3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

مبلمان اتاق کودک

یکی از دغدغه‌های والدین به خصوص آن‌هایی که کودکی در سن پیش‌دبستانی یا دبستان دارند، آماده کردن و علاقمند کردن بچه‌ها برای شروع دوره پیش دبستانی است. اگر تصمیم دارید برای شروع سال تحصیلی جدید، یک انگیزه‌ی قوی در کودک خود ایجاد کنید که شروع سال تحصیلی را با میل و رغبت هرچه تمام‌تر آغاز کند، شاید بهترین راه، تحول در دکوراسیون داخلی اتاقش باشد. توجه به نیاز و سلیقه کودکان به‌ویژه دبستانى‌ها نقش مهمى در مطلوب نمودن وضعیت روحی آن‌ها و اتاق دارد. متاسفانه، برخى والدین به این امر مهم توجه ننموده و اتاق کودک را مطابق با سلیقه خود مى‌چینند و بعضاً با این تفکر که در زمان درس و مشق کودک نیازى به تفریح ندارد، تمامى وسایل بازى و سرگرمی کودک را جمع و در جایى که هیچ‌گونه دسترسى به آن وجود ندارد، مى‌ریزند. در صورتى که اتاق خواب کودک، خانه کوچک اوست و باید به‌گونه‌اى آماده شود که در کنار دنج بودن برای انجام تکالیف و مطالعه، فضایی منحصر به فرد و جذاب برای کودک شما باشد. اتاقی که در آن با تغییر دکوراسیون، ترغیب کننده هیجان را به فضای انجام تکالیف کودک اضافه کند. فرزند شما در این اتاق حس می‌کند دیگر بزرگ شده است و سن خود را لمس خواهد کرد.

مبلمان اتاق کودک

‌به‌طور کلى، اتاق کودک را می‌توان به سه قسمت تقسیم‌بندی کرد؛ محل قرار گرفتن تختخواب کودک، میز تحریر، کتابخانه و کمد لباس‌ها و اسباب بازی‌ها. اندازه و ارتفاع میز و صندلى میز تحریر، تختخواب و ارتفاع قفسه‌ها باید بگونه‌اى باشد که کودک بتواند به راحتى از آن‌ها استفاده نماید و بعد در جاى خود قرار دهد. خرید کمدهایى با قفسه‌هاى زیاد ، تختخوابى که بتوان از فضاى زیر آن به عنوان کمد لباس، کتاب و اسباب بازى استفاده نمود، در ایجاد فضاى مفید در اتاق خواب کودک نقش مهمى ایفا مى‌کند. برای دکوراسیون اتاق کودک بهتر است که فضای اتاق را برای فعالیت‌های مختلف او تقسیم‌بندی کنید؛ قسمتی که تخت قرار دارد برای استراحت و خواب، قسمت قفسه‌بندی شده یا جایی که کمد قرار دارد برای وسیله‌ها، لباس‌ها و اسباب‌ بازی‌ها، قسمتی از اتاق که میز تحریری برای مطالعه، انجام تکالیف یا درست کردن کاردستی و هم‌چنین گوشه‌ی دنجی برای بازی کردن کودک می‌توان در نظر گرفت.

صندلی و میز تحریر کودکبیشتر بخوانید: اهمیت خرید هدیه و تشویق کودکان

‌برای چیدمانی اصولی‌تر دکوراسیون اتاق خواب برای فصل مدرسه، باید سن کودک را در نظر گرفت؛ زیرا کودکان در سنین پایین‌تر ممکن است قدرت تمرکز پایین‌تری داشته باشند، در نتیجه برای چیدن و تقسیم‌بندی اتاق او دقت نظر بیشتری نیاز است. فراموش نکنید که در پروسه‌ی چیدمان، حتما نظر کودک را نیز جویا شوید؛ زیرا هم تصمیم‌گیری برای شما راحت‌تر می‌شود و از سویی دیگر مشارکت کودک برای نظر دادن، به مهارت قدرت تصمیم‌گیری او نیز اضافه خواهد کرد. در ضمن شما می‌توانید با استفاده از سایت‌هایی مانند پینترست Pinterest به ایده‌های جیدی برای دکوراسیون دست پیدا کنید. از یاد نبرید که وسایل مورد نیاز او بایستى با رشد و شخصیتش سازگار باشد و در شکل‌ گیرى شناخت و تفکر وى تاثیر مثبت بگذارد.

دکوراسیون اتاق کودکبیشتر بخوانید: از چه سنی بهتر است بچه ها موبایل داشته باشند

‌تقسیم‌‌بندی اتاق

اتاق را می‌توان به روش‌های مختلف تقسیم‌بندی کرد. ساده‌ترین راه به‌ وسیله‌ی وسیله‌ها است؛ یعنی وسایل مربوط به هر قسمت را در آن‌جا قرار دهید یعنی به وسیله‌ی تخت، کمد و قفسه‌ها، میز تحریر و چادر سرخپوستی، این مکان‌ها را برای او مشخص کنید. روش دیگر، از طریق رنگ‌ آمیزی دیوارهای اتاق‌ها می‌باشد. برای این روش، استفاده از رنگ‌های پاستلی، روشن و یا خنثی بسیار زیبا و مناسب است. به طور مثال می‌توان از رنگ‌های آرامش‌بخشی مانند آبی روشن برای دیوار بالای تخت استفاده کرد، رنگی مانند کرم یا سبز که باعث افزایش تمرکز می‌شود، مناسب فضای قرارگیری میز تحریر یا نقطه‌ای است که کودک در آن تکالیف خود را انجام می‌دهد. رنگ‌های مهیج و گرمی مانند نارنجی یا صورتی را می‌توان برای محل بازی او در نظر گرفت. اگر علاقه‌ای به چندرنگه بودن دیوار اتاق نداشتید یا کلا این کار برایتان مقدور نبود، نگران نباشید، راه حل‌های دیگری نیز وجود دارد، می‌توانید از استیکرهای دیواری، رول دیواری و یا کاغذ دیواری نیز استفاده کنید.
برای اتاق کودک می‌توانید بُردی برای نصب نقاشی‌ها و کاردستی‌های او در دیوار بالای میز تحریر در نظر بگیرید. برای اتاق نوجوان نیز ممکن است تهیه‌ی میز کامپیوتر نسبت به نیازهای او کاربردی‌تر باشد.

ممنون که ما را تا این لحظه همراهی کردید. امیدواریم که مطالب مطرح شده در این مقاله شما را در چیدمان اتاقی زیبا و کاربردی برای فصل مدرسه یاری نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟