3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

یافتن ترفندهایی برای مرتب سازی انواع اسباب بازی‌های اتاق کودک همیشه یک چالش اساسی برای مادرها است. خواه در حال مرتب کردن اتاق بازی، اتاق کودک نوپا یا حتی اتاق کودک خردسال باشید، سازمان دهی برای تمیز و مرتب نگه داشتن اتاق آن‌ها از اهمیت بالایی برخودار است. در این مقاله 10 مورد از بهترین ترفند‌های مرتب کردن وسایل اتاق کودک ارائه شده است.

1. اسباب بازی‌های قدیمی و شکسته را جمع آوری کنید

اولین قدم برای سازماندهی موفقیت آمیز اتاق بازی، کم کردن موجودی اسباب بازی‌ها است. اسباب بازی‌های خراب و یا شکسته را دور بریزید. سپس، از فرزندان خود بخواهید تا اسباب بازی‌هایی را که دیگر مناسب سن آنها نیست یا دیگر با آنها بازی نمی کنند، جمع آوری کنند. آنها را درگیر روند کار کنید و از آنها بپرسید آیا دوست دارند که برخی از اسباب بازی‌های خود را به کودکان دیگری که ممکن است به آن نیاز داشته باشند، اهدا کنند. هنوز هم خیلی اسباب بازی دارید؟ Nicole Johnson  مشاور خواب  از سایت The Baby Sleep و مادر دو فرزند می گوید: “بهتر است که حدود نیمی از اسباب بازی‌ها را درون جعبه و دور از دسترس کودک قرار دهید. وقتی اسباب بازی‌ها برای کودک خسته کننده و تکراری شد، جعبه اسباب بازی‌های “جدید” را بیرون بیاورید و اسباب بازی‌های “قدیمی” را درون جعبه بگذارید. این باعث می شود اسباب بازی‌ها جدیدتر و هیجان انگیز باشند.”

2. از سطل‌های بدون در استفاده کنید

یکی از بهترین ایده‌های مرتب کردن اتاق کودک، استفاده از سطل‌های بدون در است. هنگامی که کودک شما در جستجوی یک اسباب بازی خاص است، می تواند محتوای سطل‌های بدون در را ببیند بدون اینکه لازم باشد همه محتویات آنها را بیرون بریزد. فقط یادتان باشد که از سطل‌های در دار استفاده نکنید، زیرا ممکن است انگشتان کودک لای درب این سطل ها بماند. طبق گفته های Emily Counts از The Small Stuff Counts “مرتب کردن اتاق کودک با استفاده از سطل های باز یا سبد، ساده ترین و سریعترین راه تمیز کردن اتاق کودک در پایان روز است” او می گوید: “هدف من ایجاد سیستم های ذخیره سازی است که نگهداری آن برای همه آسان باشد و به بچه ها کمک می کند ببینند دقیقاً چه اسباب بازی‌هایی را دارند که بیرون بیاورند و بازی کنند. سطل‌ها و سبدها برای نگهداری اسباب بازی بسیار مناسب هستند.”

3. “خانه‌ای” برای اسباب بازی‌های مورد علاقه کودک ایجاد کنید

هر کودک اسباب بازی مورد علاقه خود را دارد. چرا خانه‌ای کوچک برای اسباب بازی هایش به او نمی دهید؟ از جعبه‌های مخصوص نگهداری اتومبیل‌های اسباب‌بازی استفاده کنید. این جعبه‌ها طوری طراحی‌شده‌اند که می‌توانند تعداد زیادی ماشین اسباب بازی را در خود نگه دارند.

  • ایجاد خانه ای برای اسباب بازی‌های خاص آنها باعث می شود که فضای اتاق  نه تنها برای کودک جالب باشد بلکه مرتب هم بماند.
  • برای بازی‌های کارتی یک نگهدارنده و ظرف مخصوص داشته باشید.
  • اگر در بین اسباب بازی‌های کودکتان تاس و مهره‌های کوچک است حتما مواظب کودک خود بوده و به او یاد دهید که این مهره‌های کوچک را در دهان خود قرار ندهد.

دکوراسیون اتاق کودک

‌4. از برچسب‌های متحرک استفاده کنید

برچسب ها یک روش عالی برای مشخص ماندن جای هر اسباب بازی در زمان تمیز کردن است. با این حال، از آنجا که انتخاب اسباب بازی کودکان اغلب با رشد آنها تغییر می کند، حتماً از برچسب هایی استفاده کنید که به راحتی قابل تغییر یا حذف هستند، به این ترتیب می توانید از ظرف‌های ذخیره سازی خود در طول سال، استفاده مجدد کنید. علاوه بر این، افزودن تصاویر به برچسب ها یکی دیگر از راه های عالی برای تمیز نگه داشتن اتاق کودک است. همیشه یادآوری عکس‌ها از کلمات ساده‌تر بوده است. بنابراین از برچسب‌های عکس‌دار به‌ منظور یادآوری مکان اسباب‌بازی‌ها برای کودکتان استفاده کنید تا خود به مرتب کردن اتاقش بپردازد. Emily Counts می گوید: “من دوست دارم برچسب‌هایی با تصاویر اضافه کنم تا بچه‌های کوچکتر بدانند هر سطل و جعبه، مخصوص کدام اسباب بازی است و به این ترتیب می توانند به تمیز کردن اتاقشان کمک کنند.”

5. برای ذخیره قطعات کوچک برنامه داشته باشید

لگوها و سایر اسباب بازی‌ها با قطعات کوچک نیاز به سیستم‌های سازماندهی شده مخصوص به خودشان دارند. برای کودکان کوچکتر، یک ظرف بزرگ را فقط به ذخیره سازی لگوها اختصاص دهید، به این ترتیب آنها پس از اتمام کار می توانند قطعات را به راحتی جمع و  درون ظرف بریزند. کودکان بزرگتر ممکن است بخواهند لگوها را بر اساس رنگ و اندازه مرتب کنند، در این صورت یک قفسه برای قطعات لگوی آنها اختصاص دهید.

6. یک کتابخانه در اتاق کودک ایجاد کنید

به کودک کوچک خود مکانی سازمان یافته برای مطالعه در اتاقش اختصاص دهید. نگهداری کتابها به صورت ایستاده و در قفسه‌های چشم نواز کتابخانه، انتخاب کتاب بر اساس عناوین مورد علاقه را، برای کودک آسان می کند و به مرتب سازی کتاب‌ها و اتاق کودک کمک بزرگی می‌کند.

7. فضای ذخیره سازی مناسب کودک را انتخاب کنید

اگرچه قفسه‌های بلند و شلف‌ دیواری اتاق کودک باعث صرفه جویی در فضای کف می شوند، اما همچنین مانع بزرگی برای تمیز کردن اتاق توسط خود کودک می شوند. فضای ذخیره سازی اتاق را با قفسه های کوتاه و باز انتخاب کنید که دسترسی به آن برای بچه ها آسان باشد. به خاطر داشته باشید برای ایمنی باید کمد بچه و ویترین را به دیوار متصل کنید.

دکوراسیون اتاق نوزادنکاتی درباره نظافت راحت اتاق کودک

‎‌

‌8. وسایل حساس را از دسترس کودک دور نگه دارید

در حالی که ایده‌های قابل دسترس برای سازماندهی وسایل اتاق کودک برای برخی از اسباب بازی‌ها و لباس‌های کودک مهم است، اما موارد دیگر مانند رنگ، چسب، خمیر بازی و … باید از دسترس کودک کوچک شما دور بمانند. برای جلوگیری از خرابکاری های فاجعه بار در اتاق کودک، لوازم هنری و وسایل کاردرستی را در جایی نگه دارید که فقط شما می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید.

9. از سبد لباسشویی استفاده کنید

سبدهای لباسشویی جایگزین بسیار مناسبی برای سطل‌ها و یا جعبه های اسباب بازی گران قیمت است. از این سبدها برای جمع آوری کتاب، حیوانات پارچه‌ای و مرتب سازی سایر اسباب بازی‌های کودک می‌توان استفاده کرد.

 10. بازی تمیزکاری را با کودکان انجام دهید

Mary Poppinsمی گوید: “در هر کاری که باید انجام ‌شود، یک عنصر سرگرمی وجود دارد.” این به زمان مرتب کردن اتاق کودک نیز برمی‌گردد. هنگامی که یک سیستم سازماندهی برای مرتب کردن اتاق کودک ایجاد کردید، با بازی آنها را تشویق به مرتب کردن اتاقشان کنید. نیکول جانسون می گوید: “برای کودکان رقابتی مانند پسرم ، یک” مسابقه “می تواند مفید باشد. “به عنوان مثال ، ممکن است بگویم … شرط می بندم که قبل از اینکه اسباب بازی های خود را تمیز کنی می توانم شام را تمام کنم. آماده؟ 3-2-1 برو! ”

سرویس خواب کودکبا این راهکارها فرزند مسئولیت پذیری داشته باشید

 

کلام آخر:  وقتی نوبت به مرتب سازی اتاق کودک می‌رسد حتما کارهای سبک و کوچک را به کودک بسپارید. با این کار نه تنها اتاق کودک زودتر تمیز خواهد شد، بلکه کودک استقلال و مسئولیت پذیری را می آموزد. مهمتر از همه، عادت دادن بچه‌ها به مرتب بودن، بهترین راه حل برای تمیز و مرتب نگه‌داشتن اتاقش در طولانی مدت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟