3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

طراحی دکوراسیون اتاق کودک فارغ از جنسیت ممکن است برای والدین کمی دشوار به نظر برسد، اما غیر ممکن نیست. چه جنسیت نوزاد خود را ندانید و چه به دنبال طراحی دکوراسیون اتاق مشترک کودکی باشید که هم برای پسر مناسب باشد و هم دختر، نگران نباشید ما به شما کمک خواهیم کرد. نکات طراحان برتر اتاق کودک را برای ایجاد یک اتاق کودک خیره کننده خنثی از جنسیت در این مقاله بخوانید.

از کجا شروع کنید؟

با در نظر گرفتن رنگ آمیزی در بقیه قسمت‌های خانه خود شروع کنید. طراح داخلی هالی ماتیس از Holly Mathis Interiors می‌گوید: “استفاده از رنگ‌هایی که دوست دارید و در بقیه خانه شما جریان دارد بسیار مهم است. برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک فارغ از جنسیت، به دنبال رنگی باشید که صرف نظر از سبک و جنسیت به عنوان یک پس زمینه عالی کار کند.” روش دیگر این است که با انتخاب رنگ مورد علاقه‌ی خود شروع کنید. طراح داخلی لیز کارول از Liz Carroll Interiors پیشنهاد می‌کند با یک قطعه هنری یا سرویس خواب و وسایلی که در اتاق گنجانده می‌شود شروع کنید. از تخت خواب کودک به عنوان نقطه پرش برای انتخاب طرح رنگ اتاق استفاده کنید.


رنگ‌های خنثی همیشه کار می‌کند

یک دلیل مهم برای انتخاب رنگ‌های خنثی این است که با هر لوازم جانبی رنگی که می‌خواهید به دکوراسیون اتاق کودک اضافه کنید، کار می‌کند. علاوه بر این، دیوارهای به رنگ خنثی طول عمر زیادی دارند. آنها در کنار هر روند رنگی یا تمی به راحتی با کودک رشد می‌کنند. طراحان جنیفر اودوود و جوانا گیک از گروه طراحی J&J عاشق سایه‌های خنثی تیره، خاکستری و طیف‌های مختلف سفید هستند، اما مهم‌تر از همه، آنها پیشنهاد می‌کنند که برای زیبا و هیجان انگیز نگه‌داشتن اتاق، رنگ را با منسوجات و بافت‌ها به اتاق کودک اضافه کنید. انتخاب فرش اتاق کودک در رنگ ‌های روشن یک گزینه عالی برای اضافه کردن رنگ به اتاق خواب کودک است. هنگام طراحی یک اتاق کودک فارغ از جنسیت، طراح داخلی لورا مک‌کروسکی از کمپانی طراحی McCroskey Interiors دوست دارد از رنگ‌های خنثی که به اتاق کودکان زیبایی رویایی می‌دهد، استفاده کند؛(مانند رنگ کرم، سفید عاجی و یا سفید پوست تخم مرغی). مک كروسكی می‌گوید: “شما هنوز هم می‌توانید با اضافه کردن اشکال هندسی و کاغذ دیواری‌های راه راه اتاق کودک را از یک نواختی در بیاورید و هم‌چنین با پارچه‌های زیبا، اسباب بازی‌های رنگارنگ و نورپردازی مناسب، اتاق کودک را لذت بخش كنید.” بعد از تولد نوزاد، می‌توان رنگ‌های مناسب با جنسیت کودک را به اتاق او اضافه کرد.


دکوراسیون اتاق کودکدکوراسیون اتاق کودک را به رنگ سفید طراحی کنید

‌از اضافه کردن رنگ نترسید

در حالی که رنگ سفید، کرم و خاکستری گزینه‌های مناسبی برای یک اتاق فارغ از جنسیت است، به این معنی نیست که باید کاملاً از رنگ دور شوید. طراح داخلی سوزی فوژانسی از کمپانی طراحی دکوراسیون Rosenberry Rooms می‌گوید: “هنگام طراحی اتاق‌های خنثی از جنسیت، من می‌خواهم رنگ‌های سرگرم کننده و الگوهای جالب را برای ایجاد یک اتاق سرگرم کننده مخلوط کنم، در حالی که از تم‌های کاملاً مناسب اتاق دخترانه و تم‌های مناسب اتاق پسرانه ایده می‌گیرم. بر خلاف دکوراسیون سایر فضاهای داخل خانه، هنگام تزئین اتاق کودک هیچ قانون و قراردادی وجود ندارد و والدین می‌توانند کاملا خلاقانه عمل کنند و از آن لذت ببرند.” او به رنگ‌های زرد لیمویی و سبز آهکی علاقه دارد. طراحان داخلی جولی فرانک و آلسیا کورپینو از My Tiny Nest عاشق رنگ نارنجی برای اتاق‌های خنثی هستند. این تیم می‌گوید: “این یک رنگ قوی و جسورانه است که انرژی و شادی را طنین انداز می‌کند.”

مبلمان اتاق کودک

‌الگوهایی را ترکیب کنید که خیلی پسرانه و دخترانه نیستند

شنیدن کلمه “الگو” هنگام انتخاب پارچه و لوازم جانبی برای یک اتاق کمی ترسناک به نظر می‌رسد. اما می‌توانید مطمئن باشید که گزینه‌های چاپ خنثی زیادی در جنسیت وجود دارد. جسیکا پیشنهاد می‌کند: “سعی کنید از طرح‌های گل گلی دوری کنید و روی الگوهایی مانند اشکال هندسی، راه راه و وسایل ساده و بدون زرق و برق تمرکز کنید. شطرنجی‌ها نیز گزینه بسیار خوبی هستند.”

تخت خواب کودک

Kids Room Design Ideas With Study Table and Book Storage Shelf – Beautiful Homes

کاربردهای رنگ طوسی در دکوراسیون اتاق کودک

‌تخت خواب کودک ساده و سفید انتخاب کنید

قطعات و مبلمان اصلی اتاق کودک باید هم از نظر شکل وهم رنگ خنثی باشند. جسیکا مک کارتی طراح داخلی معتقد است: “شما می توانید یک سرویس خواب کودک سفید خریداری کنید که نه ظاهری دخترانه داشته باشد نه پسرانه، اما یک اتاق کودک فارغ از جنسیت لزوماً به معنای خنثی بودن همه چیز نیست، زیرا این امر به سرعت خسته کننده می‌شود، اما در مجموع همه‌ی وسایل باید باهم هماهنگ و متعادل باشد.

کلام آخر: طراحی دکوراسیون اتاق کودک فارغ از جنسیت به معنای این نیست که کل فضای شما فقط باید سفید یا کرم باشد. با رنگ و الگو کار کنید و فقط مطمئن شوید که کودک در آن راحت است. این نکات علاوه بر اتاق کودک برای اتاق خواب زوج ها و البته هر کسی که اتاق خواب مهمان دارد، صدق می‌کند. امیدواریم این نکات کاربردی شما را در طراحی هرچه زیباتر دکوراسیون اتاق فرزند دلبندتان به صورت خنثی یاری کند. ممنون که ما را در خواندن این مطلب همراهی کردید، پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟