3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

خرید سرویس خواب نوزاد

 

برای به وجود آوردن دکوراسیونی خاص و مدرن، سال‌هاست که استفاده از کاغذ دیواری برای تمام دیوارهای اتاق یا قسمتی از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرفداران زیادی پیدا کرده است. از این رو امروزه شاهد افزایش کیفیت و تنوع بی‌شمار کاغذ دیواری‌های موجود در بازار هستیم؛ کاغذ دیواری‌هایی با مقاومت بالا، قابل شستشو بودن و… . در این مقاله با ما همراه باشید تا با آگاهی بیشتر بتوانید بهترین کاغذ دیواری را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید:

انتخاب رنگ

برای انتخاب بهترین رنگ کاغذ دیواری اتاق کودک خود، بهتر است اول تصمیم بگیرید که چه نوع دکوراسیونی برای آن در نظر دارید. به صورت کلی، از آن‌جایی که کاغذ دیواری انتخابی نسبتا لوکس است و نصب آن نیز زمان‌بر است، بهتر است که در انتخاب رنگ و طرح نهایت صبر و دقت را به کار بگیرید تا از هزینه کردن اضافه و یا زحمت اضافی جلوگیری شده و بتوانید آن را تا سالیان طولانی‌تری استفاده کنید. انتخاب طرحی مناسب دوران نوزادی، ‌نوپایی، کودکی، ‌نوجوانی و جوانی بسیار ایده‌آل است. چنان‌چه در نظر دارید که روی تمام دیوارهای اتاق خواب کودک خود از کاغذ دیواری استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگی خنثی و روشن است. از ویژگی مثبت این‌گونه رنگ‌ها این است که هیچ موقع قدیمی نشده و چشم‌ها ازدیدن آن خسته نمی‌شوند. هم‌چنین در هنگام خرید سرویس خواب نوزاد و یا اکسسوری،‌ با وجود دیوارهایی ساده و با رنگ خنثی، شما آزادی انتخاب بیشتری برای انتخاب آن‌ها در رنگ‌ها مختلف خواهید داشت.

خرید سرویس خواب نوزادکاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق کودک

‌‌اگر با توجه به چیدمان و مدل دکوراسیون اتاق کودک خود، به نظرتان می‌آید که استفاده‌ی یکدست از رنگی خنثی باعث ایجاد محیطی یکنواخت و کسل کننده می‌شود، در این صورت می‌توانید از کاغذ دیواری‌ با طرح شلوغ، رنگ‌های شاد و اشباع و… تنها روی دیوار تاکیدی اتاق کودک خود استفاده کنید. با این عمل علاوه بر افزایش زیبایی و ایجاد فضایی مدرن در اتاق، از یکنواخت شدن آن جلوگیری کرده و هم‌چنین با استفاده‌ی زیاد از طرح شلوغ و رنگارنگ، فضایی آشفته از نظر بصری ایجاد نمی‌شود. از سویی دیگر انتخاب رنگ به متراژ اتاق و میزان نور گیری آن نیز بستگی دارد؛ زیرا رنگ‌های تیره یا حتی کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و شلوغ نیز موجب کوچک‌تر دیده شدن فضا می‌شوند. توجه به جنسیت کودکتان هم می‌تواند روی تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار باشد. البته این موضوع امری کاملا سلیقه‌ای است؛ شاید در گذشته صورتی رنگی صرفا دخترانه و آبی رنگی پسرانه تلقی می‌شد و حتی اگر دختری مایل به انتخاب رنگ آبی و پسری علاقه‌مند به انتخاب رنگ صورتی بود، با تعجب اطرافیان و یا حتی مخالفت آنان رو به رو می‌شد. خوشبختانه امروزه این برچسب‌های جنسیتی روی رنگ‌ها از بین رفته است، پس نگران انتخاب رنگ نباشید.

طرح کاغذ دیواری اتاق کودک

کاغذ دیواری‌ها از نظر دسته بندی طرح نیز، به دو گروه کلی طرح‌های شلوغ و خلوت تقسیم می‌شود، که این خود می‌تواند شامل طرح‌های درشت و ریز شود. به خاطر داشته باشید که انتخاب کاغذ دیواری‌های طرح‌دار برای کل دیوارها در دکوراسیون مدرن پیشنهاد نمی‌شود، زیرا همان‌طور که گفته شد، اتاق را کوچکتر از اندازه‌ی واقعی نشان می‌دهد، باعث آشفتگی بصری می‌شود و بعد از مدت کوتاهی چشم‌ها از دیدن این‌ همه شلوغی خسته شده و اصطلاحا می‌تواند دل را بزند. همان‌طور که می‌دانید، برعکس اتاق بزرگسالان که معمولا برای استراحت به کار می‌رود، اتاق کودکان برای فعالیت‌هایی مثل بازی کردن، کتاب خواندن، انجام تکالیف، خواب و استراحت مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تفکیک این فضاها می‌توان به نسبت کاربری آن‌ها از کاغذ دیواری ساده و طرحدار به صورت ترکیبی استفاده کرد؛ به طور مثال برای فضای بازی کاغذ دیواری رنگارنگ، شاد، طرح‌دار و یا با شخصیت‌های کارتونی می‌تواند کودک شما را به وجد آورد. آن قسمت از اتاق که میز تحریر وجود دارد و کودک از این قسمت برای انجام تکالیف، درس و کتاب خواندن استفاده می‌کند و به تمرکز بیشتری احتیاج دارد، ‌پس کاغذ دیواری ساده با رنگ خنثی و حتی بدون طرح نیز گزینه‌ی بسیار مناسبی است. برای قسمتی از اتاق که تخت قرار دارد و محل استراحت و خواب کودک است، کاغذ دیواری‌ای ساده، با رنگی ملایم و آرامش بخش مثل رنگ‌های پاستلی،‌ آبی آسمونی، سبز روشن و… گزینه‌های مناسبی هستند. استفاده از پوستر و طرح‌های شلوغ در این قسمت توصیه نمی‌شود،‌ زیرا باعث حواس‌پرتی، از بین رفتن آرامش و اختلال در خواب می‌شود.

چیدمان و مدل دکوراسیون اتاق کودک استانداردهای ضروری برای طراحی اتاق کودک

‌کاغذ دیواری با طرح‌های کودکانه

کاغذ دیواری‌هایی با طرح‌های شخصیت‌های کارتونی نیز همیشه برای اتاق کودکتان انتخابی جذاب و وسوسه برانگیز است. اگر تمایل به استفاده از این طرح از کاغذ دیواری دارید، در نظر داشته باشید که انتخاب شخصیت کارتونی‌های کلاسیک مانند میکی‌ماووس، تام و جری، پینوکیو و… انتخاب‌های ماندگارتری نسبت به شخصیت کارتونی‌های جدید مثل بن‌تن، باربی، فروزن و… است.

  • طرح‌هایی با رنگ‌های آبرنگی و ملایم نیز از گزینه‌هایی کم‌ریسک و آرامش‌بخش برای اتاق نوزاد و کودک است؛ طرح‌هایی مثل بالون‌ها در آسمان،‌ حیوانات اهلی جنگل و…
  • مدل دیگری از کاغذ دیواری طرح‌دار، کاغذ دیواری‌هایی است که با اشکال و شخصیت‌های مختلف روی آن می‌توان قصه‌های بی‌نهایت زیادی برای کودک تعریف کرد و قوه‌ی تخیل او را در مسیر مثبتی پرورش داد.
  • کاغذ دیواری با طرح نقشه‌ی جهان، اعداد، حروف الفبا و… بیشتر مناسب اتاق کودکان است. با استفاده از این کاغذ دیواری می‌توان آموزش‌های ساده و کاربردی به کودکان داد.
  • کاغذ دیواری‌های با طرح سیاه و سفید مانند دفتر رنگ آمیزی نیز وجود دارند که کودک شما می‌تواند با استفاده از مداد رنگی، ماژیک، پاستل و… طرح‌های آن را رنگ‌ آمیزی کرده و علاوه بر سرگرم شدن،‌ رنگ و لعاب زیبای دنیای ذهنی رنگارنگ خود را به دکوراسیون اتاقش تزریق کند.
  • برای طرح کاغذ دیواری اتاق کودک، از نظر روانشناسی بهتر است از طرح‌هایی که برانگیزاننده‌ی حس خشونت و هیجان منفی بیش از حد در کودکان می‌شوند را انتخاب نکنید؛ مانند حیوانات وحشی و درنده، ابر قهرمان‌های جنگجو، اشکال زاویه‌دار و یا حتی رنگ‌های تند مثل قرمز.

برای دیدن مدل‌های متنوع کاغذ دیواری در سایت پینترست Pinterest اینجا را کلیک کنید.

کاغذ دیواری اتاق کودک

‌کاغذ دیواری مرغوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • قابل شستشو و دستمال کشی
  • دوام و مقاومت بالا در برابر خط، خش و پارگی (با روکش وینیل یا پی وی سی)
  • ضد آلرژی و حساسیت
  • ضد حریق و آتش‌سوزی
  • قابلیت کندن و نصب مجدد (قبل از خشک شدن چسب آن)

از شما ممنونیم که تا این لحظه ما را همراهی نمودید، امیدواریم که مطالب مطرح شده در مقاله‌ی فوق شما را در انتخاب دکوراسیونی هر چه زیباتر یاری بنماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟