3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

از چه سنی کودک را به کلاس مئسیقی ببریم؟

آموزش موسیقی کودکان باعث تقویت و هماهنگی اندام‌ ها با مغز و تقویت هوش کودکان می‌ گردد، به همین علت امروزه بسیاری از والدین دوست دارند کودکشان را از سنین پایین در کلاس‌ های موسیقی ثبت‌ نام کنند. برای آن‌ ها این سؤال پیش می‌ آید که از چه زمانی و چه سازی را برای شروع آموزش کودک در نظر بگیرند.

در واقع، سن مشخصی برای شروع یادگیری موسیقی وجود ندارد. توانایی و استعداد هر کودک متفاوت است، بنابراین چیزی که ممکن است برای کودک سه ساله شما مفید باشد، ممکن است با کودک دیگری هم سن و سال او کارساز نباشد. شروع زود هنگام آموزش موسیقی کودکان فواید زیادی دارد، اما معایبی نیز دارد که در این مقاله به آن‌ ها پرداخته خواهد شد.

علاقه‌ی کودک خود را در نظر بگیرید

اگر کودک شما به موسیقی علاقه‌ ای ندارد، لزوماً به این معنی نیست که آن‌ ها آماده نیستند؛ اما اگر کودکی دارید که واقعاً به موسیقی واکنش نشان می‌ دهد، از طریق رقصیدن دست زدن، حتی کوبیدن روی میز، این نشانه آن است که زمان آن فرا رسیده است که این هیجان را پرورش دهید. یک مدرس موسیقی می‌ تواند به آن‌ها نشان دهد که چگونه ضرب بزنند، آهنگ بخوانند، سازهای کوبه‌ ای مختلف را کشف کنند، بداهه نوازی موسیقی کنند و شروع به شناسایی نت خوانی و الگو های ریتمیک کنند.

بهترین سن آموزش موسیقی کودکان

‌بهترین سن برای آموزش موسیقی کودکان

یادگیری موسیقی مانند یادگیری یک زبان خارجی است؛ بنابراین هرچه زودتر کودک شروع کند، مزایای بیشتری خواهد داشت و زمان بیشتری برای یادگیری و همچنین یادگیری تکنیک کامل خواهد داشت. شروع کردن کودک در سنین پایین به کودک کمک می‌ کند تا کنترل، جمله‌بندی و شنیدن صدای زیر را آسان‌ تر از کسانی که در سنین بالاتر شروع می‌ کنند، بدست آورد.

پنج سالگی بهترین سن برای شروع موسیقی است. در آن مرحله، بچه‌ها معمولاً خوب می‌ توانند با یک معلم موسیقی در خانه خود بمانند و تمرین کنند. اما اگر کودکی کنجکاو چهار یا حتی سه ساله دارید که می‌ دانید حواسش به یادگیری موسیقی است، حتماً شروع موسیقی را امتحان کنید!

 

مزایای یادگیری موسیقی در سن پایین

مزایای یادگیری موسیقی بسیار است. آموزش موسیقی به کودکان می‌ تواند موجب بهبود مهارت‌ های یادگیری در کودکان گردد .موسیقی می‌ تواند به کودکان کمک کند تا خود و احساسات خود را بیان کنند، خلاقیت را توسعه دهند، مهارت‌ های ارتباطی خود را افزایش دهند، یاد بگیرند که به روش‌ های مختلف با مشکلات برخورد کنند، با دیگران برای رسیدن به یک هدف مشترک کار کنند، و به آن‌ ها چیزی برای لذت بردن می‌دهد!

همچنین آموختن الفبای موسیقی به کودکان باعث می‌ شود کودک بتواند الفبای اصلی را نیز به آسانی بیاموزد. موسیقی غنی موجب پیشرفت در مهارت‌ های زبان آموزی کودکان می‌ گردد، همان‌طور که می‌ دانید، توانایی ذاتی کودکان احتیاج به تقویت، تمرین و تمرکز دارد که این امر می‌ تواند در یک محیط آموزش موسیقی به صورت کاملا حرفه‌ای انجام پذیرد.

موسیقی

بیشتر بخوانید: مناسب‌ترین سازها برای کودکان زیر 9 سال

مسائلی که قبل از شروع موسیقی باید در نظر گرفته شود

در حالی که شروع کردن کودکان خردسال با ساز فواید زیادی دارد، مسائلی نیز وجود دارد که باید قبل از آن در نظر گرفته شود، مانند اندازه کودک و ساز، دامنه توجه کودک، نوع کلاسی که فرزند خود را در آن ثبت نام می‌ کنید و میزان علاقه کودک به موسیقی. از آن‌جایی که کودکان در سنین پایین هنوز در حال رشد هستند، بسیاری از سازهای اندازه کامل برای کودکان بسیار بزرگ هستند. پیانو، معمولاً یکی از بهترین سازها برای شروع یادگیری موسیقی کودکان کوچک است؛ زیرا تعداد زیادی رپرتوار وجود دارد که می‌ تواند با اندازه و توانایی‌ های آن‌ ها سازگار شود.

علاوه بر این، بسیاری از سازهای زهی مانند ویولن را می‌ توان در اندازه‌های کوچک‌ تر خریداری یا اجاره کرد. به طور کلی، از آن‌ جا که ریه‌ ها تا زمانی که بچه‌ها کمی بزرگ‌ تر نشده‌ اند و رشد کامل نکرده‌ اند، توصیه نمی‌ شود که بچه‌ های کوچک سازهای بادی را شروع کنند؛ بنابراین می‌ توانید با پیانو یا ساز زهی شروع کنید و سپس آن‌ ها می‌ توانند سازهای بادی را جایگزین کنند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که عضلات و مغز کودکان هنوز در حال رشد هستند و بنابراین، تمرین طولانی مدت همیشه برای بدن یا دامنه توجه آن‌ ها مفید نیست.

درگیر کردن و سنجش علاقه فرزندتان

از طریق قرار گرفتن در تماس اولیه و توجه و دقت، می‌ توانید ببینید که چه نوع موسیقی و آلاتی بیشتر مورد علاقه فرزندتان است. اگر یک ساز یا نوع موسیقی به آن‌ ها تحمیل شود، ممکن است آن‌قدر از آن لذت نبرند، بنابراین از یادگیری خسته شود و زودتر آن را رها کنند. تحت تاثیر دیگران نباشید. فقط به این دلیل که همه والدین دیگر فرزندان خود را مجبور به یادگیری چنگ می‌کنند، به این معنا نیست که فرزند شما هم مجبور است نواختن چنگ را بیاموزد.

به عنوان والدین، باید از فرزند خود حمایت کنید. آن‌ ها را به تمرین تشویق کنید، بازخورد مثبت و انتقاد مثبت بدهید و به انگیزه دادن و پرورش عشق به موسیقی در آن‌ ها ادامه دهید.

 آموزش موسیقی

‌کلام آخر: در نهایت، استعداد و توانایی هر کودکی متفاوت است و شما علایق و توانایی‌ های فرزندتان را بهتر می‌ شناسید. ویژگی‌ های ذاتی و استعداد های خارق‌ العاده‌ ی کودک خود را پیدا کنید. او را در معرض انواع موسیقی و سازها قرار دهید، ببینید چه چیزی توجه آن‌ ها را جلب می‌ کند و در نظر بگیرید که می‌ خواهید آن‌ ها از دنبال کردن موسیقی چه چیزی به دست آورند.

حتی نمونه‌های کودک اعجوبه ما در ابتدا شروع بسیار متفاوتی در حرفه موسیقی خود داشتند. موتزارت در یک خانواده موسیقی دان متولد شد. پدرش یک نوازنده حرفه‌ ای بود و از حدود سه سالگی او را آموزش داده بود. جکی ایوانچو شروع موسیقی خود را با تماشای یک دی وی دی از The Phantom of the Opera اثر اندرو لوید وبر آغاز کرد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و به تصمیم درست برای یادگیری موسیقی فرزندتان رسیده باشید. خوشحال میشیم نظراتتون رو در این حوزه با ما و دیگر والدین به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟