3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

خرید مبل و میزتحریر اتاق کودک

دکوراسیون و‌ مبلمان اتاق کودک چیزی بیش از انتخاب ساده‌ی وسایلی است که به نظر شما زیبا یا بامزه می‌آید. توجه داشته باشید انتخاب مبلمان مناسب برای کودک می تواند کمی سخت تر از آنچه شما انتظار دارید باشد.مبل اتاق کودک ازجمله وسایلی است که هنگام خرید وانتخاب آن باید دقت لازم را داشته باشید چرا که مبل و صندلی کودک از جمله لوازم ضروری اتاق او می باشد که در طول روز بیشترین تماس را با آن دارد.

به عقیده‌ی روانشناسان دکوراسیون داخلی اتاق خواب کودک تاثیر مستقیم بر سلامت و رشد فکری کودک دارد، بنابراین چیدمان و انتخاب وسایل اتاق کودک بر شکل گیری شخصیت و روحیه کودک نقش بسیارمهمی دارد.

امروزه در بازار طراحی‌های متنوع و‌شادی برای مبل کودکانه وجود دارد وهمین امر دامنه‌ی انتخاب شما را در خرید و یا سفارش مبل مناسب، مطابق با روحیه و سن کودک خود وسعت می‎بخشد. والدین باید علاوه برزیبایی، راحتی و ایمنی مبل کودک را در نظر بگیرند تا انتخاب درستی داشته باشند. در ادامه ما به بررسی چند موضوع می‌پردازیم، با ما همراه باشید:

  • نکاتی که قبل از خرید مبل اتاق کودک باید در نظر بگیرید.
  • انواع مبل بچگانه و کاربرد آنها

خرید مبل و میزتحریر اتاق کودک

نکاتی که قبل از خرید مبل اتاق کودک باید در نظر بگیرید

  • فضای اتاق
  • ایمنی مبل
  • سن کودک
  • جنسیت کودک
  • جنس رو مبلی

فضای اتاق کودک

قبل ازخرید مبل کودک، فضای اتاق را در نظر بگیرید، مبلمان کودک درابعاد و سایزهای متفاوت در بازار وجود دارد، بنابراین مبلی را انتخاب کنید که با فضای اتاق تناسب داشته باشد. از انتخاب مبل‌ در ابعاد بزرگ و یا تعداد زیاد برای اتاق کوچک جدا خودداری کنید وفضای اتاق را برای تحرک و بازی کودک تنگ و غیرقابل استفاده نکنید.

ایمنی مبل کودک

ایمنی مبل و یا صندلی کودک از اهمیت بالایی برخورداراست ، قبل از انتخاب حتما از استحکام و ایمنی مبل و صندلی کودک اطمینان حاصل کنید. از خرید مبل صرفا فانتزی و قشنگ بدون دوام و استحکام خودداری کنید، مخصوصا اگر کودک بازیگوشی دارید که عادت به بالا و پایین پریدن روی تخت و مبلمان دارد!

توجه به سن کودک

مبلی را انتخاب کنید که مناسب با سن کودک باشد. رده‌ی سنی کودک خود را در نظر بگیرید و بعد مبل مناسب را انتخاب کنید به عنوان مثال از خرید مبل فانتزی یا عروسکی و کوچک برای فرزند نوجوان خود خودداری کنید،  همواره این نکته را مد نظر قرار دهید که کودک شما در حال رشد است و بهتر است مبلی را خریداری کنید که برای مدت مناسبی قابل استفاده باشد.

مبل اتاق کودک بامبینو

صندلی نوجوان و میز گرد مدل پونه

جنسیت کودک

همانطور که در بالا اشاره کردیم امروزه در بازار شاهد مبل کودک دخترانه و مبل کودک پسرانه در رنگ‌ها و طراح‌های عروسکی و فانتزی هستیم، فقط کافی است جنسیت کودک خود را در نظر بگیرید و مبل مناسب را انتخاب کنید.دراین میان توجه به علاقه و روحیه‎‌ی کودک خود را فراموش نکنید و اجازه دهید خودش نیز در انتخاب طرح و رنگ مبل اتاقش سهیم باشد.

جنس رو مبلی کودک

امروزه یکی از دغدغه‌های مادران، کثیف کردن و خراش دادن و پاره کردن مبلمان منزل توسط کودکان است، ریختن خوراکی و نوشیدنی و یا پاره کردن روکش مبل با وسایل نوک تیز باعث می‌شود مبلمان ظاهر اولیه خود را نداشته باشد، بنابراین بهتر است جنس روکش مبل و یا پاف کودک خود را طوری انتخاب کنید که قابل شستشو باشد و از دوام و استحکام بالایی نیز برخوردار باشد. استفاده از پارچه میکروفایبر یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب  روکش مبل کودک می باشد این پارچه ها مقاومت بسیار بالایی در برابر کثیفی و لکه ها دارند و به راحتی تمیز می شوند.

رعایت این چند نکته به شما کمک می‌کند تا بتوانید هنگام خرید مبل اتاق کودک انتخاب مناسبی داشته باشید. شما همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب دیگر ما را با عنوان مبل مناسب اتاق کودک بخوانید.

راهنمایی برای خرید مبل اتاق کودک

بیشتربخوانید: راهنمای کامل خرید مبلمان اتاق کودک

انواع مبل بچگانه و کاربرد آنها

مبلمان کودک در انواع مدل‌ها و شکل‌های متنوعی طراحی می‌شوند که هرکدام دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشد و کاربرد متفاوتی دارد که معمولا والدین با توجه به نیاز کودک یک یا چند مورد از آنها را تهیه می‌کنند. از رایج‎ترین مدل های مبلمان بچگانه به گزینه های زیر می‎توان اشاره نمود:

  • مبل تک نفره کودک
  • صندلی کودک
  • صندلی راک کودک
  • پاف کودک
  • مبل کودک تابی و معلق

مبل تک نفره کودک

این مدل مبل خود دارای مدل‌های متنوعی مثل مبل عروسکی کودک، مبل فانتزی کودک، مبل فرفورژه طرح دار و مبل کلاسیک ساده می‌باشد، که هرکدام ازاین مدل‌ها با توجه به سبک طراحی و ساخت آن و همچنین جنس چوب و روکش آن دارای قیمت‌های مختلفی می‌باشد.

مبل سلطنتی کودک

مدل های متنوع مبل اتاق کودک

 

صندلی کودک

انتخاب صندلی کودک از اهمیت بسیار بالایی برخورداراست، صندلی کودک را با توجه به سن و وزن او انتخاب کنید و نکاتی را که برای خرید مبل اتاق کودک ذکر کردیم برای انتخاب صندلی کودک نیز رعایت کنید.

صندلی اتاق کودک

صندلی راک کودک

صندلی راک کودک صندلی گهواره‌ای است که به دلیل تکان خوردن بین کودکان بسیار محبوب است، این مدل صندلی هم در شکل‌ها و طرح‌های ساده وعروسکی در بازار موجود است، قیمت این مدل صندلی نیز به جنس چوب و طراحی آن بستگی دارد، قبل از خرید از محکم بودن چفت و بست آن اطمینان حاصل کنید.

صندلی راک راحتی کودک بامبینو

عکس صندلی راک راحتی کودک بامبینو مدل پشت لمسه

پاف کودک

ممکن است برایتان سوال باشد پاف چیست و چه کاربردی دارد؟ پاف در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی تولید می‌شود، امروزه استفاده از پاف مدرن در دکوراسیون منزل بسیاررایج است،. پاف کاربردهای متنوعی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیر پایی
  • میز پذیرایی
  • صندلی
  • میز عسلی

پاف کودک نیز در طرح‎های فانتزی، عروسکی و ساده موجود است. قرار دادن پاف در اتاق کودک به مرتب شدن و زیباتر شدن بیشتراتاق کمک می‌کند. اگر در اتاق کودک مبل دارید از پاف می‌توانید به عنوان زیرپایی و یا میز استفاده کنید. هنگام خرید پاف کودک علاوه بر جنس چوب و پارچه، دوام و استحکام آن را در نظر بگیرید. ایمن و محکم بودن پایه‌های پاف بسیارمهم است وکودک شما می‌تواند با خیال راحت روی این صندلی کوچک بنشیند.

پاف کودک

مبل کودک تابی و معلق

این مدل مبل همان‌طور که از اسمش معلوم است معلق است و باید به سقف یا پایه مخصوص متصل شود، مبل معلق همچنین می‌تواند نقش تاب را دراتاق کودک بازی کند. دکوراسیون اتاق کودک با یک مبل تابی می‌تواند دچاریک تحول اساسی شود و به کودک احساسات مثبت و تعلق خاطر نسبت به اتاق خواب خود را بدهد.

کلام آخر

افزودن یک مبل و یا دو صندلی کودک یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌های تغییر دکوراسیون اتاق کودک است که نه تنها هزینه‌ی زیادی احتیاج ندارد، بلکه کاربرد فروانی نیز دارد، شما تنها با درنظر گرفتن تم اتاق و بودجه‌ خود می‌توانید از انواع مدل‌های مبل ساده کودک تا مدل‌های مبل فانتزی و تاب‌دار که در این مقاله از بامبینو برای شما گردآوری کرده‌ایم الهام بگیرید و بهترین مبل کودک را برای دکوراسیون جدید خود انتخاب کنید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟