بیش از 3000 سال قدمت دارد و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان انرژی خانه خود را متعادل کرد تا سلامت و خوشبختی را برای کسانی که در آنجا زندگی می‌کنند بر اساس رنگ و تنظیمات مکانی تضمین کند. فنگ شویی تلفظ “”fung shway  در لغت به معنای “باد” و “آب” است. در فرهنگ چینی این عناصر با سلامتی و شکوفایی همراه هستند. در نتیجه داشتن فنگ شویی خوب به معنای احساس آرامش در خانه شما است و وقتی نوبت به اتاق کودک می‌رسد، این به معنای یک اتاق خواب است که باعث رشد و خواب مطلوب کودک دلبندتان می‌شود. اما در واقع چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توانید با جابجایی مبلمان یا انتخاب رنگ این فلسفه را در اتاق کودک خود بگنجانید؟ در مصاحبه ای با  “Donna Stellhorn متخصص فنگ شویی، ستاره شناس و نویسنده پرفروش، که تخصص خود را در این زمینه ارائه می دهد گفته شده پنج موردی وجود دارد که باید هنگام ایجاد فضای آرام فنگ شویی در اتاق کودک خود در نظر بگیرید:

  • رنگ آمیزی اتاق کودک
  • دکوراسیون اتاق کودک
  • نورپردازی مناسب
  • محل قرارگیری تخت کودک
  • پرهیز از شلوغی

اتاق خواب کودک

‌رنگ آمیزی اتاق کودک

در ایجاد فضای آرام فنگ شویی در اتاق کودک، رنگ آمیزی عامل مهمی است، زیرا خلق و خو، احساسات و انرژی اغلب تحت تأثیر رنگ قرار می گیرند. ترکیبات رنگ آرام وملایم مانند سبز و آبی، سفید و بژ یا صورتی و زرد خواب را ترغیب می کنند، در حالی که رنگ‌هایی مانند قرمز یا نارنجی از جمله رنگ‌های فعال محسوب می شوند که می توانند کودک شما را بیدار نگه دارند. استلهورن می گوید: “در گذشته از صورتی های کم رنگ و آبی برای نشان دادن جنسیت استفاده می شده است. خدا را شکر این ایده قدیمی از بین رفته است. جالب اینجاست که رنگ صورتی کم رنگ می تواند احساس منفعل تری در ما ایجاد کند و رنگ آبی می تواند ارتباط را تشویق کند. دهه‌های گذشته، والدین می گفتند دختران کوچک آنها در اتاق صورتی کم رنگ آرام و ساکت هستند، در حالی که پسران آنها در اتاق آبی فعال و پرحرف هستند. رنگ زرد با حافظه و احساسات خوب در ارتباط است و این می تواند برای کودک که در حال یادگیری است مناسب باشد. رنگ سبز برای سلامتی و رشد است و انتخاب خوبی برای اتاق کودک در حال رشد است. ” طبیعت پسر بچه‎ها یانگ است. بنابراین افزودن رنگ های آبی و سبز یین در اتاق خواب و یا در سرویس خواب کودک پسرانه، شخصیت او را متعادل می کند.  اگر کودک دختر است (دخترها اساسا یین هستند) رنگ‌های گرم یانگ به آنها اعتماد به نفس می بخشد.

سرویس اتاق نوزادبیشتر بخوانید: اصول کاربردی برای رنگ آمیزی و تزیین اتاق کودک

‌دکوراسیون اتاق کودک

از آنجا که فنگ شویی ریشه در عناصر طبیعی دارد، انتخاب چوب و مواد طبیعی به جای پلاستیک هنگام خرید مبلمان، اسباب بازی و دکور بسیار مهم است (مواد طبیعی مثل پنبه، ابریشم، کتان و بامبو). در انتخاب روتختی، پرده اتاق کودک، فرش و حتی مبل بچگانه و اسباب بازی‌ها به دنبال طرح های متحرک و روان باشید که نشان دهنده عنصر آب در فنگ شویی است. علاوه بر این، هنگام انتخاب دکور استلهورن پیشنهاد می کند ” به تم و موضوعی  که برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک انتخاب می‌کنید پایبند باشید. این نظریه وجود دارد که افسانه‌ای که در کودکی بیشتر از همه دوستش داشتید همان چیزی است که بر زندگی بزرگ‌سالی شما تاثیر می‌گذارد. اتاق خواب دختر کوچولویی که با سرویس خواب کودک دخترانه مدل شاهزاده خانم تزئین شده است ممکن است به او حس سیندرلا یا سفید برفی را بدهد که شاهزاده‎ای برای نجات او خواهد آمد. نقوش و تصاویر طراحی شده طبیعت برای اتاق کودک ایده‌آل است. نقوش حیوانی را با دقت انتخاب کنید و از تصاویر حیوانات وحشی یا درنده حتی در صورت نسخه های زیبا یا کارتونی پرهیز کنید. این روزها بیش از هر زمان دیگری می‌توان از شخصیت‌های داستان و تلویزیون  برای انتخاب تم دکوراسیون اتاق  کودک ایده گرفت.”

اتاق خواب نوزاد دخترانهبیشتر بخوانید: نکات کاربردی دکور اتاق کودک

‌نورپردازی اتاق کودک

در هنگام فنگ شویی اتاق کودک، کلمه کلیدی در مورد نورپردازی “نورطبیعی” است. پزشکان پیشنهاد می کنند تا حد امکان از نور طبیعی استفاده کنید. با این حال، وقتی کودک خواب است، اتاق را تاریک کنید. این به انرژی متعادل فنگ شویی کمک می کند. ترکیب پرده های حریر با پارچه‌های ضخیم برای فیلتر کردن نور مستقیم خورشید در حالی که به آن جلوه می دهد، ایده آل هستند. سعی کنید سطح نور متعادل را در تمام اوقات روز حفظ کنید.استلهورن می گوید: “به یاد داشته باشید، در رحم  مادر نوری وجود ندارد. نوزاد شما بیشتر از نور به تاریکی عادت کرده است. البته با بزرگتر شدن این مسئله تغییر می کند و سپس می توانید یک چراغ خواب اضافه کنید.” این متخصص فنگ شویی همچنین متذکر می شود که در پیروی از فنگ شویی، یک قانون کلی این است که چیز سنگینی را از بالای تخت آویزان نکنید و یا چیزهای سنگین در نزدیکی تخت خواب نداشته باشید، که شامل آویزان کردن لوستر بالای تخت کودک نیز است.

سرویس خواب کودک دخترانه

‌قرار دادن تخت نوزاد

جایی که تخت نوزاد خود را قرار می‌دهید، قسمت بسیار مهمی در دستیابی به فنگ شویی خوب است. تخت کودک خود را از درب دور نگه دارید و با محدود کردن تعداد وسایل برقی نزدیک به تخت، میزان EMF را به حداقل برسانید. (EMF )مخفف میدان الکترومغناطیسی است، یک میدان انرژی ایجاد شده توسط جریان برق از طریق سیم کشی و وسایل الکتریکی. سطح بالای EMF ممکن است در برخی بیماری‌ها و اختلالات خود ایمنی نقش داشته باشد، بنابراین بهتر است تا حد ممکن آنها را محدود کنید. در حالت ایده آل، تخت را کنار دیوار قرار دهید تا طول تخت عمود بر دیوار باشد. تخت خواب کودک را در وسط اتاق بدون تکیه گاه یا زیر پنجره قرار ندهید. استلهورن می گوید: “قانون شماره یک این است که تخت خواب کودک را در کنار هیچ مبلمان بلند و سنگینی قرار ندهید. همچنین از قرار دادن تخت کودک در مرکز اتاق خودداری کنید.” “اگر چیزی از هر جهتی به سمت شما بیاید، خوابیدن را دشوار می‌کند. کودک حداقل در کنار یک دیوار محکم در یک طرف تخت راحت‌تر می خوابد. ”

تخت نوزاد

‌پرهیز از شلوغی

در حالت ایده آل همه ما می خواهیم خانه های ما از آشفتگی و بهم ریختگی عاری باشد و همین تفکر باید دراتاق کودک نیز اعمال شود. Laura Benko نویسنده کتاب “The Holistic Home”  در وب سایت خود خاطرنشان می‌کند که بهم ریختگی فقط از نظر بصری آزاردهنده نیست، “این یک سد پرانرژی  منفی است که مانع بروز بهترین چیزها در زندگی ما می شود. آشفتگی مانع وضوح فکر می‌شود و می تواند از نظر احساسی ما را سنگین کند. ” برای دستیابی به این مهم در اتاق کودک، اسباب بازی ها و سایر وسایل را به جای نمایش یا بیرون گذاشتن در اتاق، در سبد و قفسه‌ها نگهداری کنید.

سرویس اتاق نوزاد

‌کلام آخر: وقتی نوبت به فنگ شویی اتاق کودک می رسد، به حواس خود تکیه کنید. اتاق کودک را به عنوان یک فضای ویژه برای آرامش و پیوند با کوچولوی خود در نظر بگیرید و بگذارید هر پنج حس را درگیر کند. به حس بویایی کودک خود احترام بگذارید. برای تهویه مناسب روزانه پنجره‌ها را باز کنید. در صورت تمایل، رایحه روغن‌های ملایم مانند بابونه، گلاب، وانیل یا اسطوخودوس را اضافه کنید. همه ما به انرژی اطراف خود حساس هستیم و این بیشتر در مورد نوزادانی است که همه چیز را احساس می کنند. فنگ شویی خوب همیشه احساس خوبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟