3353987 0937

مشاوره خرید

55265955 021

خدمات پس از فروش (داخلی ۲)

تشک کودک

خواب برای کودکان و نوجوان که در مرحله رشد هستند بسیار حائز اهمیت است. اگر کودکان و نوجوانان از خواب خوبی برخوردار نباشند دچار اختلالاتی شده و فرآیند رشدشان افت ‌می‌کند که اثرات سویی در آینده آن‌ها خواهد داشت. یکی از عوامل موثر در داشتن یک خواب خوب استفاده از تشک مناسب به خصوص تشک خوشخواب است. با خواندن این مقاله نوشته شده توسط بامبینو، اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که قبل از خرید تشک کمک شایانی به شما می‌کند.

تشک کودک

‌1. ابعاد تشک نوجوان چقدر است؟

اگر به دنبال تشک مناسب برای تخت کودک و یا نوجوان خود هستید، ابتدا سایز تخت خود را اندازه‌گیری نموده و سپس تشکی تهیه نمایید که 7 تا 10 سانتی‌متر کوچک‌تر از سایز تخت باشد. این تفاوت سایز برای جایگیری بهتر تشک روی تخت و تعویض راحت‌تر روتختی و ملحفه‌ها می‌باشد. پس دقت کنید که سایز تشک نباید دقیقا هم‌اندازه تخت‌خواب شما باشد. با درنظر گرفتن این نکته، تشک سایز نوجوان معمولاً با ابعاد 80*180 تولید می‌گردد. اگر قصد تهیه تخت سفارشی برای فرزند خود دارید، بهتر است برای خرید تشک نیز، به کارخانه‌هایی که امکان ساخت تشک سفارشی دارند، مراجعه نموده تا برای خرید تشک دچار مشکل نشوید. البته اگر برای فرزند نوجوان خود تخت یک نفره در سایز معمول 100 *200 تهیه نمایید، راحتی بیشتری را به فرزند خود هدیه خواهید داد، چرا که او هنگام خواب از فضای باز بیشتری بهره‌مند خواهد شد.

دکوراسیون اتاق کودک

انتخاب درست سایز تخت یک نفره با ابعاد استاندارد

‌2. ارتفاع مناسب تشک نوجوان باید چقدر باشد

تشک نوجوان معمولاً باید دارای ارتفاع 20 سانتی‌متری باشد، ارتفاع‌های کمتر از 20 سانت باعث سفتی و در نتیجه ناراحت بودن تشک شده و نوجوان شما از خوابیدن روی آن خسته خواهد شد. اما تشک‌هایی با ارتفاع بیش از 20 سانت نیز می‌توانند خطرآفرین باشند، چرا که در صورت افتادن فرزند شما از روی تخت، امکان آسیب دیدن او وجود دارد. از طرفی به جنس و کیفیت تشک توجه نمایید و حتماً تشکی با چندین سال گارانتی تهیه نمایید. تشک‌های نوجوان معمولاً برای 4 یا 5 سال از عمر فرزند شما قابل استفاده هستند و با بزرگتر شدن فرزندتان شما مجبور به تعویض سرویس خواب وی خواهید بود. اما کیفیت تشک در این 5 سال بسیار حائز اهمیت است، چون خواب و رشد کودک، به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط هستند.

سرویس خواب کودک

‌3. نرمی و راحتی تشک را به عنوان نکته‌ای مهم مدنظر قرار دهید

برای کودکان و نوجوانان که اغلب وزن کمتری نسبت به بزرگسالان دارند استفاده از تشک‌های نرم به خصوص تشک‌های فنری توصیه می‌شود. استفاده از تشک‌های طبی سفت برای کودکان گزینه‌ی خوبی نیست (البته تشک طبی فنری نیز راحتی لازم را در خود دارد)؛ چرا که سختی بستر برای کودکان و نوجوانان در حال رشد، خشکی بدن را در پی خواهد داشت. از تمام این حرف‌ها گذشته کودکان علاقه خاصی به حالت فنری و ارتجاعی تخت خود دارند. به همین علت استفاده از تشک‌های نرم در آن‌ها حس بهتری ایجاد می‌نماید.

دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان

مهم ترین ویژگی های تشک نوزاد

4. از ضد حساسیت و صاف بودن سطح تشک اطمینان حاصل نمایید

یکی دیگر از مهمترین نشانه‌های بلوغ در نوجوانان به جز قد کشیدن، حساس شدن پوست آن‌ها می‌باشد. ظهور جوش‌های بلوغ در پوست نوجوانان به خاطر بالا رفتن میزان هورمون‌ها می‌باشد و لازم است از عوامل خارجی که این حساسیت‌ها را بیشتر می‌نماید دوری شود. در نتیجه استفاده از تشک‌هایی با روکش ضد حساسیت برای این دوره بسیار حیاتی است. به علاوه روکش برخی از تشک‌ها دارای پارچه‌های طرح برجسته هستند که این طرح‌های برجسته می‌تواند در کودکان آشفتگی و ناراحتی در خواب را به وجود آورد به همین علت مطمئن شوید که تشک نوجوانتان کاملا صاف و یک‌دست باشد تا نوجوان شما دوره بلوغ خود را با کمترین تنش سپری نماید.

اتاق نوزاد و نوجوان

 ایده‌های خاص برای دکوراسیون اتاق کودک

5. حتماً از محافظ تشک برای تشک نوجوان خود استفاده نمایید

دوران نوجوانی، دورانی پر از تحرک و جنب و جوش است و البته نوجوان شما زمان زیادی را روی تخت خواب خود سپری خواهد کرد؛ با خرید محافظ تشک نوجوان ضد آب و ضد گرد و غبار، می‌توانید دغدغه خرابی‌هایی که ممکن است برای تشک پیش بیاید را از خود دور کنید و از بابت سلامت تشک در طولانی مدت نیز اطمینان حاصل نمایید.

نکاتی برای طراحی اتاق نوجوان

اگر به دنبال ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان خود هستید، به آنچه نوجوان شما دوست دارد فکر کنید و سعی کنید اتاق خواب او را از دیدگاه او ببینید، زیرا آنجا بیشتر از یک مکان فقط برای خوابیدن است. اتاق خواب جایی است که نوجوان شما از دنیای خواسته‌ها و قوانین بزرگسالان فرار می کند. مکان‌های کمی وجود دارد که یک نوجوان بتواند کاملاً خود را بیان کند و اتاق خواب معمولاً بهترین انتخاب آنها است. هنگام طراحی اتاق خواب نوجوان، ایده های جالب اتاق خواب و سلیقه شخصی نوجوان خود را در نظر بگیرید. برخی از ایده ها ممکن است شامل کاغذ دیواری جذاب و خرید سرویس خواب نوجوان شیک و کاربردی باشد. با نوجوان خود تعامل فکری داشته باشید و به او اجازه دهید تا در اتاق خود ابراز وجود کرده و از آن لذت ببرند.

 

کلام آخر: امیدواریم با اطلاعاتی که در اختیارتان قرار دادیم، بهترین انتخاب تشک را برای فرزندان خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟