3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

مبلمان اتاق کودک

در قسمت اول مقاله به ذکر طراحی دکوراسیون اتاق کودکان زیر 5 سال با در نظر گرفتن اولویت‌ها و نیازهای اساسی آن‌ها پرداختیم. در این مطلب انتخاب مناسب‌ترین رنگ اتاق خواب کودک را با در نظر گرفتن سن آن‌ها بررسی می‌کنیم.


انتخاب پالت رنگی مناسب

اتاق رنگارنگ کودکان نه تنها عالی به نظر می‌رسند، بلکه می‌توانند در یادگیری، پرورش خلاقیت و رفتار کودک تاثیرگذار باشند. رنگ یکی از بارزترین صفات جهان پیرامون ماست. برای نوزادان و کودکان کوچک، درک رنگ یک عنصر اساسی است که آن‌‎ها برای یادگیری در تمام زمینه‌های زندگی خود استفاده می‌کنند. بنابراین وقتی صحبت از طراحی فضاهای کودکان می‌شود، رنگ یکی از مهم‌ترین عناصری است که باید مورد توجه قرار گیرد. رنگ نه تنها نقش مهمی در زیبایی شناسی کلی فضای اتاق کودک بازی می‌کند، بلکه می‌تواند بر روحیه، احساس عاطفی، یادگیری و رفتار فرد نیز تأثیر بگذارد. تشخیص رنگ می‌تواند ابزارهای ضروری یادگیری را در زندگی در اختیار کودکان قرار دهد. به عنوان مثال، در ریاضیات، از تشخیص رنگ برای طبقه بندی، مرتب سازی، مقایسه و سازماندهی استفاده می‌شود. علاوه بر این، همان‌طور که کودکان یاد می‌گیرند رنگ‌ها را شناسایی کنند و از رنگ به عنوان ابزاری برای توصیف چیزها استفاده کنند، توانایی آن‌ها در برقراری ارتباط موثر را تقویت می‌کند.

مبلمان اتاق کودک

‌0 تا 3 ماهگی

یک موسسه تحقیقاتی Smith-Kettlewell Eye در سانفرانسیسکو طی تحقیقاتی نشان داده است که در چند ماه اول زندگی، یک نوزاد تازه متولد شده فقط می‌‎تواند رنگ‌های سیاه، خاکستری و سفید را ببیند. به همین دلیل، یک طرح رنگی تک‌رنگ پر از الگوها و اشکال متضاد، بهترین شکل تحریک بینایی را برای نوزاد تازه متولد شده فراهم می‌کند. طبق گفته موسسه سلامتی دکتر سیرز (کنتراست بصری زیاد سیاه و سفید در یک اتاق کودک تک‌رنگ و استفاده از این دو رنگ در اشکال و الگوهای مختلف قوی‌ترین سیگنال‌های دیداری را به مغز کودک می‌فرستد). آن‌ها هم‌چنین بیان می‌کنند که سیگنال‌های قوی‌تر به معنای رشد بیشتر مغز و رشد سریع‌تر بینایی است. در نتیجه ایجاد یک اتاق کودک تک‌رنگ برای چند ماه اول زندگی، محیط تحریک بصری ایجاد می‌کند که گفته می‌شود باعث افزایش دامنه توجه و کنجکاوی کودک شما می‌شود، در عین حال حافظه و تحریک سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد.

3 تا 6 ماهگی

همان‌طور که کودک شما به رشد خود ادامه می‌دهد، درج رنگ در اتاق کودک عامل مهمی در رشد او است. متخصصان می‌گویند بیشتر نوزادان از سه ماهگی قادر به دیدن رنگ هستند، و رنگ‌های روشن را برای تحریک مغز ترجیح می‌دهند. نکته خارق‌العاده در مورد شروع با پایه‌ی تک‌رنگ این است که می‌توانید تقریباً هر رنگی را انتخاب کنید که مکمل دکوراسیون اتاق کودک باشد.

6 تا 12 ماهگی

در حدود سن 6-8 ماهگی، بینایی رنگ کودک به خوبی رشد کرده است. در این زمان بهتر است یک رنگ متفاوت را در اتاق کودک خود وارد کنید. این کار را می‌توانید با نقاشی روی دیوار، اسباب بازی‌ها و کتاب‌های رنگی انجام دهید، نیازی به تغییر همه چیز نیست. شما می‌توانید به راحتی با خرید فرش اتاق کودک به عنوان وسیله‌ی تزئینی و کاربردی، رنگ را به اتاق کودک اضافه کنید. کاغذ دیواری طرح‌دار همچنین تحریک بصری و شناختی را برای یک کودک در حال رشد فراهم می‌کند.

تخت خواب کودک

‌1 تا 2 سالگی کودک

رشد زبان شفاهی کودک معمولا بین یک تا دو سال شروع می‌شود. در این زمان است که کودک شروع به تمایز بین رنگ‌ها می‌کند. (حدود 18 ماهگی) برای نوزادان و کودکان نوپا در این سن، با چند رنگ دیگر برای تحریک رشد شناختی آشنا شوید. در اتاق کودک فرصت‌های زیادی وجود دارد که والدین می‌توانند با کودک نوپای خود به طور فعال درگیر بازی‌های تشخیص رنگ شوند. با استفاده از وسایل تزئینی ساده مانند استیکرهای دیواری، کوسن‌های چند رنگ و پرده اتاق کودک در طرح‌های کودکانه و رنگی قادر به ایجاد فضایی سرگرم کننده، پر جنب و جوش و مناسب برای رشد کودک هستید.

3 تا 4 سالگی کودک

تقریباً در سن سه تا چهار سالگی، کودک شروع به شناسایی، تشخیص و نامگذاری رنگ‌های مختلف می‌کند. قرار دادن ساده وسایل رنگی مختلف مانند شلف اتاق کودک، اسباب بازی یا ملحفه‌ها در اتاق کودک، شما را قادر می‌سازد تا به تقویت و رشد این مهارت‌های اساسی تشخیص رنگ کمک کنید.

تخت نوجوان

‌رنگ اتاق کودک پسرانه

طیف‌های مختلف آبی، سفید، سایه‌های نارنجی برای اتاق پسر، بهترین گزینه‌ها هستند، زیرا از تجربیات بی‌انتها و کلاسیک برخوردار است و برای همه سنین مناسب است. ترکیب آبی کلاسیک با رنگ نارنجی که حس تازگی دارد، برای اتاق پسرها پرکاربرد است. ترکیب آبی و سبز، یکی دیگر از ترکیب‌های مورد علاقه پسران است که زیبا و سرگرم کننده به نظر می‌رسد. آبی دریایی در ترکیب با قهوه‌ای شکلاتی، قرمز و سفید از رنگ‌های مردانه محسوب می‌شود.


رنگ اتاق کودک دخترانه

صورتی، طلایی، سفید عاجی و بژ، یک انتخاب عالی برای اتاق خواب دختران است. استفاده از این رنگ‌ها با هم ترکیب خوبی به دست می‌دهد. دخترهای کوچک اغلب رنگ‌های مرجانی، صورتی ملایم و سایه‌های بنفش را دوست دارند. ترکیب بنفش و خاکستری با یک راه جدید و یا کلاسیک برای اتاق دخترهای کوچک است. تخت خواب دخترانه سفید برای هر سبک دکوراسیونی مناسب است.

دکوراسیون اتاق کودک

‍‌

‌کلام آخر: با آموزش دادن به کودک خود در مورد رنگ (شامل سایه‌ها، طیف‌های رنگی)، به او کمک خواهید کرد تا از رنگ به عنوان ابزاری برای بیان خلاقانه در تمام جنبه‌های زندگی استفاده کند. در انتخاب رنگ برای اتاق خواب کودک هارمونی و مطابقت اجزا و سایر وسایل اتاق را در نظر بگیرید.
بیشتر بخوانید: جادوی ترکیب رنگ ها در دکوراسیون اتاق خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟