3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

اکسسوری اتاق نوزاد

نور برای هر فضایی ضروری است، اما در اتاق خواب و اتاق بازی کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار است. شما باید مطمئن شوید که اتاق آن‌ها تا آن‌جا که ممکن است نور کافی دریافت می‌کند تا آن‌‎ها بتوانند با خیال راحت در اتاق حرکت کنند و فعالیت‌های خود را انجام بدهند! اتاق کودک و نوجوان عملکردهای متفاوتی دارد، زیرا محیط بازی، خلاقیت، تکالیف، معاشرت با دوستان و خواب است. بنابراین، در این مقاله ما نکات مهم نورپردازی اتاق کودک و نوجوان را به همراه انتخاب روش‌های مناسب نورپردازی که همه این نیازها را پوشش می‌دهد و به‌طور همزمان اتاقی را ایجاد می‌کند که فرزند شما در آن احساس امنیت می‌کند و دوست دارد که ساعت‌های زیادی را در آن بگذراند، ارائه می‌دهیم.


نورپردازی عمومی خوب

داشتن نور مناسب سقف در هر یک از اتاق‌های خانه مهم است و البته این امر در مورد اتاق کودک نیز صدق می‌کند، زیرا کودکان اغلب با اسباب بازی‌های کوچک روی زمین بازی می‌کنند. در اینجا، بهتر است یک لوستر اتاق کودک یا یک لامپ سقفی نصب کنید، زیرا این نوع نورپردازی، نور را در تمام اتاق پخش می‌کند. لامپ و لوسترهم‌چنین نزدیک سقف قرار دارد، به این معنی که هنگام بازی کودکان فضای غیر ضروری را اشغال نمی‌کند. اگر فضای کافی در اتاق وجود دارد، می‌توانید از یک لوستر تزئینی برای تامین نور عمومی استفاده کنید. لوستر تزئینی در ظاهر اتاق فرزند شما تغییر بزرگی ایجاد می‌نماید. آویزها و لوستر اتاق کودک در همه اشکال و اندازه‌ها وجود دارند. با این حال، ممکن است ایده خوبی باشد که یک آویز بدون شید مات انتخاب کنید؛ زیرا سایه کمی از نور را فیلتر می‌کند. بنابراین، برای نورپردازی اتاق خواب کودک و نوجوان لوسترهایی که در سراسر اتاق نور را منتشر می‌کنند، ترجیح داده می‌شود. برای اتاق خواب نوزاد اگر سوئیچ کم‌نور یا لامپ هوشمند با قابلیت تنظیم نور را نصب کنید تا بتوانید نور را در طول شبانه روز و خواب او تنظیم کنید بهتر است.

اکسسوری اتاق نوزاد

‌نورپردازی چند جانبه

چراغ گیره‌دار، راه حل مناسبی برای اتاق کودک و به خصوص اتاق خواب نوجوانان است؛ زیرا بسته به مکان مورد نیاز به راحتی می‌توانید آن را در اتاق جابه‌جا کنید. چراغ‌های گیره‌دار را می‌توانید روی یک طاقچه، قفسه، میز یا کتابخانه قراردهید.

چراغ مطالعه کودک


چراغ‌‌های دیواری

لامپ‌های دیواری به ایجاد فضایی دنج در اتاق کودک شما کمک می‌کند. انتخاب یک چراغ دیواری قابل تنظیم برای قرار دادن کنار تخت ایده خوبی است، زیرا این امر باعث می‌شود از آن به عنوان چراغ مطالعه استفاده شود. و شاید هم‌چنین یک لامپ دیواری را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم نور را دارد، به طوری که می‌تواند هم برای خواندن داستان‌های قبل از خواب و هم به عنوان چراغ خواب استفاده شود.

چراغ دیواری


چراغ مطالعه رومیزی

کودکان و نوجوانان برای انجام تکالیف، نقاشی یا انجام سایر فعالیت‌های خلاقانه و… به نور مناسب در میز خود نیاز دارند. بنابراین، چراغ مطالعه رومیزی برای میز کودک و نوجوان شما ضروری است. توصیه می‌کنیم از چراغ‌های مطالعه‌ای که نور مستقیم را ارائه می‌دهند استفاده کنید که به راحتی می‌توانید با کج کردن نور آن را تنظیم کنید.

چراغ مطالعه رومیزی

آباژورهای جذاب

آباژورها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف با شیدهای زیبا یک ویژگی تزئینی به اتاق فرزند شما می‌بخشند. اگر آن را برای کنار تخت کودک انتخاب می‌کنید، پایه چوبی را انتخاب کنید تا از شکستگی آن و ایجاد خطر برای کودک پیشگیری کنید. شید آن‌ها هم‌چنین به جلوگیری از تابش نور از لامپ‌های برهنه کمک می‌کنند. هرچه شید روشن‌تر باشد، نور بیشتری از طریق آن عبور می‌کند. در دکوراسیون اتاق خواب کودک، اگر گوشه‌ای دنج با صندلی راک یا مبل راحتی طراحی کرده‌‌اید، شاید بتوانید با قرار دادن یک آباژور یا چراغ ایستاده در کنار آن، هم اتاق را تزئین کنید وهم نور خواندن خوبی را فراهم کنید.


نورپردازی اتاق نوزادنکات مهمی که درباره میزان نور و روشنایی اتاق کودک خود باید بدانید


از چراغ‌های تزئینی استفاده کنید

کودکان عاشق اشکال و رنگ‌ها هستند و این باعث می‌شود دکوراسیون با لامپ‌های تزئینی در اتاق کودک ضروری باشند. چیزی که در مورد طراحی نورپردازی کودکان مهم است این است که با کمی خلاقیت می‌توانید شخصیت خاصی را اضافه کرده و تخیلات فرزندان خود را به آتش بکشید. لامپ‌های تزئینی، تخیل را در کودکان پرورش می‌دهند و به ایجاد یک فضای سرگرم‌کننده و دنج کمک می‌کنند.

دکوراسیون اتاق کودک


لامپ‌های LED را انتخاب کنید

رعایت نکات ایمنی در اتاق کودک و نوجوان شما بسیار مهم است، بنابراین ما لامپ های LED را در اتاق کودکان توصیه می کنیم، مزایای لامپ های ال ای دی نسبت به سایر لامپ ها بسیار زیاد است. آنها به اندازه زیاد حرارت تولید نمی کنند و داغ نمی‌شوند و به این ترتیب از سوختن فرزند خود جلوگیری می کنید. روشنایی LED از نظر مصرف برق نیز ارزانتر است و بنابراین می توان از آن برای روشنایی در شب استفاده بهینه کرد.

لامپ های LED

نورپردازی طبیعی

انتخاب پوشش‌های مناسب پنجره می‌تواند به میزان نوری که وارد اتاق می‌شود کمک کند. پرده یا کرکره‌ای را انتخاب کنید که هر موقع خواستید مانع از ورود نور طبیعی به اتاق آن‌ها می‌شوند. پرده‌ها را در طول روز به خوبی کنار زده تا هرچه بیشتر نور طبیعی وارد اتاق شود. پرده‌های نامناسب شما را از کنترل سطح نور طبیعی که وارد اتاق می‌شود خارج می‌کند، که برای چرت زدن و زمان خواب ضروری است. خواب کودکان به خصوص نوزادان می‌تواند به راحتی با نور طبیعی مختل شود.

دکوراسیون اتاق کودک


نورپردازی اتاق خواب نوجوان

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان این موارد را در نظر بگیرید. روشنایی اتاق خواب نوجوانان می‌تواند مشکل باشد. هنگام انتخاب یک لوستر دائمی برای سقف، مهم است که طرحی را پیدا کنید که شیک اما سازگار باشد؛ زیرا اتاق خواب از اتاق خواب نوجوان شما به مرحله بعدی خود بعد از رفتن به دانشگاه و فراتر از آن تبدیل می‌شود. این یک فرصت سرگرم‌کننده برای درخشش سبک نوجوان شما است. می‌توانید چند لوستر کوچک و زیبا را به صورت گروهی آویزان کنید تا تأثیر زیادی در فضای آن‌ها ایجاد کند. افزودن چراغ رومیزی به یک یا هر دو طرف تخت، یک ایده‌ی عالی برای طرح روشنایی اتاق خواب نوجوانان است. چراغ خواب برای کسانی که دوست دارند قبل از خواب بخوانند، بنویسند یا نقاشی کنند بسیار مناسب است. آن‌ها هم‌چنین یک ابزار عالی برای صبح‌های زود مدرسه هستند، کمی نور برای بیدار شدن و بلند شدن از رختخواب مفید است. نوجوانان ساعاتی از زندگی روزمره خود را صرف مطالعه، انجام تکالیف و مطالعه برای آزمون می‌کنند. داشتن نور مناسب برای این کارها، برای کاهش فشار چشم و ایجاد یک منطقه کاری دلپذیر بسیار مهم است.

مبلمان اتاق نوجوان

‌کلام آخر: نورپردازی یکی از مهم‌ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی است. در واقع بدون یک نورپردازی زیبا و کاربردی، هیچ طراحی دکوراسیونی کامل نیست. هنگام نورپردازی اتاق کودک و نوجوان هم به کاربردی بودن آن فکر کنید وهم خلاقیت به خرج دهید و رویای خود و فرزندتان را دنبال کنید! این قسمت بیشتر به ذوق شما مربوط می‌شود تا به اطلاعات فنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟