3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

مبل در سال‌های اخیر جایگاه خاصی در طراحی دکوراسیون اتاق کودک پیدا کرده است، خوشبختانه امروزه طراحی‌های کودکانه و متفاوتی برای مبلمان اتاق کودک وجود دارد و شما می‌توانید مطابق با نیاز و علاقه‌ی کودک‌تان و همچنین سبک دکوراسیون اتاق، مبل مورد نظرتان را سفارش دهید. اما سوال اینجاست که  آیا تمام مدل‌های مبل کودکانه برای فضاهای مختلف مناسب است؟ در این مقاله ما نکاتی را که حین خرید مبل کودک شیک و کاربردی باید مدنظر داشته باشید را برایتان ارائه داده‌ایم تا بتوانید انتخاب مناسب و ایده‌آلی داشته باشید.

‌مهم‌ترین نکات انتخاب مبل کودک

امروزه طرح‌های بسیار متنوعی از مدل‌های مبل راحتی و صندلی کودک پسرانه و دخترانه در بازار وجود دارد که علاوه بر زیبایی دکوراسیون اتاق خواب کودک، امکانات بیشتری برای رفاه و آسایش کودکان فراهم می‌کند. مبل کودک با ظاهری زیبا و چشم نواز، می‌تواند یک هدیه‌ای ایده‎‎‌آل برای کودکان باشد. ازمبل و صندلی کودک می‌توان برای استراحت، تماشای تلویزیون و بازی استفاده کرد. اما نکاتی که هنگام خرید مبل کودک باید به آن توجه کنید عبارتند از:

  • انتخاب مبل کودک متناسب با فضای اتاق
  • انتخاب مبل کودک متناسب با دکوراسیون اتاق کودک
  • انتخاب مبل کودک دخترانه/پسرانه
  • انتخاب رنگ مناسب مبل کودک
  • ایمنی و راحتی مبل کودک
  • انتخاب مبل مناسب با سن کودک
  • جنس روکش مبل

دکوراسیون اتاق کودک

‌‌

‌‌انتخاب مبل کودک متناسب با فضای اتاق

قبل از انتخاب مبل کودک، اندازه و میزان بزرگی فضایی که قرار است مبل را در آنجا قرار دهید، حتما ارزیابی کنید. مبل‌های اتاق کودک دارای ابعاد مختلفی می‌باشند، بنابراین بهتر است از خرید مبل‌های بزرگ با تعداد زیاد برای فضاهای کوچک جدا خودداری کنید. شلوغ بودن فضای اتاق کودک به خصوص در اتاق خواب‌های کوچک در سال‌های ابتدایی زندگی تحرک کودک را با مشکل مواجه می‌کند و آزادی عمل او را برای دویدن و راه رفتن محدود می‌کند.

انتخاب مبل کودک متناسب با دکوراسیون اتاق کودک

هنگام طراحی دکوراسیون اتاق کودک به خصوص اگر کودک شما روحیه‌ای حساس و قدرت تخیل بالایی دارد، بهتر است با مشارکت خود کودک و یا یک طراح داخلی، اتاقش را به شکلی طراحی کنید که آزادانه بتواند به رویا پردازی بپردازد و به این ترتیب از دوران شیرین کودکی نهایت لذت و بهره را ببرد. یکی از اقدامات مفید برای تغییر دکوراسیون کودک، زیباتر و در عین حال  کاربردی‌تر کردن اتاق او، اضافه کردن مبل و صندلی کودکانه به دکوراسیون اتاق است. مبل اتاق کودک معمولا کم وزن و سبک است و یک افزودنی عالی برای اتاق بازی، اتاق خواب کودک و اتاق نشیمن است. مبل‌های کودکانه باکیفیت تجربه نشستن لذت بخشی را برای کودکان فراهم می کنند. هنگام خرید مبل و صندلی اتاق کودک از لحاظ ظاهری ابتدا باید روحیات، علاقه مندی، سن، جنسیت و رنگ مورد علاقه و همچنین مطابقت و هماهنگی با دیگر وسایل اتاق کودک را در نظر بگیرید. اما خب قضیه به اینجا ختم نمی‌شود و نباید صرفا زیبایی دکوراسیون اتاق کودک تنها اولویت شما به هنگام خرید مبل کودک باشد، شما باید کاملا هوشمندانه عمل کنید و بهترین مبل را با در نظر گرفتن راحتی و ایمنی برای کودک‌تان خریداری نمایید.

‌انتخاب مبل کودک دخترانه/پسرانه

در دکوراسیون اتاق کودک می توان از انواع مدل‌های راحتی عروسکی، اسپرت و فانتزی و شخصیت‌های کارتونی و یا مبل ساده و کلاسیک استفاده کرد. مبل‌های عروسکی که بیشتر بر اساس شخصیت های کارتونی دخترانه طراحی شده اند برای دکوراسیون اتاق دخترانه و مبل‌های کودکانه با روکش‌های شخصیت‌های ابرقهرمانی برای دکوراسیون اتاق پسرانه مناسب هستند.

انتخاب رنگ مناسب مبل کودک

امروزه تاثیر رنگ بر ذهن و روح کودک کاملا اثبات شده است و شما باید با آگاهی از این موضوع رنگ مناسبی را برای دیواراتاق کودک و سرویس خواب نوزادی و سایر وسایل نوزاد انتخاب کنید. معمولا رنگ‌های گرم مثل قرمز و نارنجی انرژی کودک را بالا برده و بازیگوشی کودک را چندین برابر می‌کند. رنگ‌های سرد مثل سبز و آبی تاثیر آرامش‌بخشی روی روحیه کودک دارند و همینطور باعث تقویت سرعت کودک در انجام تکالیف مدرسه‌اش می‌شوند، به این ترتیب اگر کودک پرچنب و جوشی دارید، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های سرد، او را آرام‎تر کنید و اگر می‌خواهید تحرک فرزندتان را بیشتر کنید، می‌توانید از رنگ‌های گرم برای رنگ مبل کودک خود استفاده کنید.

سرویس خواب نوزادیاصول کاربردی برای رنگ آمیزی و تزیین اتاق کودک

‌‌ایمنی و راحتی مبل کودک

اولین اولویت حین خرید مبل اتاق کودک به راحتی و امنیت آن برمی‌گردد، که نباید به هیچ عنوان از آن غافل شوید. شما باید به دنبال خرید مبل مناسب و بی خطری برای کودک‌تان باشید تا او را از هرگونه آسیب احتمالی دور نگه دارید. درست است که استفاده از اشکال و فرم‌های متنوع باعث افزایش خلاقیت و احساس کنجکاوی کودکان می‌شود اما لبه‌های‌ تیز مبل می‌تواند به کودکان آسیب برساند. از خرید مبل‌هایی با لبه‌های تیز خودداری نمایید. مبلمان‌هایی با خطوط نرم و گوشه‌های گرد هیچ آسیبی به کودک وارد نکرده و فضای امن و آرامش‌بخشی برای آن‌ها ایجاد می‌کنند. همینطور مبلی محکمی را انتخاب کنید که در اثر فشار زیاد کودک در پی فعالیت‌های روزانه به این زودی‌ها خراب نشود. همینطور برای کفپوش اتاق از موکت و فرش‌های نرم استفاده کنید و از خالی نگهداشتن کف اتاق خودداری کنید تا هر گونه خطر و سرخوردگی روی سرامیک و سنگ را به حداقل برسانید.

جنس روکش مبل

در زمان خرید مبل اتاق کودک به جنس پارچه رومبلی دقت کنید. کودکان معمولا با وسایل نوک تیز و یا بالا و پریدن های زیاد و ریختن خوراکی‌ها نوشیدنی‌ها بر روی مبل باعث می‌شوند تا زودتر از چیزی که انتظار دارید ظاهر مبل از بین برود. بنابراین بهتر است روکش مبل بچگانه قابل شستشو و در برابر خراش و پارگی مقاوم باشد.

انتخاب مبل مناسب با سن کودک

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید مبل کودک باید به آن توجه کنید، در نظر گرفتن سن کودک است. مبل کودک معمولا با توجه به وزن و سن کودک طراحی می‌شوند. برای مبل اتاق نوجوان بهتر است از مبل‌های با سایز بزرگ و مخصوص بزرگسالان خریداری کنید.

مبل اتاق کودککاربردهای مبل اتاق کودک

‌انواع مبل و صندلی اتاق کودک

همان طور که گفته شد مبل و صندلی‌های کودکانه در طرح‌ها و مدل های مختلف در بازار وجود دارد که هر کدام طرفدارهای خود را دارند. محبوب ترین مدل‌ها عبارتند از:

  • مبل تک نفره ساده
  • کاناپه کودک
  • میز و صندلی کودک
  • صندلی راک کودک
  • مبلمان فانتزی کودک
  • مبل عروسکی کودک

صندلی راک کودک

‌‌کلام آخر:  در این مقاله مهم ترین نکات در خرید مبل اتاق کودک و انواع مدل‌های موجود در بازار و هر آنچه که برای خرید این وسیله‌ی زیبا و کاربردی اتاق کودک مورد نیاز است را برایتان معرفی کردیم. امیدواریم که این مطالب در زمینه‌ی انتخاب بهترین مبل کودک برایتان مفید واقع گردد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟