3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

رنگ اتاق خواب اسپرت

برای چیدمانی زیباتر و چشم‌نوازتر بهتر است با اصول چیدمان رنگ تا حدودی آشنا شوید. در قسمت اول این مقاله به مباحثی پایه در زمینه رنگ پرداخته شد که امیدواریم مورد استفاده‌ی شما قرار گرفته باشد. اکنون به ادامه‌ی مبحث رنگ و نقش و تاثیر آن در دکوراسیون می‌پردازیم، با ما همراه باشید:

رعایت قانون 60-30-10

این قانونی برای انتخاب میزان استاندارد و مناسب از رنگ‌ها در دکوراسیون است؛ به این معنی که 60 درصد استفاده از رنگ پایه، 30 درصد استفاده از رنگ ثانویه و 10 درصد استفاده از رنگ فرعی است. این قانون نه تنها در دکوراسیون کاربرد دارد، بلکه در مواردی مانند استایل و… نیز مورد استفاده است. برای مثال در فضای اتاق، دیوارها 60 درصد، وسایل چوبی و مبلمان 30 درصد و تزئینات و اکسسوری‌ها 10 درصد از فضای اتاق را تشکیل می‌دهند

رنگ اتاق خواب اسپرتجدیدترین رنگ ها برای اتاق خواب پسرانه

‌‌
ویژگی‌های روانی رنگ‌ها:

علاوه بر خصوصیات جزئی که هر رنگ در برمی‌گیرد، می‌توان گفت که رنگ‌های گرم همواره ویژگی‌های روانی مانند هیجان، تحرک، پویایی، انرژی و… را در بر می‌گیرند و در طرف مقابل رنگ‌ها، طیف سرد چرخه‌ی رنگ ویژگی‌هایی مانند سکون، آرامش، سکوت و… را به بیننده القا می‌کند. از این رو می‌توان با توجه به ویژگی‌های شخصیتی افراد، سن، سلیقه و… ازین رنگ‌ها با شدت و مقدار مختلفی استفاده کرد. به طور مثال استفاده رنگ‌های آرامش‌بخش مانند آبی روشن، سفید، صورتی روشن، سبز روشن و… به عنوان رنگ اصلی گزینه‌های بسیار مناسبی برای اتاق نوزاد است، انتخاب رنگ‌های گرم و مهیج می‌تواند گزینه مناسبی برای اتاق بازی کوک، و یا رنگ آبی یا سبز برای اتاق مطالعه بسیار مناسب هستند.

‌هم‌نشینی رنگ‌ها


سفید:

انتخاب رنگ اتاق خواب استخوانی یا سفید برای دیوارها انتخابی بدون ریسک است؛ هم‌چنین می‌توان گفت این رنگ مختص به سبک خاصی از دکوراسیون نمی‌باشد و شما به راحتی می‌توانید بعد از مدتی دکوراسیون خود را از سنتی به مدرن تنها با عوض کردن و جابه‌جایی چند وسیله یا تهیه‌ی یک تخت یک نفره مدرن و امروزی، بدون عوض کردن رنگ دیوار تغییر دهید. از دیگر مزایای استفاده از این رنگ، این است که با توجه به خنثی بودن آن قابلیت هم‌نشینی با تمامی رنگ‌های دیگر را دارد که می‌توان گفت یکی از زیباترین و بادوام‌ترین نوع دکوراسیون از لحاظ بصری است. اما به خاطر داشته باشید که استفاده‌ی این رنگ به تنهایی در دکوراسیون ممکن است باعث ایجاد حس یکنواختی و یا سردی شود.

‌رنگ چوب

استفاده از وسایل یا دکوراسیون چوبی در دکوراسیون به عنوان رنگ آیتم‌های اصلی، از موارد خیلی پر طرفدار بین همه است؛ زیرا چوب متریالی گرم و آرامش‌بخش محسوب می‌شود و ترکیب دلنشینی برای استفاده در فضاهایی مانند اتاق خواب را دارد. هم‌چنین قابلیت هم‌نشینی با بسیاری از رنگ‌ها را نیز داراست. استفاده از رنگ‌های سبز، قرمز، آبی یا زرد با رنگ چوب، حس آرامش طبیعت را می‌تواند به خوبی القا کند.

‌‌

بهترین رنگ به اتاق خواب

رنگ آبی:

– رنگی است که در طیف رنگ‌های سرد، نماد آسمان، آرامش و حس آزادی محسوب می‌شود. برای داشتن رنگ اتاق خواب آرامش دهنده از این رنگ غافل نشوید.
– این رنگ نیز در طیف روشن می‌تواند انتخابی زیبا برای یک دکوراسیون آرامش‌بخش در ترکیب با رنگ‌های دیگر باشد. هم‌چنین این رنگ می‌تواند در هر دسته‌ای از رنگ اصلی، ثانویه یا فرعی در طیف‌های مختلف در دکوراسیون نقش ایفا کند.
– از گذشته، این رنگ به عنوان رنگ اتاق خواب پسرانه محسوب می‌شده است، اما امروزه در دکوراسیون مدرن رنگ‌ها می‌توان آزادانه و بدون در نظر گرفتن جنسیت خاصی برای آن‌ها مورد استفاده قرار داد.
– رنگ مکمل اصلی: نارنجی
– رنگ‌های مکمل فرعی: قرمز، سبز، زرد، سبز-آبی، بنفش-آبی، زرد-نارنجی، بنفش، قرمز-بنفش

رنگ زرد:

– رنگ زرد رنگی پر انرژی و فرح‌بخش است. استعداد این را دارد که نظرها را به سرعت به خود جلب کند. هم‌چنین با قرار گرفتن کنار رنگ‌های دیگر باعث می‌شود که آن‌ها نیز خصوصیت خود را با شدت بیشتری نمایان کنند.
– این رنگ بهتر است به مقدار کم در دکوراسیون استفاده شود زیرا بودن در اتاقی با دیوارها و دکوراسیونی به رنگ زرد می‌تواند حس عصبی بودن، استرس یا خستگی را القا کند.
– رنگ‌ مکمل اصلی با آن طیف‌های مختلف رنگ بنفش است.
– رنگ‌های مکمل فرعی: آبی، قرمز، خاکستری، سبز و…

رنگ اتاق خواب دخترانهچه رنگ هایی به اتاق خواب دخترانه جلوه بیشتری میدهد

‌‌رنگ سبز:

– رنگ سبز همواره نمادی از طبیعت، رویش و سرزندگی بوده است و استفاده از آن احساس آرامش طبیعت را به فرد القا می‌کند. از این رو می‌توان ان رنگ را رنگ اتاق خواب ارامش دهنده به حساب آورد.
– این رنگ در طیف روشن می‌تواند به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون (دیوارها) و یا در طیف‌های اشباع و درخشان‌تر به عنوان رنگ ثانویه استفاده شوند.
– رنگ مکمل اصلی: انواع طیف رنگ قرمز
– رنگ‌های مکمل فرعی: نارنجی، آبی، زرد-نارنجی، قرمز-نارنجی، سبز-آبی، ارغوانی، بنفش-قرمز

رنگ اتاق خواب استخوانی


رنگ صورتی:

– صورتی رنگی نشانه‌ی لطافت و شادی است که حس نرمی گلبرگ‌ شکوفه‌های خوش‌ عطر بهاری را به بیننده منتقل می‌کند. خیلی‌ها بر این باورند که صورتی رنگ اتاق خواب دخترانه است، اما در واقع بهتر از است محدودیت نگاه جنسیتی به رنگ‌ها را از ذهنمان پاک کرده و با فراغ بال و براساس سلیقه شخصی خود به انتخاب بپردازیم.
– این رنگ در طیف روشن می‌تواند به عنوان رنگ اصلی دکوراسیون و در طیف‌های درخشان و یا تیره‌تر به عنوان رنگ‌های ثانویه یا فرعی مورد استفاده قرار گیرد.
– رنگ‌های مکمل برای صورتی روشن انواع رنگ‌های طیف روشن مانند رنگ‌های پاستلی، رنگ طوسی و سفید برای طیف‌های مختلف رنگ صورتی

امیدواریم که خواندن این مقاله برایتان در زمینه‌ی انتخاب بهترین رنگ به اتاق خواب اتاق کودکتان مفید واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟