3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

دکوراسیون اتاق کودک

با اینکه زیبایی همیشه اولویت اول در انتخاب مبلمان می‌باشد، اما زمانی که صحبت از انتخاب مبل کودک باشد، شاید بهتر است که در اولویت‌بندی خود تجدید نظر نمایید. شلوغی و کثیف‌کاری از جمله کارهای روتین و عادی بچه‌ها می‌باشد که تقریبا نمی‌توان برای کنترل آن کاری کرد. حفظ  شکل و ظاهر اولیه مبل کودک برای مدت طولانی ممکن نیست مگر با انتخاب رویه مناسب، پس بهتر است حتما در هنگام خرید مبل کودک این موضوع را مد نظر قرار دهید. عموما هنگام خرید مبل کودک با گزینه‌ی های متنوعی از جنس رویه مبل روبرو می‌شوید، که بهتر است با مزایا و معایب هرکدام به خوبی آشنا باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله خواهید خواند:

  • مبل کودک در دکوراسیون اتاق کودک
  • ویژگی‌های مهم در انتخاب یک مبل مناسب اتاق کودک
  • اهمیت جنس روکش مبل کودک

‌مبل کودک در دکوراسیون اتاق کودک

بسیاری از روانشناسان معتقدند که دکوراسیون اتاق کودک نقش مهمی در رشد و سلامت فکری کودک دارد. دکور اتاق کودک باید مطابق با روحیه کودک باشد و طوری طراحی شود که موجب رشد و شکوفایی استعدادهای کودک شود. از این رو در طراحی فضا‌های کودک، شناخت روحیات او بسیارمهم است. کودکان دنیای تخیلی خویش را دارند. محیط اطراف کودک باید مطابق با درک و علایق درونی کودک باشد تا حس کنجکاوی او را برانگیزد. جادوی ترکیب رنگ‌ها در دکوراسیون اتاق خواب و شکل مبلمان در درازمدت بر خلق وخوی کودک تاثیر گذاشته و باعث شکل‌گیری شخصیت و روحیه او خواهند شد. همین نظریه بسیاری از طراحان داخلی را به فکر طراحی‌هایی متناسب با سن و سال کودک انداخته است و به این ترتیب شما اکنون شاهد انواع سبک‌های  طراحی دکوراسیون اتاق کودک و شکل‌های مختلفی از تخت و کمد کودک، مبل و صندلی و سایر وسایل اتاق کودک در بازار هستید. مبل کودک از جمله وسایل ضروری دکور اتاق کودک است، که بچه‌ها در طول روز بیشترین تماس را با آن دارند. چیدمان صحیح مبل و هماهنگی آن با سایر وسایل اتاق موجب ایجاد فضایی مناسب برای رشد همه جانبه کودک در محیطی راحت خواهد شد.

دکوراسیون اتاق کودک

‌‌ویژگی‌های مهم در انتخاب مبل مناسب اتاق کودک

 

اهمیت جنس روکش مبل کودک

جنس روکش و پارچه مبلمان اتاق کودک اهمیت ویژه‌ای هم در زیبایی وهم در ماندگاری مبل کودک دارد. کودکان در طول روز روی مبل اتاق خود خوراکی و انواع نوشیدنی‌ می‌خورند و بعید نیست که آنها را بر روی مبل بریزند و یا دست چرب و کثیف خود را با آن پاک کنند! یا حتی ممکن است با ماژیک و خودکار روی آن نقاشی بکشند. در این صورت باید هربار روکش مبل را شسته و یا تمیز کنید. بنابراین پارچه رومبلی اتاق کودکان باید دارای جنس مقاوم و مستحکمی باشد تا در اثر شستشو و پاک کردن مداوم خیلی زود از بین نرود و شکل و فرم خود را از دست ندهد. باید دقت کنید که استفاده از هر نوع پارچه‌ای دارای مزایا و معایبی است، پس بهتر است در انتخاب جنس رویه مبل اتاق کودک دقت ویژه‌ای داشته باشید.  جنس رویه مبل کودک ممکن است از الیاف طبیعی و یا الیاف مصنوعی یا ترکیبی از این دو باشد.

مبل اتاق کودکانتخاب بهترین مبل کودک با توجه به فضای اتاق خواب

‌رویه مبل تهیه شده از الیاف طبیعی

الیاف طبیعی موادی هستند که به طور طبیعی از گیاهان و حیوانات تهیه می شوند. متداول ترین مواد الیاف طبیعی عبارتند از: چرم، پارچه‌های طبیعی(کتان، پنبه، ابریشم) و پشم

رویه چرمی: دلیل اصلی کاربردی بودن مبل چرمی این است که می توانید به آسانی آن را تمیز کنید. شما می‌توانید به سادگی لکه و هرگونه چربی و کثیفی را از سطح مبل پاک کنید، از طرف دیگر چرم همیشه مستعد خط و خش است و اسباب‌بازی نوک تیز کودک و حیوانات خانگی به راحتی می‌توانند به سطح مبل چرمی آسیب بزنند و باعث پارگی مبل شوند. مبل چرمی با همه‎ی مزایای خوبی که دارد، گران می‌باشد که همین بسیاری از خانواده‌ها را از خرید مبل چرمی منصرف می‌کند. البته امروزه انواع چرم مصنوعی جایگزین مناسبی برای چرم طبیعی هستند. این چرم‌ها از چرم طبیعی ارزان‌تر هستند و بسیاری از مردم نمی‌توانند آن‌ها را از چرم طبیعی تشخیص دهند. اما خوب، چرم مصنوعی زیاد راحت نبوده و در گذر زمان دچار پارگی می‌شود.

دکور اتاق کودک

‌‌

‌‌رویه پارچه‌ای: مبل‌های کودک پارچه‌ای(پنبه، کتان، لینن و ابریشم ) که در مقابل مبل چرمی قرار دارند، سریع لک می‌شوند و به راحتی پاک نمی‌شوند و لکه‌های روی آن حتی با پاک‌کننده‌های قوی معمولا از بین نمی‎روند و به طور کلی دربرابر آلودگی و چروک شدن مقاوم نیستند. در صورت انتخاب مبل کودک پارچه‌ای حتما مطمئن شوید که پارچه مبلی آن قابل تعویض است تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را با پارچه‌ی دیگری جایگزین کنید. روکش ساتن و ابریشمی برای مبلمان رسمی و کلاسیک مناسب‌تر هستند، زیرا در صورت آلودگی باید به طور حرفه ای تمیز شوند.  همچنین ابریشم در برابر نور قابلیت تخریب دارد.

رویه پشمی: استفاده از رویه پشمی انتخاب بسیار خوبی برای مبل اتاق کودک است. مبل‌های پشمی یا مخلوط پشم فوق العاده نرم هستند و در رنگ های متنوع و فریبنده وجود دارند. آنها همچنین بسیار با دوام هستند. پشم مانند پارچه‌های دیگر چین و چروک نمی شود و به راحتی تمیز می شود. استفاده از جاروبرقی روش خوبی برای تمیزی و حفظ سطح مبل از گرد و غبار است.

دکوراسیون اتاق نوزاد

‌‌رویه مبل تهیه شده از الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی محصولی ساخته شده توسط بشر است که به منظور تقلید از الیاف طبیعی با کیفیت مشابه، ضد لک و ضد چروک ساخته شده اند. الیاف مصنوعی عبارتند از:

میکروفایبر: یکی از بهترین انتخاب‌ها برای رویه مبل کودک می‌تواند استفاده از پارچه میکروفایبر باشد. پارچه میکروفایبر در برابر لکه‌ها و کثیفی بسیار مقاوم بوده و به راحتی تمیز می‌شوند. انواع مختلفی از پوشش‌های میکروفایبر در بازار وجود دارد، از جمله بافت‌های صاف و نازک و بافت‌های ضخیم.  تعداد کمی از این پارچه‌ها وجود دارد که فقط با آب تمیز نمی شوند، اما بیشتر آنها قابل شستشو هستند و بسیاری از آنها بدون هیچ مشکلی قابل شستشو در ماشین هستند.

دکوراسیون اتاق نوجوانکاربردهای مبل اتاق کودک

‌‌

‌‌وینیل: اگر بودجه ای برای خرید مبل چرم اصل ندارید، وینیل گزینه خوبی است. تمیز کردن آن مانند چرم آسان است. به راحتی می توانید آن را با آب اسپری کرده و لکه را پاک کنید. ممکن است به اندازه روکش پارچه‌ای راحت نباشد اما در عوض بادوام‌ ترهستند.

جیر: یک مبل جیر می‌تواند نقطه کانونی اتاق کودک شما باشد. اگر این پارچه را برای مبل در نظر نگرفته‌اید، بهتراست تجدید نظر کنید. این پارچه بسیار با دوام است. جیر در انواع رنگ‌ها نیز موجود است، بنابراین برای انواع طرح‌های دکوراتاق کودک مناسب خواهد بود.

مخمل: این الیاف مصنوعی در واقع جاگزین پشم است، زیرا کرک متراکم دارد که به آن نرمی و درخشندگی می دهد. پارچه مخمل به طور طبیعی از الیاف مصنوعی یا طبیعی ساخته شده و مقاوم در برابر سایش و چروک است. از طرفی دیگر شاید پارچه‌ی مخمل در مقابل چنگال حیوانات خانگی مقاوم باشد، اما موی حیوانات و سایر مواد آلرژی‌زا را به راحتی جذب می کند. همچنین خیلی سریع لکه دار می شود و به چشم می خورد، به همین دلیل نگهداری آن بسیار دشوار است.

الفین: یک فیبر مصنوعی پایه نفتی است که بسیار رایج و مقرون به صرفه است. الفین در برابر سایش، لکه، نور خورشید و مواد شیمیایی مقاوم است، کاملاً مصنوعی بوده و به سبب شیوه تزریق رنگ به الیاف در طول فرآیند ذوب، بسیار در مقابل رنگ پریدگی مقاوم است و یک روکش عالی برای مبلمان اتاق کودک است.

سرویس خواب نوزاد

‌کلام آخر: قبل از خرید مبل اتاق کودک ابتدا باید سبک دکوراسیون اتاق کودک را در نظر بگیرید و بعد تصمیم بگیرید چه مدل و جنس روکشی مناسب مبل و کاناپه اتاق کودک است. در هر صورت هر پارچه‌ی مبلی را که انتخاب می‌کنید، با پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت سازنده و استفاده از محلول‌های ضد لک در صورت لزوم به دوام مبل کمک کنید.

ممنون که  با ما همراه بودید ،نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟