3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

کودکان آنقدر اسباب‌بازی‌هایشان در جای جای اتاق پخش می‌کنند که حفظ شکل منظم اتاق بچه‌ها می‌تواند یک چالش اساسی باشد. پیدا کردن راهی برای سر و سامان دادن به اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها و… که هم از لحاظ زیبایی‌شناختی و هم از لحاظ کاربردی مناسب باشد، آسان نیست. نکات و ترفندهایی در مورد مرتب کردن اتاق کودک وجود دارد که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید به کودک خود آموزش دهید که دیگر شلخته نباشد و اتاقش را همیشه مرتب نگه دارد. در این مقاله خواهید خواند:

  • چگونگی تشویق کودکان به تمیز کردن اتاق‌هایشان
  • مرتب کردن و ساماندهی آسان فضای اتاق کودک

‌چگونه کودکم را به تمیز کردن اتاقش تشویق کنم؟

مرتب کردن اتاق همیشه به یک جنگ اساسی بین والدین و کودکان می انجامد. والدین احساس می کنند باید نظم و ترتیب را اعمال کنند و از طرفی بچه ها دوست دارند اتاق هایشان نامرتب باشد! مبارزه بالا می گیرد و تهدیدها صورت می گیرد. بچه ها کمی ملاحظه می کنند و والدین همچنان سرزنش می کنند. سرانجام همه حال بدی دارند. گاهی اوقات والدین در خستگی تسلیم می شوند یا اتاق کودک را با ناامیدی مرتب می‌کنند. گاهی اوقات بچه ها این کار را انجام می دهند، فقط برای این که  از سرزنش والدین خلاص شوند! و باز فردا همین داستان تکرار می‌شود.

برای اینکه کودکان خود را تشویق به مرتب نگه داشتن اتاقشان کنید 4 نکته گفته شده را به کار بگیرید:

دکوراسیون اتاق کودک

‌1-مرتب بودن را به یک عادت تبدیل کنید

ایجاد عادت منظم، برخی از قابلیت های پیش بینی و ثبات در زندگی را فراهم می کند. دانستن چگونگی ایجاد و حفظ نظم، کودکان را در جریان چالش‌های زندگی بزرگسالان به خوبی قرار خواهد داد. مرتب کردن تخت خواب ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد، اما اصرار به نظم بخشیدن به بچه ها می آموزد که مسئول وسایل‌شان باشند. وقتی آنها را تشویق می کنیم که برای سازماندهی آنچه برای آنها ارزش قائل هستند وقت بگذارند، ما مفهوم انتزاعی “مسئولیت پذیری” را به آنها آموزش می دهیم.

2-الگوسازی کنید

فراموش نکنید که بچه از والدین الگو برداری می‌کنند و کاری که شما انجام می دهید را یاد می گیرند. پس برای اینکه کودک مرتبی داشته باشید ببینید، آیا خانه ی منظمی دارید؟ چیزهای شخصی خود را مرتب نگه می دارید؟ نسبت به کارهای روزمره خانه داری نگرش مثبتی دارید؟ اگر پاسخ مثبت است ، نیمی از راه را رفته اید.

3-به کودک حس استقلال دهید

کودکانی که احساس می کنند فضایشان متعلق به خودشان است (چه یک اتاق کامل، چه یک گوشه یا یک قفسه) به احتمال زیاد دوست دارند آن را خوب نگه دارند. راه هایی پیدا کنید تا آنها را به نحوه مرتب کردن ظاهر و محل نگهداری اشیا تشویق کند. اینکه به او اجازه می‌دهید تخت خوابش را مرتب کند یا یک قفسه را رنگ کند یا چند ملحفه جدید به سلیقه ی خود بخرد به او حس استقلال و بزرگ شدن می دهد. آنها می توانند جعبه ها و سبد ها را برای نظم بخشیدن به وسایل خود تزئین کرده و یا دیوار اتاق خود را با نقاشی و کار دستی هایشان زیبا کنند.

4-یک چک لیست تهیه کنید

برای کودکان کوچکتر با استفاده از نقاشی و تصاویر و برای کودکان بزرگتر با کلمات ساده، یک چک لیست برای انجام کارهای روزانه تهیه کنید.

  • تخت خود را مرتب کن.
  • لباس های کثیف را در درون سبد قرار بده.
  • لباس ها را آویزان کن.
  • اسباب بازی ها و وسایل را کنار بگذار.
  • کف اتاق خود را جارو کن.

‌مرتب کردن و ساماندهی آسان فضای اتاق کودک

برای مرتب کردن و ساماندهی آسان وسایل اتاق کودک نیاز به فضاهای ذخیره سازی کافی دارید. فضایی برای قرار گرفتن لباس ها، کفش ها، اسباب بازی ها، کتاب ها و … . در ادامه 6 ترفند برای فضای ذخیره سازی مهم و ضروری که برای اتاق کودک مناسب است را ببینید. ایده های سازماندهی اتاق خواب نوزاد را در pinterest  هم میتوانید ببینید.

دکوراسیون اتاق نوجوانترفندهای مرتب کردن انواع اسباب بازی در اتاق کودک!

1-سبدهای قابل حمل

این سبدهای قابل حمل اولین ایده برای نگهداری از اسباب‌بازی‌های کودک شماست. به عنوان مثال می‌توانید از جعبه‌های خالی کادویی برای این منظور استفاده کنید و همواره به مرتب کردن اتاق کودک خود کمک کنید و یا می‌توانید از سبدهای لباس شویی که وجود دارد به عنوان سبدهای اسباب بازی استفاده کرده و وسایل بازی کودک خود را در آن‌ها قرار دهید.

2-قفسه‌های ثابت

راه دیگر برای ایجاد نظم و انضباط در اتاق و مرتب کردن اتاق کودک شما استفاده از قفسه‌هایی ثابت اما کاربردی است. اندازه قفسه‌ها را می‌توان به‌ تناسب وسایل و اسباب‌بازی‌ها انتخاب کرده تا هر وسیله‌ای جای مخصوص خود را در اتاق پیدا کند. می‌توانید از رنگ‌هایی شاد و دوست داشتنی برای سبدها نیز استفاده کرده و با چیدن آن‌ها در قفسه‌ها یک ترکیب رنگ عالی و فضایی متناسب با روحیه کودک خود بوجود آورید. یک پیشنهاد دیگر هم برای جمع و جور کردن اسباب‌بازی‌ها، قرار دادن وسایل موردعلاقه کودک شما در قفسه‌های پایین است تا او به‌ راحتی بتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد و بعد از پایان بازی‌اش آن‌ها را جمع‌آوری کند و البته موقعی که خواست آن‌ها را بردارد نیز به راحتی بتواند خودش اسباب بازی مورد نظرش را از قفسه بردارد.

3-تخت خواب چند منظوره

خرید تخت خواب چند منظوره طوری طراحی شده است که قابلیت تبدیل از تخت نوزادی به نوجوانی را دارد. تخت کودک و نوجوان می‌تواند کاربرد فراوانی را در اتاق خواب کودکان داشته باشد. چنین تخت خوابی در اتاق خواب می‌تواند وسیله‌ای مناسب برای ذخیره‌سازی اسباب‌بازی‌ها را در اختیار شما قرار دهد. این مدل سرویس خوابها معمولا علاوه بر کمد و ویترین در زیر تخت آنها کشو تعبیه شده است و میز تعویض یا صندوق جلوی تخت آنها معمولا چند کشو یا کمد دارد که برای مرتب سازی لباس ها، کفش ها و سایر لوازم کودک را فراهم میکند.

4-سازمان‌دهی تمام اسباب‌بازی‌ها در یک مکان

چنانچه شما قصد دارید تمام وسایل و اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌های فرزند خود را در یکجا سازمان‌دهی و مرتب کنید، ویترین و یا کتابخانه وسیله‌ای مناسب برای اتاق کودک شما است. کتابخانه کودک تنها برای قرار دادن کتاب‌ها نیست، شما می‌توانید به‌ راحتی وسایل بزرگ و عروسکها را در قفسه‌های بالا و اسباب‌بازی‌ها کوچک و خرده‌ریز را در طبقه های پایین دسته‌بندی کنید.

5- پاف مبل راحتی

اگر از شلوغی و به‌ هم‌ریختگی زیاد اتاق کودک خود گریزانید و همواره به فکر استفاده از وسایل چند منظوره به خاطر صرفه‌جویی در فضای اتاق هستید، بهتر است پاف مبل را هم امتحان کنید. این وسیله در عین حال که مکانی مناسب برای نشستن فرزند شماست، وسیله‌ای ایده آل برای ذخیره‌سازی اسباب‌بازی‌های او هم به شمار می‌رود. بنابراین دیگر نیازی به خرید کمدهایی برای اشغال فضای عمودی اتاق ندارید و به‌ راحتی می‌توانید به مرتب کردن اتاق کودک خود بپردازید. در انتخاب اندازه سازمان دهنده وسایل اتاق کودک خود دقت کنید و سعی کنید اندازه آن برای تمام وسایل اتاقش مناسب باشد.

6-شلف اتاق کودک

نمی توان انکار کرد که شلف اتاق کودک یک فضای ذخیره سازی ضروری است. شلف های دیواری برای نمایش اسباب بازی های ارزشمند، آثار هنری یا دور نگه داشتن سایر وسایل گرانبها از دستان کوچک کودک بسیار مناسب هستند.

کلام آخر: کسانی که در شغل و حرفه ی خود موفق هستند، کسانی هستند که می دانند چگونه مردم، پول و مسائل دیگر را مدیریت کنند. آموزش چگونگی مرتب سازی اتاق کودک به تقویت مهارتهای مهم مثل منظم بودن، مسئولیت پذیر بودن، استقلال پذیری و … کمک می کند. به کودکان خود نظم و ترتیب و سازماندهی فضای اتاق خود را آموزش دهید تا در آینده از موفقیت شغلی آنها اطمینان حاصل کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟