3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

اتاق کودک

طراحی دکوراسیون اتاق کودک، فقط انتخاب یک تم زیبا و وسایل اتاق کودک نیست. اگرچه درگیر همه آن چیزهای سرگرم‌کننده شدن، هیجان‌انگیز است، اما باید به همان اندازه وقت صرف کنید و مطمئن شوید اتاق کودک یک فضای امن برای او است. بر اساس گزارش Safe Kids Worldwide ، حوادث خانگی سالانه نزدیک به 2 میلیون کودک زیر 4 سال را به اورژانس می‌فرستد. بنابراین باید اقداماتی را در خانه و او اتاق او انجام دهید و محیطی امن برای کودک کوچک خود فراهم کنید. در این مقاله چند نکته ایمنی که باید رعایت کنید، آورده شده است:

هنگام چیدمان وسایل احتیاط کنید

اتاق کودک را طوری چیدمان کنید که مبلمان، پارک بازی و سایر وسایل بلند از پنجره‌ها دور باشند. اگر آن‌ها خیلی نزدیک به پنجره باشد، کودک می‌تواند روی آن رفته و به پنجره برسد. مارتین ایشلبرگر مشاور والدین و بنیانگذار Safe Kids Worldwide می گوید: “کودک می‌تواند از پنجره بالا رفته و از آن سقوط کند. محافظ‌های پنجره را نصب کنید و در صورت امکان پرده‌ی اتاق کودک را بدون آویز و بندهای بلند خریداری کنید.”

 اتاق کودک

‌جعبه‎‌ی اسباب بازی‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید

شورای ایمنی در خانه توصیه می‌کند اسباب بازی‌ها را در سطل‌ها یا جعبه‌های بدون درب قرار دهید. اگر صندوقچه اسباب بازی شما درب دارد، باید یک بازوی مکانیکی فنری داشته باشد که مانع از افتادن درب روی دست کودک شما یا به دام انداختن او در صورت داخل شدن شود.


سیم‌ها و پریزها رو بپوشانید

همیشه محافظ‌های پلاگین را در پریزهای برق استفاده نشده قرار دهید. با قرار دادن در پشت مبلمان یا سرمایه گذاری در کوتاه کننده‌های سیم، سیم‌های برق را از دسترس کودک کوچک خود دور نگه دارید.

حفاظ در نصب کنید

حفاظ دری بخرید که به دیوار یا لولای در پیچ شود (ممکن است حفاظ در ایستاده و نصب نشده در برابر فشارهای یک کودک نوپای مصمم و سمج مقاومت نکند و بیافتد. هرگز از حفاظ‌هایی به سبک آکاردئون با دهانه های V شکل یا الماس شکل استفاده نکنید، طبق کمیسیون ایمنی کالاهای مصرفی ایالات متحده CPSC)) ممکن است سبب خفگی کودک شود.

دکوراسیون اتاق کودک


تخت کودک را به سبک مینیمال دیزاین کنید

در گهواره کودک شما فقط باید دو چیز وجود داشته باشد: یک تشک محکم و یک ملافه تخت. مری-کی اپی رئیس شورای ایمنی خانه می‌گوید: “زیبا و دنج جلوه دادن آن با تعداد زیادی پتو، حیوانات عروسکی و بالش وسوسه‌انگیز است، اما همه آن‌ها خطرات خفگی برای کودکان زیر 1 سال است.” عاقلانه است که از ضربه‌گیرهای تخت کودک (محافظ نرده) نیز پرهیز کنید، یک بررسی تحقیقاتی اخیر در مجله Pediatrics نشان داد که خطر خفگی لنت‌های سپر ایمنی از مزایای آن‌ها بیشتر است.


ایمنی میز تعویض و وسایل بهداشتی کودک

پودر کودک، لوسیون، ژل شستشو حاوی الکل و سایر وسایل را در یک کشو یا در قفسه‌ای خارج از دسترس کودک خود ذخیره کنید. طبق گفته انجمن مراکز کنترل سموم آمریکا، مصرف این مواد خطرناک‌تر از آن است که شما فکر می‌کنید. مصرف مواد آرایشی و بهداشتی، رایج‌ترین نوع مسمومیت در کودکان زیر 6 سال است. از کمربند ایمنی روی میز تعویض استفاده کنید؛ نیچل فلمینگ، متخصص امور عمومی در CPSC می گوید: “کودکان می‌توانند هنگامی که شما نزدیک آن‌ها نیستید از روی آن سقوط کنند.” هرگز کودک را زیر میز تعویض، بدون مراقبت رها نکنید. همیشه یک دست خود را روی کودک نگه دارید. در زیر تخت و میز تعویض، فرش یا موکت نرم پهن کنید.


ایمنی لوازم دکوری را فراموش نکنید

به کارهای هنری سبک بچسبید. در صورت افتادن آینه‌ها یا قاب عکس‌های سنگین، کودک آسیب جدی می‌بیند. از تزئین پرده اتاق کودک با طناب‌های بلند، روبان یا هر چیز دیگری که می تواند خطر خفقان ایجاد کند، خودداری کنید.


نکاتی درباره تزئینات سالم

وقتی صحبت از این عناصر بالقوه خطرناک می شود، هوشیار باشید.

رنگ: رنگ مبتنی بر آب را انتخاب کنید، در حالت ایده‌آل رنگی که حاوی مقادیر کم ترکیبات آلاينده‌های آلی فرارVOC)) باشد یا اصلاً نداشته باشد. پس از رنگ‌آمیزی، به تهویه‌ی مناسب هوای اتاق توجه کنید تا بخارات مضر و بوی رنگ از بین برود.

مبلمان: از خرید مبلمان نئوپان و تخته سه لایه خودداری کنید. آن‌ها ممکن است حاوی فرمالدئید باشند که می‌تواند باعث تحریک بینی و گلو، مشکلات تنفسی و سایر مشکلات سلامتی شود. تخت کودک باید مطابق با استانداردهای روز دنیا و ایمنی کامل باشد. هنگام خرید سرویس خواب نوزاد، علاوه بر ظاهر، باید به کیفیت مواد به کار رفته، ایمنی محصول و جنس آن توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که در گهواره‌ها هیچ پایه بلند تیز یا بریدگی تزئینی در پنل‌های انتهایی وجود ندارد. تشک تخت باید درست مناسب اندازه‌ی تخت باشد و هیچ شکاف و فاصله‌ای نباید بین تخت و تشک باشد تا کودک در آن بلغزد و گیر کند. اطمینان حاصل کنید که حفاظ تخت کودک بیش از 6 سانتی از یکدیگر فاصله ندارند تا سر کودک مابین آن گیر نکند.
مطمئن شوید که تمام پیچ و مهره‌ها و سخت افزارها از جمله گارد، زیر تشک محکم هستند تا از سقوط تخت خواب جلوگیری کنید.


تخت نوزادبهترین جنس سرویس خواب نوزاد و کودک چیست؟

‌کاغذ دیواری: انواع کاغذی یا الیاف طبیعی را انتخاب کنید. وینیل ممکن است VOC ایجاد کند و رشد باکتری را افزایش دهد!
فرش: فرش‌ کودک بهتر است از الیاف طبیعی با کیفیت که حساسیت‌زا نیستند، انتخاب شوند.

این مراحل ایمنی را فراموش نکنید‌

  • از مهاربندها یا لنگرها استفاده کنید تا مبلمان بلند یا سنگین را به دیوار محکم کنید؛ مهم نیست که چقدر ثابت هستند، اگر روی کودک شما بیفتد؛ می‌تواند کشنده باشد.
  • قرار دادن هر چیز سنگینی روی کمد فقط به احتمال وقوع حادثه می‌افزاید. قفل‌های ایمنی را روی کشوها نصب کنید تا کودک شما نتواند آن‌ها را باز کند و از آن‌ها به عنوان “پله” برای بالا رفتن استفاده کند.
  • نصب سنسور هشداردهنده‎ی دود و ردیاب مونوکسیدکربن در خارج از اتاق خواب و در هر سطح از خانه را فراموش نکنید.
  • برای جلوگیری از سوختگی، به جای دستگاه بخور از مرطوب کننده هوای سرد استفاده کنید. برای جلوگیری از رشد باکتری و رشد کپک، آن را مرتبا تمیز کرده و در صورت عدم استفاده خالی کنید.
  • تا زمانی که کودک بتواند روی دست و زانوی خود بلند شود، آویزهای موزیکال، عروسکی وسایر وسایل تزئینی را از تخت کودک جدا کنید.
    مطمئن شوید که کیسه‌های پلاستیکی یا مواد پلاستیکی در تخت کودک یا اطراف آن وجود ندارد.
  • گهواره را از نظر قطعات و اسباب‌بازی‌های کوچکی که کودک می‌تواند آن را داخل دهان خود برده و باعث خفگی شود، بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که چراغ خواب نزدیک پارچه‌ها یا روتختی نیست که بتواند آتش سوزی ایجاد کند.

 کمد کودک

‌کلام آخر: امیدواریم با رعایت نکات ایمنی ذکر شده در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کودک خود بتوانید یک محیط ایمن و راحت برای فرزندتان فراهم کنید. ممنون که ما را در خواندن این مقاله همراهی کردید، لطفا پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟