3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

تخت کودک نوجوان

مانند تمام والدین حساس، طبیعی است که شما هم هنگام طراحی اتاق خواب کودک خود دوست داشته باشید تمام امکانات و وسایل ضروری را برای آسایش و آرامش او فراهم کنید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید و چطور برنامه ریزی کنید. در واقع طراحی یک فضای رویایی برای خواب کودک، یک فضای شاد برای انجام تکالیف و یک منطقه بازی با انرژی بالا را فراهم می‌کند و درعین حال کاربردی بودن و طراحی همه این فضاها در یک اتاق (مخصوصا در اتاق‌خواب‌های کوچک) و در آخر، مهم‌تر ازهمه جلب رضایت کودک بعد از این همه تلاش و صرف وقت وهزینه، مسئله‌ای است که ذهن بسیاری ازپدر و مادرها را درگیر کرده وآن را تبدیل به یک چالش بزرگ و اساسی می‌کند. توصیه‌ی ما این است که به‌جای این همه نگرانی، دکوراسیون اتاق خواب کودک را به عنوان فرصتی عالی در نظر گرفته که می‌توانید خلاقیت خود و حتی کودک خود را (بسته به سن او) در هنگام طراحی آن به چالش بیاندازید. از آنجا که هر کودک شخصیت منحصر به فرد خود را دارد، تنها قانون واقعی هنگام طراحی اتاق خواب کودک این است که علایق او را در نظر بگیرید و ایده‌های او را درمورد طراحی اتاقش بشنوید و تا حد امکان اجرا کنید. ایده‌های نو در حال حاضر شامل ایجاد دیوارهایی با رنگ روشن، کاغذ دیواری یا دکوراسیون و اضافه کردن یک طراحی زیبا به ظاهری شیک است که به شخصیت‌های کارتونی تکیه نمی‌کند تا رضایت کودک را جلب کند. هنگام خرید مبلمان اتاق کودک بهتر است مبلمان بادوام و محکم را انتخاب کنید که به اندازه‌ی کافی در برابر سایش و پارگی بر اثر بالا و پایین پریدن‌های هیجان زده کودک مقاوم باشند. ما می‌دانیم شما می خواهید همه چیز در اتاق کودک، از تخت خواب گرفته تا فضای بازی و خواب کودکتان راحت و شیک باشد، در این مقاله ما با چند راهکار ساده و اصولی به شما کمک می‌کنیم تا به اهداف خود برسید.

تخت کودک نوجوان

‌‌انتخاب تخت مناسب کودک

تخت‌خواب‌ها بیشترین فضای اتاق را اشغال می کنند، قبل از انجام هر کاری، ابتدا اتاق کودک خود را با دقت اندازه گیری کنید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که چه سایز تخت کودکی برای اتاق کودک مناسب است. از آنجا که تخت خواب‌ها در اندازه های استاندارد یک نفره، دونفره و … وجود دارد، باید فضای لازم را برای اطمینان از متناسب بودن همه موارد در نظر بگیرید. انواع متنوعی از مدل های تخت خواب وجود دارد که متناسب با هرسبک و دکوراسیونی است. تخت خواب بزرگ یک انتخاب خوب برای بچه‌هاست، اما کودکان فعال ممکن است به فضای بیشتری برای بازی احتیاج داشته باشند. انتخاب تخت خواب‌های بلند می تواند به شما کمک کند یک جای مخصوص برای مطالعه یا بازی در زیر تخت خواب ایجاد کنید تا فضای مصرفی شما بیشتر شود.  تخت کودک و نوجوان یک گزینه‎ی انتخابی مناسب و ایده‌آل برای نوزاد است، این مدل تخت خواب همانطور که از اسمش پیداست از نوزادی تا نوجوانی کودک قابلیت استفاده دارد و در واقع با رشد کودک رشد می‌کند و از لحاظ اقتصادی  کاملا به‌صرفه است. خرید تخت دوطبقه برای اتاق خواب مشترک کودکان مخصوصا زمانی که با کمبود فضا مواجه هستید بهترین گزینه هستند. هر انتخابی که می‌کنید فقط  دقت داشته باشید که گهواره یا تخت‌خواب کودک شما باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. برای تضمین حداکثر ایمنی کودک، انتخاب تشکی دقیقاً در اندازه مناسب تخت کودک مهم است. هنگامی انتخاب تخت کودک رنگ و سبک مناسب دکوراسیون خود را در نظر بگیرید.

میز و صندلی کودک بیشتر بخوانید: ملاحظات سنی برای خرید تخت خواب کودک

‌‌انتخاب لوازم جانبی مناسب

پس از تصمیم گیری در مورد تخت‌خواب کودک، وقت آن است که بقیه مبلمان اتاق خواب کودک را انتخاب کنید. فضای ذخیره سازی اولویت بعدی بیشتر خانواده‌ها است، بنابراین در مورد فضاهای ذخیره سازی موجود خود و اینکه چقدر فضای کافی برای لباس‌ها، اسباب‌بازی‌ها، کتاب‌ها و سایر وسایل کودک دارید فکر کنید.

کمد: داشتن یک کمد قفسه بندی شده که کشو درآن تعبیه شده است وهرچیز جای خود را دارد، همه چیز را بسیار آسان و مرتب‌تر می‌کند. کمد برای نگهداری و مرتب نگه‌داشتن کفش و لباس‌های کودک ایده‌آل است. با استفاده‌ی حداکثری از فضای عمودی کمد می‌توانید نهایت استفاده را از فضای ذخیره‌سازی خود ببرید. مثلا می‌توانید یک میله اضافی برای آویزان کردن لباس‌های کودک در آن نصب کنید به این ترتیب هم لباس‌های بیشتری را می‎توانید سازمان‌دهی کنید و هم کودک راحت‌تر می‌تواند به لباس‌های خود دسترسی داشته باشد.

دراور: یکی از ضروری ترین مبلمان است که می توان آن را در اتاق خواب کودکان (یا هر اتاق خواب دیگری!) قرار داد. حتی اگر اتاق آنها یک کمد دیواری با اندازه مناسب داشته باشند، شما از فضای ذخیره سازی اضافی که می توانید دریافت کنید سپاسگزار خواهید بود. همه افراد برای نگهداری لباس های خود به فضایی احتیاج دارند و دراور کمک می کند تا لباس‌‎های کودک شما مرتب بمانند. همچنین به عنوان محل نگهداری سایر وسایلی است که می‌توانند فضای اتاق کودک شما را بهم بریزند.

میز کنار تخت: معمولا برای قراردان وسایلی استفاده می‌شود که ممکن است در شب مورد استفاده قرار بگیرند. معمولا روی آن، چراغ خواب، کتاب‎های داستانی که قبل از خواب خوانده می‌شود، لیوان آب و داروها قرار می‌گیرند. مدل کشودار آن هم یک فضای ذخیره سازی اضافی در اختیارتان قرار می‌دهد. در حالت ایده آل، در هر دو طرف تخت باید یک میزکنار تخت وجود داشته باشد تا ظاهری متعادل داشته باشد. با این حال، در سرویس خواب کودکان و یک نفره معمولا یک عدد پاتختی وجود دارد.

میز تحریر: چه کودک شما در دوران کرونا مشعول تحصیل از راه دور باشد و چه فقط به یک فضای اختصاصی برای انجام تکالیف مدرسه احتیاج داشته باشد، گنجاندن میز تحریر در اتاق خواب (به خصوص اتاق خواب نوجوانان ) بسیار مفید و کاربردی است. میزتحریر برای کودک را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید، این قطعه ای است که می تواند در تمام دوران کودکی و نوجوانی او استفاده شود.

میز آرایش: افزودنی عالی است که بیشتر برای اتاق خواب دخترانه جوان استفاده می‌شود. بیشتر میزهای آرایش دارای آینه و کشوهایی هستند که فرزند نوجوان شما می تواند وسایل آرایشی و بهداشتی خود را در آن نگهداری و مرتب کند.

شلف: جدا از کمد لباس و دراور، شلف‌ها فضای اضافی را برای ذخیره‌ی وسایل ضروری اتاق خواب کودک از جمله اسباب‎بازی‌ها، عروسک‌ها و … در اختیار شما قرار می دهد. طراحی‌های شیک و کاربردی در بازار برای انتخاب وجود دارد، اما یک شلف دیواری گزینه‎ی مناسب‌تری برای صرفه جویی در فضا است که به شما امکان می دهد کتاب‌ها ، آثار هنری و سایر خرده ریزه‌های مورد علاقه کودک خود را به نمایش بگذارید. شلف‌های دیواری همچنین جلوه‎ی زیباتری به اتاق خواب کودک شما می بخشد.

انواع پاف کودکانه و سبدهای اتاق کودک نیز وسایل خوبی برای سازماندهی ملحفه‌های اضافی، لباس، اسباب بازی‌ها و سایر وسایل اضافی کودک هستند.

مبلمان اتاق نوجوانبیشتر بخوانید: مبل مناسب اتاق کودک

 مبلمان کودک در فضای اتاق کودک

انتخاب مبل و میز و صندلی کودک برای اتاق کودک به اندازه‌ی مبلمانی که بزرگسالان برای نشیمن خود در خانه انتخاب می کنند، مهم است . برای انتخاب مبلمان مناسب کودک اندازه‌ی مبل، سن کودک، طراحی، مواد اولیه، دوام و قابلیت جابجایی را در نظر بگرید. مدل‌های زیبا و شیک مبلمان کودکانه را در pinterest ببنید. و در اخر هنگامی که مبلمان در محل قرار گرفت، می توانید دکوراسیون خود را شروع کنید تا سبک و شخصیت بیشتری به اتاق خواب کودک خود بیفزایید. فراموش نکنید که شما دست بازی در انتخاب رنگ‌ها و سبک‌های مختلف برای دیزاین اتاق کودک خود را دارید، فقط کافی است سبک مورد علاقه خود و کودک را انتخاب کنید و ایده های خود و انها را برای طراحی اتاق کودک خود پیاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟