3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

سفر با نوزاد

حتی اگر دائما در سفر هستید و خود را در زمینه بستن چمدان و وسایل سفر صاحب‌نظر می‌دانید و معمولا با یک چمدان دستی سبک سفر می‌کنید، باید بدانید که سفر با نوزاد تازه متولد شده و مسافرت رفتن با کودکان تا حد زیادی متفاوت به نظر می‌رسد. نوزادان و کودکان برای سفر به چیزهای زیادی احتیاج دارند به طوری که گاهی والدین برای مسافرت رفتن مردد می‌شوند و ترجیح می دهند قید مسافرت با نوزاد تازه متولد شده را بزنند و تا زمانی که به قول معروف، نوزادشان از آب و گل دربیاید، خود و خانواده را از سفر محروم کنند! ما در این مقاله چند نکته ضروری که هنگام سفر با نوزاد باید بدانید، برایتان ارائه داده ایم، در نظر داشتن این چند نکته به شما امکان می دهد با خیال راحت سفر کنید، و بی جهت نگران نباشید.

سفر با نوزاد

‌‌

1- لیستی از وسایل ضروری نوزاد را تهیه کنید

درست است که سفر با نوزاد سخت به نظر می رسد، اما اگر از قبل فهرستی از لوازم ضروری سفر برای نوزاد را که می دانید به آنها نیاز دارید را تهیه کنید، سفر بی‌دردسر و راحتی خواهید داشت. مطمئن باشید تهیه لیستی از وسایل موردنیاز کودکان در سفر و لوازم مسافرتی یا سبک وزن کاربردی برای نوزادان، به شما کمک می کند تا با خیال راحت به مسافرت بروید. به اندازه‌ی کافی پوشک بچه، دستمال مرطوب، پماد، حوله‌هاي كاغذي و دستمال نخي، پد تعویض به همراه داشته باشید. برداشتن يک پتو سبک، بالش مسافرتی مخصوص نوزاد، پستانک و لباس، شیرخشک، لوسیون، مواد ضدعفونی‌کننده و شیشه شیرهم که جزو لوازم ضروری سفر با نوزاد است را از یاد نبرید. اگر فکر می‌کنید که این کار ممکن است فضای زیادی از بار شما را اشغال کند می‌توانید تنها به اندازه مدت زمانی که در وسیله نقلیه سپری می‌کنید، پوشک و شیرخشک  به همراه داشته باشید و به محض رسیدن به مقصد وسایلی که نیاز دارید را تهیه کنید. داروهاي مورد نياز مثل آسپيرين بچه، قطره کولیک نوزادان، دندان گير و ديگر وسايلي كه ممكن است كودک در زمان سينه خيز و چهار دست و پا رفتن به آنها نياز دارد را فراموش نکنید. بهتر است چند روز قبل از سفر لیست خود را آماده کنید و روز سفر آن را بررسی کنید. ممکن است چیزی از فهرست حذف کنید یا حتی وسیله‌ای به آن اضافه کنید. از برداشتن وسایل غیرضروری خودداری کنید و بی جهت بارتان را سنگین نکنید.

بهترین زمان برای سفر با نوزادبیشتر بخوانید: بستن چمدان نوزاد برای مسافرت

 

 2- لوازم کودک را به درستی بسته بندی کنید

بهتر است لوازم ضروری نوزاد مثل شیشه شیر، پوشک، دستمال مرطوب، شیر خشک وفلاسک آب و … را در ساک دستی کودک که دسترسی به آن آسان است بگذارید و وسایل و لباس های اضافه را در چمدان کودک قرار دهید. داروها و مایعات را در کیسه های پلاستیکی جداگانه بسته بندی کنید. لباس کودک را در یک محفظه جداگانه نگه دارید و همیشه یک دست لباس اضافه به همراه داشته باشید، حتما برداشتن یک دست لباس گرم برای موارد احتمالی را در نظر بگیرید.

 3- نوع سفرتان را در نظر بگیرید

قبل از بستن چمدان نوع سفر خود را در نظر بگیرید، مثلا قرار است به سفر داخلی بروید یا یک مسافرت خارجی و یا اینکه سفرتان تفریحی است یا یک دیدار خانوادگی؟ اگر سفرتان هوایی است دیگر نیازی به صندلی خودرو کودک ندارید، اما برای مسافرت نوزاد با ماشین و سفرهای جاده‌ای حتما صندلی کودک را هم برای ایمنی نوزاد و هم راحتی او به همراه داشته باشید.

مسافرت نوزاد با ماشین

‌‌

4- به خوبی برنامه‌ریزی کنید

همه چیز را به خوبی بررسی کنید حتما قبل از سفر هتل و یا محل اقامت موقت خود را رزرو کنید، از مدت تقریبی زمان سفر چه به صورت زمینی چه به صورت هوایی آگاه باشید. هنگام برنامه‌ ریزی برای سفر عادت‌هایی مثل ساعت خواب و بیداری و تغذیه نوزاد خود را در نظر بگیرید. در صورت لزوم خوراكی‌هايی برای ميان وعده‌های غذايی کودک به همراه داشته باشید.  فراموش نکنید که اتومبیل شما باید به صندلی نوزاد با کمربند ایمنی مجهز باشد.

5- بهترین زمان برای سفر با نوزاد

بیشتر نوزادان و کودکان سالم مشکلی برای مسافرت ندارند، برخی ازمتخصصین کودک معتقدند که بهتر است که مادر و نوزاد تا چند ماه بعد از زایمان و بازیابی قوای جسمانی مادر و قوی تر شدن بنیه نوزاد تازه متولد شده به سفر نروند. مسافرت نوزاد با هواپیما بر اساس قوانین شرکت‌های هواپیمایی از ۱۰ روزگی به بعد بلامانع است، اما به دلیل حساسیت سیستم ایمنی بدن نوزاد و شلوغی محیط فرودگاه و هواپیما، بهتراست که نوزادان زیر یک ماه و نیم سوار هواپیما نشوند. اگر در شرایطی قرار دارید که مجبور به سفر با نوزاد چند ماهه خود هستید بهتر است قبل از هر چیز با پزشک خود مشورت کنید.

سفر نوزاد با هواپیما

6- مراقب گوش نوزاد باشید

تغییر فشار هوا چه در هواپیما و چه در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی پر پیچ و تاب، باعث کیپ شدن گوش نوزاد می‌شود، بنابراین توصیه میشود برای کم شدن فشار روی گوش، نوزاد در حال خوردن شیر و یا مکیدن پستانک باشد. اگر در طول سفر کودک دچار گوش درد شد می توانید از قطره گوش برای نوزاد استفاده کنید. همچنین می توانید از سرم نمکی بینی نوزاد استفاده کنید البته این کار را فقط با تجویز پزشک انجام دهید.

7- کالسکه سفری با خود ببرید

در آغوش گرفتن نوزاد هم باعث خستگی او می‌شود و هم شما بهتر است چه در مسافرت‌های داخلی و چه خارجی همراه خود یک کالسکه سفری ببرید. کالسکه‌های سفری هم سبک هستند و هم به راحتی جمع می‌شوند. تمام شرکت های هواپیمایی، هنگام پرواز کالسکه را از شما تحویل گرفته و بعد از فرود آن را به شما باز می‌گردانند.

8- وسایل بهداشتی ضروری نوزاد را فراموش نکنید

وسایل بهداشتی نوزاد جزء ضروری‌ترین وسایل سیسمونی کودک هستند که شامل؛ تب‌ سنج دیجیتالی کودک، گوش پاک‌کن نوزاد، کیسه آبگرم، پوآربینی نوزاد، برس مو و ناخن‌گیر، روغن بچه، شامپو و… می باشد. همراه داشتن ست بهداشتی نوزاد در هنگام مسافرت کاملا ضروری است.

وسایل موردنیاز کودکان در سفربیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید سیسمونی نوزاد

 

 

کلام آخر: شاید به عنوان کسنی که تازه والدین شده اید، مسافرت با نوزاد یکی از دغدغه‌های تان باشد، اما اکنون متوجه شده اید می‌توانید با یک برنامه‌ریزی دقیق و رعایت چند نکته ساده می‌توانید سفری راحت و خاطره‌انگیزی را با نوزاد خود تجربه‌ کنید. با این حال باید واقع بین و انعطاف‌پذیر باشد، زیرا ممکن است با توجه به تغییرات رفتاری نوزادتان، مجبور شوید برنامه‌ی سفرتان را دوباره تنظیم کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟