3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

همه والدین می‌خواهند فضای شخصی بچه‌های خود را به بهترین شکل تزئین کنند. آن‌ها ساعت‌ها برای انتخاب مناسب ترین طرح‌ها و لوازم جانبی اتاق کودک وقت می‌گذرانند. پنجره شاید برای بزرگسالان منبع تهویه و نور باشد اما برای کودکان، پنجره‌ها تفسیر دنیای بیرون هستند. مهم است که هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کودک، روانشناسی و ایمنی کودکان را در نظر داشته باشید. دراین مقاله نکاتی را که برای انتخاب پرده اتاق کودک باید در نظر بگیرید را برایتان ارائه داده ایم.

متریال و جنس پرده اتاق کودک

جنس پرده‌ی اتاق کودک یکی از فاکتورهای اساسی در دکوراسیون اتاق نوزاد و کودک است. در انتخاب جنس پرده دقت کنید که از مواد شیمیایی سمی در پارچه‌ی پرده استفاده نشده باشد و همچنین کودک شما به آن آلرژی نداشته باشد. تهیه پرده‌ با الیاف طبیعی توصیه می‌شود. در هرصورت اطمینان حاصل کنید که پارچه هایی که انتخاب می‌کنید سبک و بادوام هستند. از آنجایی که پرده اتاق کودک باید مرتباً تمیز شود، با انتخاب پرده‌ی سبک و بادوام شستشوی آن به راحتی انجام می‌شود. از پارچه‌های ضخیم و کلفت در اتاق‌هایی که نور زیادی دارند استفاده کنید. رنگ‌های روشن را انتخاب کنید. رنگ‌های تیره، مضامین و سایه‌هایی را انتخاب نکنید که اتاق کودک را به یک فضای تاریک و خفه تبدیل کنید. سایه‌هایی را انتخاب کنید که برای روز و همچنین عصرها مناسب باشند. سایه‌هایی که انتخاب می‌کنید باید روشن و جذاب باشند. کودکان اتاق‌های روشن را دوست دارند. پرده‌هایی را انتخاب کنید که مانع ورود نور کافی به اتاق کودک نشود.

دکوراسیون اتاق کودک

‌‌

‌‌‌‌پرده اتاق کودک باید سرگرم کننده باشد

والدین معمولا هنگام انتخاب پرده فقط به زیبایی آن توجه می‌کنند و از جنبه‌ی سرگرمی آن چشم پوشی می‌کنند در حالی که این یکی از مهمترین ویژگی‌ها در انتخاب پرده ‌ی اتاق کودک است. پرده‌هایی را انتخاب کنید که فرزندان شما را خوشحال می‌کند.

ایمنی کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است

رعایت این مورد در ایده در طراحی دکوراسیون اتاق کودک بدون شک مهمترین معیار است. کودکان کوچک معمولاً هنگام ایستادن یا راه رفتن ممکن است پرده را بکشند و در چنین حالتی نصب پرده‌های سبک بهترین انتخاب است. همچنین، پرده اتاق کودک نوپا نباید جزئیات یا تزئینات اضافه داشته باشد که برای کودک خطرساز باشد. از نصب محکم چوب پرده و قاب پرده اطمینان حاصل کنید. برای تزیین پرده ‌ی اتاق کودکان بزرگترمی توانید از پاپیون‌های پف دار، اشیاء تزیینی زرق و برق دار، اسباب بازی های کوچک، گل‌ها و روبان استفاده کنید. حتی اگر یک پرده ی زبرا، فانتزی و یا کرکره ای برای اتاق کودکتان نصب کرده اید می توانید در انتهای طناب‌های ریلی(مخصوص بالا و پایین بردن) و یا میله نگهدارنده پرده از این اشیاء تزیینی استفاده کنید.

تخت خواب کودک

‌‌‌

‌سایز پرده

اندازه و سایز پرده معمولا به اندازه‎ی پنجره بستگی دارد. با این حال، گاهی والدین و طراحان داخلی آن را متناسب با دکوراسیون اتاق کودک و سلیقه‌ی شخصی خود در نظر می‌گیرند. مثلا برای پنجره‌های کوچک پرده‌های بلندتر انتخاب می‌کنند تا اتاق زیباتر به نظر برسد.

‌‌‌‌

سراغ بافت های نازک بروید

برخلاف پرده‌های اتاق بزرگسالان، پرده ی اتاق کودکان نیازی به طرح و بافت پیچیده ندارند. از انتخاب پرده های بسیار کلفت و ضخیم خودداری کنید. پرده های نازک با جنس حریر و تور انتخاب‌های خوبی هستند.

شکل ها و طرح های جذاب روی پرده‌ها

هنگام دکوراسیون اتاق کودک، انتخاب یک پرده ساده کافی نیست. تعادل ظریف بین سبک و عملکرد به شما کمک می کند تا تخیل کودک شما بیدار شود. بچه‌ها از هرچیزی که در اطرافشان است یاد می گیرند. طرح‌ها و چاپ‌ها را ساده و در عین حال جذاب انتخاب کنید تا کودکان بتوانند یاد بگیرند و نوآوری های خود را انجام دهند. مانند انتخاب پرده با اشکال هندسی ساده.

سن و جنسیت فرزند خود را در نظر بگیرید

هنگام انتخاب پرده برای اتاق کودک ، لازم است جنسیت و سن کودک را در نظر بگیرید. پرده هایی که برای کودک 2 ساله مناسب هستند ممکن است برای یک کودک 5 ساله یا نوجوان جذاب نباشد. کودکان نوپا رنگ‌ها و الگوهای روشن را دوست دارند در حالی که کودکان کمی بزرگتر شخصیت های کارتونی را ترجیح می دهند. در مورد نوجوانان، بهتر است از خود آنها بخواهید که برای پرده اتاقشان ایده بدهند. در مورد جنسیت نیز همین طور است که دختر و پسر سلیقه بسیار متفاوتی دارند. طراحی اتاق کودک باید منعکس کننده‌ی شخصیت کودک باشد. بنابراین انتخاب پرده ای با الگو و طرح متناسب با شخصیت کودک نیز از اهمیت بالایی برخودار است. پرده‌ اتاق خواب پسرانه باید با روحیه و هیجانات درونی پسر بچه‌ها سازگار باشد. مدل‌های پرده پسرانه با الگوهایی مانند شخصیت‌های ابر قهرمانی، اتومبیل، هواپیما، کشتی و تم‌های ورزشی و… در بازار موجود است. انتخاب طرح‌های پرنسسی، باربی، گلهای رنگارنگ ، پروانه و رنگ صورتی پرده اتاق خواب دخترانه بیانگر روحیه ظریف و لطیف دختران است.

پرده اتاق نوجوانمدل پرده‌های جدید اتاق خواب پسرانه نوجوان

‌‌

‌‌برای تقویت جلوه پرده، قاب و چوب پرده‌ی زیبا را انتخاب کنید

قاب پرده در بالای پنجره و معمولا نزدیک سقف قرار می گیرند و چوب پرده زیر آن نصب می‌شود. با انتخاب طرح های جذاب قاب جلوه‌ی بیشتری به پرده و دکوراسیون اتاق کودک خود ‌ببخشید.

رنگ‌ پرده و دیوار

در انتخاب رنگ پرده برای اتاق کودک حتما توجه داشته باشید که رنگ پرده با رنگ سرویس خواب، کمد، مبلمان، دیوار و کف هماهنگی داشته باشد. اگر دیوارهای اتاق خنثی است، نصب پرده‌های رنگی می توانند جذاب باشند. برای اتاق‌هایی با دیوارهای رنگی، پرده‌های سفید و ساده ایده آل هستند. اگر دیوارها با رنگ آمیزی روشن یا با کاغذ دیواری طراحی شده اند، دیوارها را با پرده های متناسب و ساده تعریف کنید زیرا این دیوارها دیگر به تزئینات اضافه نیاز ندارند. برای دیوارهای ساده، رنگ متضاد یا پرده‌های چاپی را اضافه کنید.

مبلمان اتاق کودک

‌‌

‌ترکیب و مطابقت

بهتر است به دنبال یک پرده ضخیم مانند مخمل و ساتن به عنوان پرده ی رویی باشید و آن را با یک پرده سبک و نازک مانند حریر و تور در زیر ترکیب کنید تا تعادل برقرار شود. همچنین برای اتاق کودک می توانید یک پرده‌ی چاپ شده را انتخاب کنید و آن را با یک پرده غیر چاپی سبک مطابقت دهید.

پرده را با سایر منسوجات اتاق مطابقت دهید

یکی از محبوب ترین ایده های پرده تطبیق پارچه پرده با پارچه های دیگر وسایل اتاق مانند روکش بالش، کوسن، روتختی و غیره است. این پرده‌ها به صورت سفارشی طراحی می شوند.

پرده اتاق خواب دخترانه

‌‌

‌‌با فرزندان خود مشورت کنید

کودکان در حال رشد دوست دارند برای طراحی و تزئین اتاقشان از آن‌ها مشاوره گرفته شود. بگذارید فرزندانتان نظر بدهند و از آن‌ها ترجیحاتشان را بخواهید. به هر حال، این اتاق آن‌ها است.

کلام آخر: هنگام انتخاب پرده در نظر گرفتن سبک دکوراسیون اتاق کودک مهم است، پرده هایی را انتخاب کنید که دکوراسیون را تکمیل کنند. به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب پرده اتاق کودک، نظر و علایق کودک را در نظر بگیرید و جذابیت فضای ویژه کودک را افزایش دهید. برای انتخاب مدل های جدید و شیک از pinterest ایده بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟