3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

تخت خواب کودک

کودکان خیلی زود رشد می‌کنند و نیازهای آن‌ها زودتر از چیزی که تصور می‌کنید تغییر می‌کند. اتاق کودک مکانی است که کودک کوچک شما می‌تواند در آن احساس استقلال کند و از وقت گذرانی لذت ببرد. بنابراین هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کودک، برقراری تعادل مناسب بین سرگرمی، عملکرد و فراهم آوردن مکانی برای بازی و یا استراحت، خواندن و یادگیری، پرورش مهارت‌های جدید و خوابیدن، نه تنها به نفع کودک شما خواهد بود بلکه به معنای کاربردی بودن این طراحی در طی سال‌های رشد او خواهد بود. در این مطلب چند قانون اصلی که برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک سرگرم کننده و کاربردی را باید بدانید، با شما به اشتراک می‌گذاریم.


1- همیشه خارج از چارچوب فکر کنید

قطعات ذخیره‌سازی مبلمان (کمد، قفسه و شلف دیواری) غالباً نادیده گرفته می‌شوند، در صورتی که این وسایل به راحتی آشفتگی و شلوغی اتاق را پنهان می‌کنند و به ساماندهی وسایل و لباس‌ها و در نهایت مرتب ماندن اتاق کمک می‌کنند. هنگام انتخاب و چیدن دکوراسیون، باید هدف خود را تزریق شخصیت و سرگرمی به اتاق خواب کودک خود قرار دهید؛ زیرا نه تنها ظاهر اتاق را دگرگون می‌کند، بلکه الهام‌بخش کودک شما برای بروز و پروش خلاقیت درونی او نیز می‌شود. Anne-Laure مدیر برند جهانی کمپانی مبلمان Maisons du Monde می‌گوید: “پاتختی کنار تخت، شلف‌های دیواری، قفسه‌های بالای میز تحریر یا حتی چند سطل، ذخیره‌سازی ساده را با الهام از موضوعات مورد علاقه کودک، انجام دهید!” او پیشنهاد می‌کند که فضای ذخیره‌سازی سرگرم کننده حتی به آن‌ها الهام می‌دهد تا بعد از بازی اتاق را مرتب کنند.

تخت خواب کودک


2. اطمینان حاصل کنید که فضای خلاقیت وجود دارد

Anne-Laure توضیح می‌دهد که طراحی اتاق کودک به عنوان مکانی که خلاقیت و بازی او را جرقه بزند، برای رشد و نمو او بسیار مهم است و بنابراین احاطه کردن او با اسباب بازی و وسایل سرگرمی کافی نیست. “تخت کودک پسر را طوری انتخاب کنید که او را به ماجراجویی تشویق کند. با تزئین سرویس خواب کودک دختر به شکل شاهزاده خانم‌ قصه‌ها و نصب تور بالای تخت، تخیلات او را پرورش دهید. انتخاب مناسب مبلمان اتاق کودک نه تنها آن‌ها را به دنیای مختلف می‌برد، بلکه به رشد خلاقیت آن‌ها کمک می‌کند.”


تخت خواب کودک پسرانهنکاتی درباره نظافت راحت اتاق کودک


3. بگذارید شخصیت آن‌ها بدرخشد

هنگام طراحی اتاق خواب کودک، گاهی اوقات می‌توان از جزئیات رنگارنگ و شخصی به نفع عملکرد چشم‌پوشی کرد، اما اضافه کردن چند اکسسوری آسان و مقرون به صرفه می‌تواند این مسئله را حل کند. در این زمینه توصیه طراحان دکوراسیون این است که اولا اطمینان حاصل کنید که کودک خود را درگیر این روند کنید تا شخصیت وی واقعاً بدرخشد. این می‌تواند نصب یک قاب و تابلو هنری بر روی دیوار باشد یا یک آینه قدیمی یا حتی یک اسکیت برد. اگر آن‌ها بتوانند جلوه‌های شخصی خود را اضافه کنند، در نهایت به اتاقی تبدیل می‌شود که واقعاً به آن افتخار می‌کنند.

4- دیوارها را فراموش نکنید

طراحی دیوارها را فراموش نکنید! با نصب چند برچسب دیواری (استیکر)، نقاشی دیواری، کاغذ دیواری و پوستر، دیواری باورنکردنی طراحی کنید که به اتاق کودک فاکتورWOW می دهد و یک تم واقعی ایجاد می‌کند. برای طراحی دیوار اتاق کودک از ایده‌های زیر الهام بگیرید.

کمد اتاق نوزاد


دیوارهای خنثی

وقتی صحبت از دیوار اتاق نوزاد می‌شود، ابتدا رنگ‌هایی مانند زرد، آبی و صورتی به ذهن خطور می‌‎کنند. در حقیقت، رنگ‌های سفید و خاکستری زمینه بسیار خوبی برای اتاق کودک ایجاد می‌کند. دیوارهای اتاق کودک با رنگ‌های خنثی همیشه به روز هستند و با تعویض لوازم جانبی می‌توانید اتاق کودک را به راحتی به روز کنید.


دیوارهای رنگارنگ

اگر یک دیوار رنگارنگ برای اتاق کودک می‌پسندید، می‌توانید حواس کودک خود را با دیوارهای رنگ شده با رنگ‌های اصلی (قرمز، آبی، زرد) تحریک کنید و با اضافه کردن الگوی آموزنده‌ای مانند یک کاغذ دیواری با طرح حیوانات، اشکال هندسی، اعداد و یا هرچیزی که کودک به آن علاقه دارد بر روی فقط یک دیوار، تخیل کودک خود را پرورش دهید.


لوازم جانبی خلاق دیوار

استفاده از لوازم جانبی دیواری، راهی آسان و مقرون به صرفه برای ایجاد دکوراسیون خلاقانه اتاق کودک است. نصب نقشه‌ی جهان، منظومه‌ی شمسی، قاب عکس‌ها با موضوعات جالب و خلاقانه و… بر روی دیوار گزینه‌های مناسبی هستند.


اتاق کودک تک رنگ

اگر به دنبال یک تم ساده اما جالب برای اتاق کودک خود هستید، این ایده برای شما مناسب است! تمام کاری که شما باید انجام دهید، این است که کلا سایه‌های مختلف از همان رنگی که دوست دارید را در سراسر اتاق ایجاد کنید.


دکوراسیون اتاق کودکجادوی ترکیب رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب


کلام آخر: یادتان باشد هرگز اتاق کودک را نمی‌توان با اتاق یک فرد بالغ مقایسه کرد. برای کودک، اتاق فقط یک مکان برای استراحت نیست، علاوه بر این کودکان اغلب زمان خود را در آن مشغول بازی و یادگیری هستند؛ پس با طراحی دکوراسیون مناسب و ایده‌آل، زمینه‎ی لازم برای افزایش یادگیری و پرورش استعدادهای او را فراهم کنید. ممنون که ما را در خواندن این مقاله همراهی کردید، پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟