3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

علی‌رغم این که تعریف و مصداق زیبایی در میان فرهنگ‌های متفاوت و در نظر انسان‌های مختلف مفهومی نسبی و سلیقه‌ای می‌باشد، ولی برخی از اصول بین تمامی انسان‌ها از نظر زیبایی‌شناختی اثبات شده است و همه روی آن توافق نظر دارند. مثلاً مفاهیمی هم‌چون رنگ‌های مکمل که با ترکیب با یکدیگر می‌توانند فضا را به تعادل برسانند و یا هارمونی رنگ‌هایی که در یک طیف قرار دارند. پس هنگام تکمیل دکوراسیون منزل، به ویژه دکوراسیون اتاق خواب به نکات زیر توجه کنید تا محیطی خلق کنید که از بودن در آن احساس آرامش کنید و در مقابل دیدگان نیز اتاقی شکیل و چشم‌نواز داشته باشید. خیلی از افراد استفاده از کاغذ دیواری را برای اتاق خواب خود و یا فرزندشان می‌پسندند که انتخابی بسیار مدرن بوده و تنوع زیادی را نیز شامل میگردد. اما باید تصمیمات مهمی درباره انتخاب دیوار یا دیوارهایی که قرار است با کاغذ دیواری تزئین شوند، رنگ و طرح مناسب، و حتی جنس و بافت کاغذ دیواری گرفته شود. ما در این مطلب برخی از نکات اصولی دکوراسیون را برایتان شرح میدهیم.

  • بهتر است دیوار پشت تخت خواب و یا اولین دیواری که به محض ورود به اتاق خواب جلب توجه می‌نماید را برای انجام دکور کاغذ ‌دیواری انتخاب نمایید. در این حالت، بهتراست رنگ کاغذ دیواری با روتختی شما و یا حتی بخشی از آن مثلاً بالش‌ها و یا کوسن تزئینی روی تخت دارای هارمونی باشند و از طیف رنگی یکسانی انتخاب شده باشند.

  • اگر اتاق خوابتان کوچک است، از طرح‌های دارای الگوهای کوچک و یا رنگ‌های روشن استفاده نمایید تا باعث بزرگ به نظر آمدن اتاق بشوید. در این حالت به صورت کلی از رنگ‌های نسبتا روشن برای روتختی خود و یا فرزندتان استفاده نمایید و برعکس، اگر اتاق بزرگی دارید که از پنجره بزرگی نیز بهره‌مند است، پس خیلی محدودیتی در انتخاب طرح و رنگ ندارید، رنگ‌های تیره و یا دارای الگوهای بزرگ نیز باعث بسته یا کوچک شدن فضای این نوع اتاق‌ها نمی‌گردند، اما در این مورد انتخاب روتختی باید قدری هوشمندانه صورت بگیرد، مثلاً اگر کاغذ دیواری با طرح‌های بزرگ و جالب توجه انتخاب کرده‌اید، بهتر است روتختی خود را ساده و یا دارای طرح آبرنگی ملایم انتخاب نمایید.

  • برخی از کاغذ دیواری‌های جدید دارای بافتهای خاصی هستند که میتوانید از آنها در جهت گرمتر شدن فضای اتاق و دادن عمق بیشتر به فضا استفاده نمایید. در همین راستا برخی از کاغذ دیواری‌های دارای طرح‌های سه بعدی نیز وجود دارند که برای اتاق خواب مناسب می‌باشند. در این حالت نیز بهتر است، روتختی لوکس و دارای طرحی ساده انتخاب نمایید که بیشتر جنس پارچه‌ی آن جلب توجه نماید، این یک حالت ایده‌آل برای داشتن اتاق خوابی لاکچری و اشرافی می‌باشد.

  • استفاده از کاغذ دیواری با طرح راه راه عمودی همراه با ترکیبی از یک رنگ گرم و یک رنگ خنثی، در قسمت دیوار پشت تخت می‌تواند جلوهای مدرن به اتاق خواب بدهد، به علاوه این نوع طرح محدودیتی برای انتخاب سایر رنگ‌ها در فضای اتاق خواب مانند لوازم دکوری و یا پرده و روتختی اتاق خواب شما ایجاد نمی‌کند اما اگر می‌خواهید یک اتاق خواب شیک داشته باشید بهتر است از روتختی‌ای استفاده نمایید که در آن سه رنگ مرتبط به کار رفته باشد (دو رنگ شامل رنگهای خط‌های راه راه کاغذ دیواری و یک رنگ خنثی جهت جلوگیری از تکراری شدن رنگ‌های موجود در فضای اتاق خواب)

  • هیچ الزامی برای اینکه تنها از یک رنگ یا طرح در اتاق خواب کودک یا خودتان یا حتی اتاق خواب مهمان استفاده کنید وجود ندارد، خیلی از افراد از رنگ‌های شاد در کنار هم لذت می‌برند، می‌توانید چندین رنگ و طرح را به سلیقه خود و یا فرزندتان با یکدیگر ترکیب نموده و از آن در دکوراسیون اتاق خواب بهره ببرید. در این سبک از دکوراسیون که به آن اصطلاحا سبک بوهو گفته میشود، استفاده از وسایل مدرن شرط مهمی است، اگر شما دارای تختی با طرح کلاسیک و خیلی بزرگ و سنگین هستید، پیشنهاد ما این است که سراغ این نوع دکوراسیون نروید.

  • یکی دیگر از راه‌های زیباسازی دکوراسیون اتاق خواب استفاده از لمسه‌های تزئینی می‌باشد که در جنس‌ها و ابعاد مختلف قابل ارائه است.

  • برخی از کاغذ دیواری‌ها نیز دارای طرح‌هایی شبیه به چوب و یا سنگ هستند که این‌ها نیز می‌توانند بنا بر سلیقه شما جزو گزینه‌هایتان قرار بگیرند.

دکوراسیون اتاق کودکویژگی‌ها و نکات طلایی در انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک


انواع روتختی با اندازه‌های مختلف:

اندازه، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب روتختی مناسب باید به آن توجه داشته باشید. در واقع نه روتختی باید خیلی کوچک باشد تا تشک معلوم باشد و نه خیلی بزرگ باشد که روی زمین اتاقتان بیافتد.
با توجه به همین موضوع، تولید کنندگان روتختی‌ها را بر اساس سایز استاندارد تخت نوزاد، کودک، یک نفره و یا دو نفره تولید می‌کنند. پس حتما قبل از خرید مطمئنا شوید که سایز روتختی به اندازه تخت خوابتان بخورد و با آن تناسب داشته باشد.


سایز مناسب روتختی

اندازه روتختی معمولا باید از اندازه تخت و تشک بزرگ‌تر باشد تا بتواند تمامی بدن را به خوبی پوشش دهد. برای تخت‌های نوزادی اندازه استاندارد روتختی برابر یک متر در یک و نیم متر در نظر گرفته می‌شود. روتختی تخت‌های یک نفره معمولا در ابعاد ۲۲۰ در ۱۶۰ سانتی‌متر است. این اندازه برای تخت‌های نوجوان و تک نفره مناسب هستند. اما اگر فرزندتان در سنی قرار دارد که هنوز قد او به اندازه کافی رشد نکرده است یا به طور کلی قد کوتاه است، می‌توانید از روتختی‌های ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر نیز برای سنین بالاتر از نوزادی او استفاده کنید. روتختی‌های دو نفره و بزرگسالان معمولا با اندازه ۲۰۰ در ۲۲۰ ارائه می‌شوند. این نوع روتختی‌ها را می‌توان برای تخت‌های تک نفره نسبتا بزرگ سایز و تخت‌های یک و نیم نفره یا دوقلو مورد استفاده قرار داد. اما برای تخت‌های دو نفره بزرگ اندازه استاندارد روتختی‌ها برابر ۲۲۰ در ۲۴۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.


روتختی کودکراهنمای جامع روش‌های شستن انواع روتختی

چند نکته برای انتخاب روتختی کودک

برای انتخاب روتختی اتاق کودک به  طرح، اندازه و جنس روتختی و جنسیت کودک توجه کنید.
1. طرح روتختی فرزندتان را با توجه به طراحی دیوارها و تخت اتاقش انتخاب کنید! و اگر به سنی رسیده که می‌تواند نظر بدهد، حتما سلیقه‌ی او را در انتخاب طراحی دکوراسیون اتاق خوابش به کار ببرید.

2. نکته مهم دیگری که در هنگام خرید روتختی باید به آن توجه داشته باشید، ابعاد تخت کودک است. بنابراین حتما قبل از خرید، ابعاد تخت را اندازه گیری کنید و با خود همراه داشته باشید تا روتختی مناسب آن را انتخاب کنید.

3. همان‌طور که می‌دانیم پوست کودکان بسیار لطیف و حساس است، از این‌رو روتختی با جنس طبیعی مانند پنبه و کتان بخرید و تا حد امکان از الیاف مصنوعی دوری کنید تا کودکتان حساسیت پوستی پیدا نکند.

4. برای انتخاب روتختی، جنسیت کودک را در نظر بگیرید. امروزه روتختی دخترانه شیک و هم‌چنین روتختی پسرانه در طرح‌های و مدل‌های مختلف فانتزی و کلاسیک در بازار موجود است، پس مدلی را انتخاب کنید که مورد پسند فرزندتان باشد. اگر به دنبال روتختی فارغ از جنسیت هستید، روتختی‌های اسپرت انتخاب بسیار خوبی است.

روتختی نوجوان 3نکته مهمی که هنگام خرید روتختی نوزاد باید بدانید


همیشه به یاد داشته باشید که مشاوره با طراحان حرف‌های و باتجربه در زمینه انتخاب طرح و رنگ‌آمیزی دکوراسیون اتاق خواب کودک یا خودتان و تلفیق آن با سلیقه شخصیتان کاری هوشمندانه است و از پشیمان شدن شما در آینده جلوگیری میکند.
منبع:  consumerreports

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟