3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکور اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک به دلایل مختلف می‌تواند برای بسیاری از والدین چالش برانگیز باشد. آن‌ها  سعی می‌کنند که اتاق کودک و محیط پیرامون فرزند خود را به زیبایی تمام تزیین و طراحی کنند تا نوزاد از لحظه ورود به خانه با فضایی زیبا، طراحی شده و با نشاط مواجه گردد. این امر به خصوص در مورد انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک صادق است. در این مقاله ما بهترین مدل‌ها و رنگ‌های کاغذ دیواری اتاق کودک را با توجه به جنسیت و سن کودک برای شما گردآوری کرده‌ایم.

کاغذ دیواری مناسب اتاق کودک

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک از حساسیت بیشتری نسبت به بقیه بخش‌ها و اتاق‌های دیگر خانه برخوردار است و میبایست در انتخاب آن از دقت نظر بالاتری بهره برد. نوع رنگ‌بندی کاغذ دیواری و طرحی که در آن استفاده شده، بر روی روحیه و رفتار تمام افرادی که در خانه زندگی می‌کنند تاثیرگذار است و این موضوع در مورد کودکان بیشتر از سایر اعضای خانواده صدق می‌کند. کودکان ار نظر روانشناختی و علمی در تمام اوقات در حال ارتباط با محیط اطراف خود و کشف محرک‌های محیطی که با آن‌ها سروکار دارند هستند و به دنبال تاثیرپذیری از این محرک‌ها می باشند که به نحو مستقیمی با شکل گیری شخصیت و رفتارهای آنها در آینده مرتبط است.

 

کدام رنگ‌ها برای کودکان بهتر است؟

به طور کلی، کودکان رنگ‌های روشن را بسشتر دوست دارند. با این وجود، منطقی است که فقط بر روی چند رنگ مورد علاقه تمرکز کنید. جنسیت کودک در انتخاب رنگ دکور اتاق کودک نیز می تواند نقش داشته باشد، اما رنگ‌های زیادی وجود دارد که هم دختران و هم پسران آنها را دوست دارند.

 دکور اتاق کودک

  • رنگ‌های فارغ از جنسیت

زرد، سبز، آبی و فیروزه‌ای، تنها برخی از رنگ‌های خنثی جنسیتی است که هم دختران و هم پسران آن را دوست دارند. رنگ زرد در بالای لیست موارد دلخواه قرار دارد و تناژ آن می‌تواند از یک زرد لیمویی میوه‌ای به یک طلای گرم یا ذرتی کشیده شود. یکی از دلایل این است که این رنگ دارای ویژگی های مثبت بسیاری است. رنگ زرد فضای شاد و سرزنده‌ای ایجاد می‌کند که از آن انرژی می تراود و اعتماد به نفس و خوش بینی را ارتقا می‌بخشد. سبز یکی دیگر از رنگ‌های خنثی جنسیتی است. در اتاق کودکان که تأکید بر فعالیت، خلاقیت و آرامش است، رنگ سبز انتخاب ایده آلی است، زیرا همه این نیازها را پشتیبانی می‌کند. برای داشتن ویژگی آرامش‌بخش، طیف‌های مختلف رنگ آبی یکی دیگر از رنگ‌های محبوب است. کارشناسان ترکیب سایه‌های مختلف آبی را توصیه می‌کنند تا فضای اتاق خیلی سرد به نظر نرسد. فیروزه‌ای همچنین یکی از  محبوب‌ترین رنگ‌های تک جنسیتی برای اتاق بچه‌ها است. این ترکیب گرم سبز و آبی، انرژی را تأمین می کند، اعتماد به نفس را تقویت می کند و ذهن را متعادل می کند.

  • رنگ‌های محبوب پسران

کاغذ دیواری با ترکیب رنگ خاکستری و سفید، دکوراسیون مدرن را تداعی می‌کند  و با رعایت طرح ونقش مناسب، برای پسران در هر سنی مفید است. این رنگ خنثی  علاوه بر شفافیت و ساختار زمینه‎ای مناسب، ایده‌های خوبی در طراحی داخلی اتاق خواب کودک پسرانه را نیز فراهم می‌کند. طبق بررسی‌ها، قرمز یکی دیگر از رنگ‌های مورد علاقه پسران است، چه برای لباس و چه برای طراحی اتاق. ممکن است در ابتدا تعجب آور به نظر برسد، اما با انگیزه و ماجراجویی آنها ارتباط دارد. با این حال، رنگ قرمز باید در اتاق کودکان به میزان کم استفاده شود، به عنوان مثال محدود به یک دیوار خاص. زیرا استفاده بیش از حد می‌تواند باعث پرخاشگری و عصبی شدن شود.

  • رنگ‌های محبوب دختران

رنگ صورتی هنوز رنگ مورد علاقه دختران در هر سنی است. این رنگ عاشقانه، به جلوگیری از بدخلقی و پرخاشگری کمک می‌کند. علاوه بر این، بنفش و یاسی  نیز از محبوبیت خوبی برای اتاق خواب کودک دخترانه برخوردار هستند. هر دو رنگ باعث پیشرفت خلاقیت، ایجاد تعادل، هماهنگی و کمک به تصمیم گیری می‌شوند. قهوه‌ای روشن برای دختران فعال که عاشق طبیعت هستند نیز مناسب است.

رنگ‌ها و الگوها چه تاثیری در رشد کودک دارند؟

یافته‌های روانشناسی رنگ، به انتخاب رنگ‌های خاص با توجه به تأثیر مثبت آنها بر خلاقیت کودکان و توانایی یادگیری آنها کمک می‌کند. هنگام تصمیم گیری در مورد الگوی صحیح، تمرکز باید روی مرحله رشد کودک و علایق شخصی او باشد.

صندلی کودکبیشتر بخوانید: ویژگی‌ها و نکات طلایی انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

  • تاثیر انتخاب کاغذ دیواری بر رشد خلاقیت کودک

تخیل و خلاقیت با یکدیگر پیوندی ناگسستنی دارند. الگوهایی که تخیل را تحریک می‌کنند خلاقیت را نیز ارتقا می‌دهند. از جمله رنگ‌هایی که باعث افزایش خلاقیت می‌شوند، نارنجی، سبز، آبی، بنفش و یاسی هستند. در صورت کم به کاربردن، رنگ قرمز نیز اثر تحریک کننده دارد. الگوهای کاغذ دیواری با عناصر نقاشی بهم پیوسته (به عنوان مثال فضانوردان، موشک‌ها، سیارات) یا ویژگی‌های داستان گویی (به عنوان مثال منظره‌ای با حیوانات یا شخصیت های افسانه‌ای) کودک را به فکر کردن در مورد روابط احتمالی، ساخت داستان های خودشان و یا استفاده از کاغذ دیواری به عنوان پس زمینه‌ای برای بازی‌های تخیلی وامیدارد. در طولانی مدت، این کار باعث تقویت خلاقیت آنها نیز می‌شود. خلاقیت کودکان به فعالیت تبدیل می شود. در این زمینه، انتخاب کاغذ دیواری هایی که می توانند توسط کودکان با نقاشی طراحی شوند، یک انتخاب عالی است. نمونه‌های خوب الگوهای سیاه و سفید، نقوش قاب عکس و مدل تخته سیاه یا تخته سفید است.

  • تاثیر انتخاب کاغذ دیواری بر رشد توانایی یادگیری کودک

یادگیری یک فرایند مادام العمر است. کودکان بیشترین تجربیات را به دست می آورند و شیب دارترین منحنی‌های یادگیری را پشت سر می‌گذارند. کودکان خردسال ابتدا با محیط اطراف خود آشنا می‌شوند و سپس راه رفتن و صحبت کردن را می‌آموزند. مدتی بعد، آنها با ایجاد اولین ارتباطات اجتماعی، افق دید خود را گسترش می دهند. در مدرسه، عامل تعیین کننده یادگیری، توجه است. الگوهای هندسی به کودکان در هر سنی کمک می‌کند تا توانایی یادگیری خود را حفظ کرده و افزایش دهند. حتی نوزادان مجذوب اشکال ساده می شوند و با بزرگتر شدن کودک می توانند پیچیده تر و چند بعدی شوند. برای کودکان در سن مدرسه، اعداد و حروف به طور فعال تمایل به یادگیری را افزایش می دهند. سادگی این الگو باعث می شود که کودکان از اهداف واقعی خود منحرف نشوند. رنگ زرد، هوش و همچنین توانایی تفکر کودک را افزایش می دهد و باعث افزایش تمرکز می شود. نارنجی عملکرد را افزایش می دهد و از مهارت های یادگیری پشتیبانی می کند. رنگ سفید به تفکر واضح کمک می کند و بهتر است به عنوان رنگ پایه در کاغذ دیواری باشد. برای نوزادان و کودکان نوپا، سایه های شدید حاوی کنتراست سیاه و سفید، مغزهای کوچک آنها را تحریک می کند.

بهترین الگوهای کاغذ دیواری برای پسران

شخصیت‌های کارتونی، ماجراجویی و ورزش از موضوعات مورد علاقه برای کاغذ دیواری پسران است. حتی اگر انتخاب زیادی برای کاغذ دیواری‌های طرح دار برای پسران وجود داشته باشد، محبوب ترین نقوش همچنان اتومبیل، ماشین آتش نشانی، حیوانات جنگلی و ابرقهرمانان هستند.

بهترین الگوهای کاغذ دیواری برای دختران

جهان های افسانه ای، طبیعت، حیوانات و موجودات افسانه ای از جمله موضوعاتی هستند که دختران بیشتر به آن علاقه مند می شوند. در این لیست آرزوهای آنها، پرنسس‌ها، مزارع، جنگل‌ها، اسب‌ها و ابرها نیز وجود دارد.

دکوراسیون اتاق نوزادبیشتر بخوانید: چه پوستر دیواری برای اتاق کودک مناسب است؟

‌کلام آخر: با انتخاب درست طرح کاغذ دیواری اتاق نوزاد، می‌توانید حس شادمانه و جذابی را برای او فراهم آورید و همچنین به رشد استعداد و خلاقیت او کمک شایانی نمایید. دقت در انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری چنین محیطی باعث می شود شما بتوانید به فضاهای کوچک انرژی و جذابیت بیشتری بدهید و لذت حضور در چنین اتاقی را برای خود و فرزندتان دو چندان نمایید. ممنون که تا اینجا همراه ما بودید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید. انواع مدل‌های کاغذ دیواری اتاق کودک را در  pinterest ببینید و ایده بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟