3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

چگونه کودک را به اتاق خواب خودش منتقل کنیم؟

بسیاری از والدین با قراردادن تخت نوزاد یا تخت کنار مادر در اتاق خواب خود، نوزاد را در استفاده از اتاقشان سهیم می‌کنند. این مکان، امن ترین مکان برای نوزاد بخصوص در ماه‌های اولیه زندگی است. خواباندن نوزاد در اتاق والدین راهی ایده‌آل برای ایجاد پیوند بین والدین و کودک (خصوصا والدین شاغل) می‌باشد و تغذیه و رسیدگی به نوزاد را در طول شب نیز برای آنها نیز راحت‌تر می‌کند. اما در برخی موارد، شما می خواهید فضای خواب خود را اختصاصی کنید. که ما را به سوال اصلی می‌رساند:

جواب به سوال چه زمانی کودک را به اتاق خود منتقل کنیم؟ و بهترین زمان انتقال کودک به اتاق خودش در این مقاله، متخصصان چگونگی تشخیص زمان آماده بودن کودک برای این جابه‌جایی بزرگ را به همراه نکاتی برای انتقال نوزاد به اتاق خودش توضیح می‌دهند.
در این مقاله خواهید خواند:

  • چه زمانی کودک را به اتاق خودش منتقل کنید؟
  • چگونه می توان فهمید کودک آماده رفتن به اتاق خود است.
  • نکاتی برای انتقال کودک به اتاق خودش

اتاق خواب

چه زمانی کودک را به اتاق خودش منتقل کنید؟

‌به گفته آکادمی اطفال آمریکا، نوزادان باید حداقل در شش ماه اول زندگی و به طور ایده‌آل تا یک سالگی، در اتاق والدین خود (اما نه در یک تخت خواب) بخوابند تا به میزان ۵۰ درصد از خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد پیشگیری شود.

اینکه چرا به اشتراک گذاشتن اتاق به طور چشمگیری احتمال ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی را کم می کند هنوز مشخص نیست، اما تصور می شود که بودن افراد دیگر در اتاق باعث می شود کودک راحت‌تر بخوابد و احتمالاً منجر به کاهش خطر شود.

نگه داشتن کودک در دسترس مادر نیز شیر دادن را آسان‌تر می کند، که به خودی خود نشان داده است که خطر ابتلا به SIDS را ۷۰ درصد کاهش می دهد. خواباندن کودک در اتاق خواب والدین در 12 ماه اول نیز می‌تواند به تقویت پیوند شما کمک کند.

دکتر S. Daniel Ganjian متخصص اطفال در مرکز بهداشت Providence Saint John’s در سانتامونیکا کالیفرنیا می گوید: “رابطه والدین و کودک به میزان زیادی با اجازه دادن به کودک برای خوابیدن در اتاق شما بسیار افزایش می یابد.” او توضیح می دهد که کودک یاد می‌گیرد وقتی با زندگی خارج از رحم سازگار می‌شود، می‌تواند روی وجود شما حساب کند و با صدای تنفس شما آرام می‌گیرد.

با همه‌ی این اوصاف، یک سال زمان طولانی است و قابل درک است که والدین قبل از یک سالگی قصد انتقال کودک به اتاق خودش را داشته باشند.

در این خصوص دکتر Ashanti Woods متخصص اطفال در مرکز پزشکی Mercy در بالتیمور می‌گوید: “هر نوزادی متفاوت است و گاهی اوقات متخصصان اطفال با نظر گرفتن تمام شرایط توصیه‌ای می کنند که به نفع تمام اعضای خانواده باشد.” پس بهتر است قبل از هر اقدامی در این خصوص با پزشک اطفال خود مشورت کنید.

Pam Edwards یک مشاور معتبر خواب نوزاد و کودک با این موضوع موافق است، او می‌گوید: “تصمیم در مورد این موضوع واقعاً به آنچه برای تمام اعضای خانواده بهتر است، برمی گردد” او همچنین اشاره کرده که خانواده‌های بسیاری سعی کرده‌اند که نوزادان را در 4، 6 و 12 ماهگی و حتی دیرتر به اتاق خود منتقل کنند.

با توجه به اینکه نوزادان بعد از 6 ماهگی هوشیارتر و آگاه تر نسبت به محیط پیرامون خود هستند، ممکن است انتقال دادن او به اتاق خواب خودش چالش برانگیزتر و سخت‌تر باشد، اما این به هیچ وجه غیرممکن نیست.

 

‌چگونه می توان فهمید کودک آماده رفتن به اتاق خود است؟

‌اگر تا یک سالگی کودک، برای انتقال او به اتاقش صبر می‌کنید، عالی است! اما اگر قبل از آن آماده انتقال کودک به اتاقش هستید، چند نکته را بخاطر بسپارید.

Ganjian می‌گوید: “ابتدا با پزشک متخصص اطفال خود مشورت کنید تا مطمئن شوید کودک به خوبی رشد کرده و نیازی به تغذیه در طول شب ندارد. نشانه دیگری که نشان می‌دهد کودک برای جابه‌جایی آماده است این است که او بتواند از شکم به پشت خود بچرخد.”
Woods می‌گوید: “اگر کودک، هر دو، سه یا چهار ساعت بیدار می شود، ممکن است آماده نباشد تا به اتاق خودش منتقل شود. اگر کودک می‌تواند شش ساعت یا بیشتر بخوابد، زمان مناسبی است که کودک را به تختش منتقل کنید. حتی اگر او نسبتا زیاد می‌خوابد، همه‌ی ‌احتمالات را با دقت در نظر بگیرید.

همچنین وی می گوید “مهم است که در طول شب در نزدیکی کودک باشید تا اگر به هر دلیلی بیدار شد، بتوانید در تاریکی به سرعت خود را به او برسانید. اگر فاصله‌ی اتاق خواب شما و اتاق خواب کودک زیاد است، شاید بهتر باشد تا یک سالگی او صبر کنید.”

انتقال کودک به اتاق خودش برای خوابیدنبیشتر بخوانید: بهترین سن برای جدا کردن اتاق کودک از والدین

‌نکاتی برای انتقال کودک به اتاق خودش

‌ابتدا مهم است که اتاق کودک را، برای خواب راحت تنظیم کنید. این بدان معنی است که یک تخت نوزادی ایمن با تشک محکم و یک ملحفه‌ی فیکس شده به تشک داشته باشید و از قراردادن اسباب بازی، عروسک‌های ابری، لحاف و پتو درون آن خودداری کنید.

Becky Roosevelt، بنیانگذار Snug as Bug Pediatric Sleep Consulting همچنین توصیه می‌کند یک آباژور کم نور و دستگاه نویز سفید در اتاق کودک قرار دهید. (به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان استفاده از دستگاه نویز سفید می‌تواند به بهبود و کیفیت بهتر خواب کودک کمک کند).

Woods می گوید: “وقتی همه‌چیز برای انتقال کودک به اتاقش آماده است، بهتر است ابتدا در زمان چرت زدن‌های روزانه شروع به انتقال او به تخت‌خوابش کنید. هنگامی که تقریبا به تخت و اتاقش عادت کرد، آن وقت یک شب کودک را در اتاق خودش بخوابانید.

Woods برای کمک به مراقبت از کوچولوی شما توصیه می کند؛ یک مانیتور کودک ویدئویی خوب داشته باشید که به شما امکان می دهد کودک خود را در هر نقطه از خانه ببینید وصدایش را بشنوید.

Roosevelt می‌‌گوید: “داشتن یک روال معمول خواب و پایبند بودن به آن برای انتقال کودک به تخت خودش ضروری است.” او توصیه می کند “برای تعویض پوشک به داخل اتاق بروید، چراغ ها را کم نور کنید و یک داستان بخوانید، سپس چراغ ها را خاموش کرده و در حالی که کودک را تا حدی خواب آلوده کند، لالایی بخوانید.

سرانجام، کودک را به آرامی و با لبخند وارد تختش کنید و از اتاق خارج شوید.” وی توضیح می دهد: “این اقدامات برای كمك به كودك مهم است زیرا او متوجه خواهد شد که خوابیدن‌های بعدی در این اتاق دنج انجام خواهد شد.”

Edwards می گوید: “اگر در مورد تنها خوابیدن کوچولوی خود در اتاقش نگران هستید، خوب است که چند شب اول در اتاق کودک بمانید. اما سعی کنید در مورد وضعیت کودک استرس نداشته باشید.” او می گوید: “انتقال کودک به اتاق خودش اغلب برای والدین دشوارتر از کودک است.

اگر سعی می کنید کودک را به تختش منتقل کنید و اینکار به خوبی پیش نمی‌رود و کودک در اتاقش نمی‌ماند، اشکالی ندارد که کودک را به اتاق خودتان برگردانید و در مدت یک ماه چندین بار امتحان کنید.

Wood می گوید: “دلسرد نشوید. اگر در شش ماهگی موفق به انجام آن نشدید، به این معنی نیست که در هفت ماهگی هم موفق نخواهید شد کودک را به اتاقش منتقل کنید.”

بهترین زمان انتقال کودک به اتاق خودش

بیشتر بخوانید: مقابله با استرس کودکان

 

کلام آخر: وقتی صحبت از انتقال کودک به اتاق خودش می شود، به یاد داشته باشید که او بسیار مقاوم است. حتی اگر چند شب سخت داشته باشید، اگر این فرصت را به او بدهید، کودک یاد می گیرد که فضای خواب جدید خود را دوست داشته باشد و به اتاقش عادت می‌کند.

درست است که عادت کردن به اتاقش ممکن است مدتی طول بکشد، اما در نهایت این تغییر برای کل خانواده مفید است زیرا کودک یاد می گیرد در اتاق خودش بخوابد و شما می‌توانید دوباره اتاق خود را پس بگیرید.

ممنون که ما را همراهی کردید، شما هم تجربه خود را در مورد نحوه و زمان انتقال کودک به اتاق خودش را با ما به اشتراک بگذارید. ما مشتاق یاد گرفتن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟